Electrische stoelen

Gestart door volvorider, 22-10-2009 21:31:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvorider

Citaat van: mehn op 30-10-2009 20:44:16
De kabelboom heeft 2 kanten. Eentje aan de stoel en eentje onder het dashboard. De 4 aansluitingen aan de dashboardkant moeten in de grote multistekker onder het dashboard (bij je linker knie).

Mocht je zelf kabels gaan trekken zijn 2 kabels genoeg. De constante plus en de min. Beide moeten aan de onderste 2 pinnen in de grijze connector onder de stoel.
Ik weet even niet uit mijn hoofd welke van de 2 de + is, moet ik ff zoeken.

Graag. Bij linker knie bedoel je aan de bestuurders kant. Die had ik nog niet open gemaakt
Alleen nog maar de passagierskant. Daar zit ook een witte stekker en een kleine groene.
Bedoel je dat draden door getrokken oeten worden vanuit de witte?

The Saint

http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektrische_stoel daar wil je echt niet op zitten hoor.

Een electrisch bedienbare stoel of een electrisch verwarmde stoel daarentegen kan best lekker zijn...  ;)
No shirt no shoes, no pinball

elianmars

Citaat van: Scooby Doo op 30-10-2009 20:49:37
Bij zowel de 850 als de V70 R is de chauffeursstoel altijd verstelbaar (zonder contact), de passagiersstoel in de R is enkel verstelbaar met contact (geen geheugen) die van de 850 altijd (manueel  ;D)

Bij mijn wagen zijn nu dus beide stoelen elektrisch verstelbaar zonder het contact aan te zetten.

mehn

Citaat van: volvorider op 30-10-2009 21:34:15
Daar zit ook een witte stekker en een kleine groene.
Bedoel je dat draden door getrokken oeten worden vanuit de witte?

En onder de electrisch bedienbare stoel? Zit daar een grijze connector?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

Citaat van: mehn op 30-10-2009 20:57:59

Bestuurderskant linker grote connector:
Plus op pin 1
Geschakelde plus op pin 45 29
OBD kabel op pin 29 45

Bijrijderskant grote multistekker:
Plus op pin 1
Geschakelde plus op pin 29 28
OBD kabel op pin 28 29


volvorider

Citaat van: mehn op 30-10-2009 23:04:01
Citaat van: volvorider op 30-10-2009 21:34:15
Daar zit ook een witte stekker en een kleine groene.
Bedoel je dat draden door getrokken oeten worden vanuit de witte?

En onder de electrisch bedienbare stoel? Zit daar een grijze connector?

Ja, daar zit een wit/grijze connertor. De aansluiting daarvoor heb ik uit de 850 gehaald waar ook deze stoelen in zaten. Maar aan de kant van het dashbord komen die uit is een groot zwart blok waar vele draden uit komen. Deze stoelen zaten van fabriek af in deze 850.
Bij mij dus niet.

volvorider

Citaat van: Scooby Doo op 30-10-2009 20:49:37
Bij zowel de 850 als de V70 R is de chauffeursstoel altijd verstelbaar (zonder contact), de passagiersstoel in de R is enkel verstelbaar met contact (geen geheugen) die van de 850 altijd (manueel  ;D)
Citaat van: mehn op 30-10-2009 20:57:59
Citaat van: mehn op 30-10-2009 20:44:16
Ik weet even niet uit mijn hoofd welke van de 2 de + is, moet ik ff zoeken.

Als je naar de grijze connector onder de stoel kijkt zie je 4 pinnen. De onderste 2 pinnen zitten iets verder naar links dan de bovenste pinnen. De constante plus is pin 1 (linksonder) en de min is pin 3 (rechtsonder)

   2    4
1    3

Aan de andere kant van de kabelboom zitten de kabels:

Bestuurderskant linker grote connector:
Plus op pin 1
Geschakelde plus op pin 45
OBD kabel op pin 29

Bijrijderskant grote multistekker:
Plus op pin 1
Geschakelde plus op pin 29
OBD kabel op pin 28

Zo zit het dus mogelijk van fabriek af. Heb de grote connecter al zien zitten.
Kan nu eens kijken of de draden van de loze connector lopen naar de genoemde pin plaatsen.

Bedankt zover.

Groet
Paul
www.volvorider.web-log.nl

volvorider

Citaat van: haasje op 31-10-2009 00:55:26
Citaat van: mehn op 30-10-2009 20:57:59

Bestuurderskant linker grote connector:
Plus op pin 1
Geschakelde plus op pin 45 29
OBD kabel op pin 29 45

Bijrijderskant grote multistekker:
Plus op pin 1
Geschakelde plus op pin 29 28
OBD kabel op pin 28 29



Oke. dan kijk ik hierna.

Scooby Doo

Ga ik ook nog een vraagje opperen.

ik heb zelf dus een '96 855 T-5 met electrisch bedienbare chauffeurszetel, en handmatig verstelbare passagierszetel, beiden wel verwarmd. Nu zou ik er nog graag een interieurtje inzetten van een R of T-5R. Indien hiervan de passagierszetel ook electrisch verstelbaar is, zou deze bekabeling dan wel voorhanden zijn? (Geizne ik er toch al 1 heb, en als ik goed gezien heb onder de achterbank de bedrading heb gevonden om eventueel een verwarmde achterbank te installeren.  :eusa_think:

Alvast bedankt.

Kenny
Puppy Power!!!

volvorider

Citaat van: Scooby Doo op 31-10-2009 11:59:51
...... Indien hiervan de passagierszetel ook electrisch verstelbaar is, zou deze bekabeling dan wel voorhanden zijn? ......

Kenny

Dat is ook iets wat ik me afvraag.

mehn

Citaat van: Scooby Doo op 31-10-2009 11:59:51
Ga ik ook nog een vraagje opperen.

ik heb zelf dus een '96 855 T-5 met electrisch bedienbare chauffeurszetel, en handmatig verstelbare passagierszetel, beiden wel verwarmd. Nu zou ik er nog graag een interieurtje inzetten van een R of T-5R. Indien hiervan de passagierszetel ook electrisch verstelbaar is, zou deze bekabeling dan wel voorhanden zijn? (Geizne ik er toch al 1 heb, en als ik goed gezien heb onder de achterbank de bedrading heb gevonden om eventueel een verwarmde achterbank te installeren.  :eusa_think:

Alvast bedankt.

Kenny

Nou zeg.
Je kijkt onder de bestuurdersstoel hoe het daar zit, loopt om de auto, doet de bijrijdersdeur open, knielt bij de bijrijdersstoel en kijkt onder de stoel of je een lossen stekker vind. Eentje die lijkt op de stekker die je aan de bestuurderskant hebt gezien...

;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvorider

Update:

Beide stoelen zijn nu ingebouwd. Gelijk aan Haasje afgetapt van de bedrading voorhanden.

Tevens gelijk de koplampunits vervangen, met xenon van Pilot en de zijknipperlichten. die waren beschadigd.

Dus nu een compleet half lederen interieur te koop!

Dank voor alle input, heeft ons geholpen om dit resultaat te bereiken.

850estatetdi

moet je deze draden per stoel treken in mijn auto hebben ze een draad van de bijrijderskant naar de bestuurders kant getroken en van daar is er 1 draad die onder me middenconsol gaat bij me versnellingspok
klopt dat omgeveer?

mehn

Officieel loopt er van beide stoelen een kabelboom met 4 draden naar het dashboard.

Deze 4 draden bestaan uit een +, een -, een geschakelde + en een OBD kabel voor de diagnose.

Aan beide kanten zit de - op het knooppunt bij de achterbank. De - loopt dus niet naar voren, maar naar achter.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850estatetdi

deze draden zijn zelf getroken en lopen vanaf de bijrijderskant met 2 draden naar de bestuurderskant daar zitten ze op de onderste 2 pinnen en van daar loopt er 1 draad naar het midden consol neem aan dat dat de plus draad is