Alles nieuw maar remt slecht [ OPGELOST ]

Gestart door capri, 31-10-2009 13:44:36

Vorige topic - Volgende topic

capri

Alles nieuw gemonteerd maar remt slecht
Remmen bijten niet en voelen aan als een spons.
Te weinig remvertraging.

schijven brembo sportmax
nieuwe klauwen
ferodo ds 2500 remblokken

Of eerst inremmen en rustig afwachten

???

pwassink

T spul moet zich vaak even iets zetten, maar "voelen aan als een spons" neigt naar lucht in je systeem
lucht is samenpersbaar, (rem)vloeistof niet .

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

capri

Volgende week maar even laten ontluchten bij de garage.
Kunnen het vast beter dan ik.

elianmars

Als je de klauwen hebt vernieuwd, lijkt het me inderdaad dat er lucht in het systeem zit.

Met een hulpje erbij is het goed zelf te doen, hoor.

arjenT5R

ontluchten is vrij simpel bij de 850
gewoon nog een keer proberen  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

capri

De auto gaat dinsdag voor de apk kunnen ze gelijk de boel ontluchten.
Volgende week naar fasttech voor een andere chip en liefst met goede remmen.

arjen850

Zou lucht kunnen zijn,maar ik hou het voor eest toch op het inlopen van de schijven en blokken..
Waarschijnlijk zal hij na een paar honderd kilometer vanzelf beter gaan remmen..
Laat het rustig op elkaar inlopen en trap de remmen niet meteen roodgloeiend..

Gr arjen ;)

Ludo

Citaat van: arjen850 op 01-11-2009 16:41:02
Zou lucht kunnen zijn,maar ik hou het voor eest toch op het inlopen van de schijven en blokken..
Waarschijnlijk zal hij na een paar honderd kilometer vanzelf beter gaan remmen..

Bij jou zou ik nooit m'n remmen laten vervangen.  :-X  ;D

elianmars

Citaat van: Ludo op 01-11-2009 16:56:18
Laat het rustig op elkaar inlopen en trap de remmen niet meteen roodgloeiend..

;D ;D

Toen ik de schijven en blokken bij de 850 had vervangen, heb ik de schijven wél gelijk roodgloeiend getrapt, trouwens. Daar moeten ze gewoon tegen kunnen.

bassie81

is ook een mooie gelegenheid om de remvloeistof te vervangen,... dat moet toch iedere 2 jaar en het kost geen drol...

arjen850

Citaat van: Ludo op 01-11-2009 16:56:18

Hoeft ook niet ;) maar waarom? Heb toch al menig setje remmen gemonteerd,op allerlei verschillende auto's..
Als er gezegd zou zijn dat hij het pendaal tot de bodem zou kunnen intrappen had ik natuurlijk niet zo gereageerd..
Maar iedere monteur weet dat remmen op elkaar in moeten lopen,zo ook dat direct na de montage de remmen minder bijterig zijn dan dat ze waren voor de nieuwe remmen werden gemonteerd..
De discussie over het al dan niet inrijden van de remmen is al eens besproken en laat ik in het midden..Maar als ik voor een klant remmen monteer rij ik er zelf eerst mee,en natuurlijk als het pendaal tot de bodem gaat zit er lucht in.. Maar dat hij wat minder bijterig is spreekt voor zich en zal na een aantal kilometers vanzelf beter worden..

gr arjen

Ludo

Als de remmen goed ontlucht zijn, moeten ze het perfect doen vanaf de eerste meter.
Als dat niet het geval is, is er iets misgegaan.... of je trapt niet hard genoeg op het pedaal...  ;D
Een monteur die iemand op pad stuurt door te zeggen dat de remmen 'het wel na een paar honderd kilometer goed zullen doen', mag wat mij betreft een andere job gaan zoeken.
;)

arjen850

Absoluut zal bij hard remmen de remvertraging goed moeten zijn,ik zal ook elke auto waar ik nieuwe remmen op monteer gewoon voor de apk zetten,zonder enige twijfel.. want de vereiste vertraging haalt hij prima met nieuwe remmen..
Kheb niet het idee dat ik een andere job moet zoeken als ik zeg dat nieuwe remmen vanaf de eerste meter gevoelsmatig in het begin minder remmen dan dat de oude remmen deden..

En natuurlijk mag het gevoel geen goede of bijterige remmen te hebben niet blijven,zo bedoel ik het ook zeker niet..
Maar schijven en blokken moeten een inloop periode hebben..

gr arjen

capri

Citaat van: capri op 31-10-2009 13:44:36
Alles nieuw gemonteerd maar remt slecht
Remmen bijten niet en voelen aan als een spons.
Te weinig remvertraging.

schijven brembo sportmax
nieuwe klauwen
ferodo ds 2500 remblokken

Of eerst inremmen en rustig afwachten

???

Donderdag worden er good ride remslangen gemonteerd, kreeg de ouwe namelijk niet zelf los.
De boel ontluchten en dan maar weer proberen.

Nu ongeveer 50 km gereden en je kunt wel merken dat de auto beter begint te remmen.

wim

V70geRwin

Zou ook gelijk nieuwe remolie nemen, kleine moeite als je toch gaat ontluchten.