M59 Bak probleem

Gestart door 850 Ra$ing, 31-10-2009 19:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850 Ra$ing

Hallo.

Vandaag de versn.bak van de auto van mijn broertje vervangen (M59) omdat deze niet meer in de 5e versn. wilde.
Ik heb er een nieuwe ruilbak orgneel van Volvo onder gezet, maar nu schakeld de bak helemaal niet meer.  :-\
Nu heb ik ontdekt dat de schakel vork van de nieuwe bak een andere positie heeft als de oude dwz wanneer ik de bak onder de motor kap handmatig in z,n vrij zet staat de pook in de auto in de 3e versn.  ???
Weet iemand misschien of er een korte schakelkabel op moet of heeft iemand wel eens hetzelfde probleem gehad, graag even een reactie.
Bij voorbaat dank.

Johann

kabels omdraaien?  :eusa_think:

850 Ra$ing

Citaat van: Johann op 31-10-2009 19:44:22
kabels omdraaien?  :eusa_think:

Dat dacht ik in eerste instantie ook, en heb ik ook geprobeert maar dit hielp niks.

BenC70ES

Misschien dat dit helpt:

http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=107895

Als je helemaal naar onder scrolt (en begin pag.2) kom je op een soortgelijk probleem uit, zit blijkbaar verschil in tussen de jaargangen door.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

850 Ra$ing

Bedankt Ben.

Ik heb nog een ander steunje liggen dus die ga ik eens proberen.

JayJ

Zit er niet toevallig op 1 van de schakelkabels een rood schuin blokje in de kabel met een veer erbij. Dit is de afstelling van de kabels, het blokje moet ongeveer in het midden staan.

Ik had dit probleem ook eens bij een automaat, bleek het hier aan te liggen. Had me collega even met dat blokje zitten spelen, klopten de versnellingen niet meer.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

850 Ra$ing

Citaat van: JayJ op 31-10-2009 20:29:41
Zit er niet toevallig op 1 van de schakelkabels een rood schuin blokje in de kabel met een veer erbij. Dit is de afstelling van de kabels, het blokje moet ongeveer in het midden staan.

Ik had dit probleem ook eens bij een automaat, bleek het hier aan te liggen. Had me collega even met dat blokje zitten spelen, klopten de versnellingen niet meer.

Had idd gekunt, maar deze heeft vaste schakelkabels.

850 Ra$ing

Nog even terug komen op dit probleem, schakelvork van bak staat een tand verkeerd waardoor er dus niet geschakeld kan worden.
Er moet dus weer een nieuwe bak onder, helaas.

-D©©©L-

Citaat van: 850 Ra$ing op 07-11-2009 19:41:10
Nog even terug komen op dit probleem, schakelvork van bak staat een tand verkeerd waardoor er dus niet geschakeld kan worden.
Er moet dus weer een nieuwe bak onder, helaas.

Ai, dat is zuur.