Mini meet tbv PNP vervangen en/of automaat spoelen

Gestart door V70geRwin, 22-10-2009 16:11:44

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Citaat van: Wally850 op 06-11-2009 11:56:39
Ik weet wel een locatie in de buurt van Amsterdam.... doe-het-zelf garage heining hobbyhal http://www.doehetzelfgaragehobbyhal.nl/sleutel.html

rekenen 7,5 euro/h voor een brug.
Kan je oude olie ook achterlaten

ik weet niet of dit in aanmerking komt.

m.vr.gr.
Wally

Lijkt mij een goede optie!

forestav70

Ik kom uit A'dam dus wat mij betreft toppie ;)

Wally850

Was ff paar dagen offline.

Ik wil best een belletje plegen om een afspraak te maken voor minimaal 2 bruggen, ze hebben iets van 12 bruggen geloof ik.
(reserveren is normaal lastig, wie-het-eerst-komt-die-het-eerst-maalt werkt daar maar kunnen wellicht iets regelen).

Neemt iemand olie mee (grootverpakking) of ieder voor zich?
mijn voorkeur is Zaterdag ergens eind november...

Is Amsterdam ok voor iedereen of zijn we dan met zijn 3-en?

grtz

V70geRwin

Een zaterdag is op zich prima voor mij.
Zaterdag 29  28 een goede optie?

Ik heb voor mezelf al olie en PNP switch.

Ik heb een passende doorzichtige slang voor het spoelen en die mag iedereen gebruiken.

Wat je ook nog nodig hebt is een nieuwe slangeklem om de slang weer netjes aan de koeler vast te maken en voor het mooi een tiewrappie erom.

Wat emmers met een maat erin en een trechter om de olie via de peilstok te kunnen vullen heb ik ook.

forestav70

He Gerwin,

waar heb jij je PNP gekocht? En we hebben dan ook een afstelgereedschapje nodig, is dat er al? Ik was eigenlijk van plan alleen de PNP te vervangen, is olie vervangen ook raadzaam denk je?

BTW zaterdag is vlgs mij de 28e ;)

grrrt Marcel

V70 classic

Bij mij is de schakelaar op de pook stuk en blijft af en toe hangen.
kan de sleutel niet uit het contact.
Is dit simpel en doet het evt. ook mee in de meeting  :eusa_think: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Citaat van: V70 classic op 13-11-2009 15:06:10

Als ik het goed heb, heeft Misha een tijdje geleden die knop gerepareerd. Dat zal dan te lezen zijn in zijn topic.

PaulusDeBoskabouter

Amsterdam wordt wat lastig voor mij, tenzij het te doen is om in 1 ochtend heen te rijden, te sleutelen en terug te rijden.

Misha

Citaat van: elianmars op 13-11-2009 22:16:58
Citaat van: V70 classic op 13-11-2009 15:06:10

Als ik het goed heb, heeft Misha een tijdje geleden die knop gerepareerd. Dat zal dan te lezen zijn in zijn topic.

Eigenlijk staat het allemaal prima beschreven in de handleiding van IPD. Deze staat ook als linkje in mijn BLOG.

Ah, gevonden :

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28118.msg655750.html#msg655750

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70geRwin

Citaat van: forestav70 op 13-11-2009 14:43:52
He Gerwin,

waar heb jij je PNP gekocht? En we hebben dan ook een afstelgereedschapje nodig, is dat er al? Ik was eigenlijk van plan alleen de PNP te vervangen, is olie vervangen ook raadzaam denk je?

BTW zaterdag is vlgs mij de 28e ;)

grrrt Marcel

Mijn PNP komt bij Nordicar vandaag, vlgs mij een scantech.

Of de olie aan de beurt is kun je ruiken (verbrand) of zien aan de kleur (beetje van de peilstok laten lekken op een wit vel papier) die mooi lichtrood hoort te zijn.

De algemene conclusie op het forum is dat olie wisselen eigenlijk nooit schadelijk kan zijn. Het kan wel zo zijn dat gebreken iets eerder naar voren komen omdat de schone olie ook reinigt en zo wellicht probleempjes eerder naar voren brengt. Voorzover ik weet is er nog geen enkele bak naar aanleiding van spoelen of wisselen vrij snel overleden.

Wel is er merkbaar een beter schakelgedrag waarneembaar na het spoelen. In vadis staat dit ook genoemd als je lock-up er bij 80 vrij hard in komt bijvoorbeeld.

Afstel gereedschap moet idd nog geregeld worden !!

sean850

zaterdag de 28e gaat voor mij niet lukken zit dan met m'n werk in duistland voor 2 weken dus tenzij het na sinterklaas is lukt het en anders heb ik gewoon pech :eusa_wall:

Amsterdam is in ieder geval geen probleem

ALF

Ik ben eventueel ook wel geinteresseerd, hoeveel olie heb je nodig om te spoelen, dit gaat meestal niet lukken met 1 verpakking olie a 4 liter had ik ooit begrepen... Want alleen de olie verversen heeft niet zoveel zin?

V70geRwin

Citaat van: ALF op 15-11-2009 21:59:25
Ik ben eventueel ook wel geinteresseerd, hoeveel olie heb je nodig om te spoelen, dit gaat meestal niet lukken met 1 verpakking olie a 4 liter had ik ooit begrepen... Want alleen de olie verversen heeft niet zoveel zin?

Ligt eraan hoeveel je wil doorspoelen maar ergens tussen 12-15 liter heb je wel nodig.
Toen ik het zelf de eerste keer deed zie je de olie van pikzwart naar mooi lichtrood gaan.

daytonawim

zaterdag zou voor mij ook wel passen, helaas dan wel iets later
i.v.m. een cursus die ik moet geven.

Wie heeft nog een leuk adres voor olie ?

Wally850

Ha beste mensen,

het weekend komt eraan. Ik ben nog steeds van plan om zaterdag olie te vervangen.

Ik heb nog geen olie, als iemand een adres weet, hoor ik het graag.... naders Brezan ofzo.