Hoeveel geld pomp jij in je volvo

Gestart door capri, 01-11-2009 23:52:32

Vorige topic - Volgende topic

joes

;D

Ik heb een hoop plezier van mijn 3bergenT-5R en het heeft heel wat gekost om hem helemaal up to spec te krijgen, maar jah..................... een hobby mag geld kosten toch en een nieuwe auto met deze specificaties schrijft per jaar wel een mille of 10 af zeker wanneer het een duitse auto is, vergelijk het maar eens met een BMW 530 waarvan er honderden rondrijden.............

Vooral lol beleven aan de 850 en de club en het forum, dat is nergens anders in de autofun inbegrepen !

:eusa_think: :D ;D ;)

Antonio

Citaat van: joes op 05-11-2009 15:41:11
;D

Ik heb een hoop plezier van mijn 3bergenT-5R en het heeft heel wat gekost om hem helemaal up to spec te krijgen, maar jah..................... een hobby mag geld kosten toch en een nieuwe auto met deze specificaties schrijft per jaar wel een mille of 10 af zeker wanneer het een duitse auto is, vergelijk het maar eens met een BMW 530 waarvan er honderden rondrijden.............

Vooral lol beleven aan de 850 en de club en het forum, dat is nergens anders in de autofun inbegrepen !

:eusa_think: :D ;D ;)

bullseye! Give that man a cigar! :eusa_clap:

-D©©©L-

Op zich is het natuurlijk wel leuk om te weten hoeveel geld iets gekost heeft, maar wat zegt dat gegeven als je niet weet hoeveel km's er vervolgens mee gemaakt worden.   :eusa_think:

Ik heb er niet zoveel moeite mee om een nieuwe bak van 3000 euro in m'n 850 te leggen of een LPi pomp van 500 euro. Die doen de komende 3 jaar immers toch weer 120.000 km waarvan een heel groot deel betaald/zakelijk. 

pwassink

Noodzakelijk eigenlijk erg weinig..   ;)

Dat zonder ernstig te relativeren ook nog

Voor de fun, behoud, verbetering en aanpassing naar mijn wensen/eisen toch wel ietsje meer zo onderhand.  ;D
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Thys

Minder dan ik graag zou willen

Volvo Felipe

Veel te veel, maar liefde voor een Volvo is nooit genoeg

gewoon peter

Citaat van: Volvo Felipe op 10-11-2009 23:08:55

Klopt Felipe, ook hier weer wat te komen, nieuwe remschijven en blokken V+A. Achterwiellagers. En ik ga het niet optellen, want ik denk dat m'n vrouw me dan een beetje scheef aan gaat zitten kijken. Maar de liefde is nog heel erg groot. gr. allen en roffel ze.

henry classic v70

Er zit nu aan de voorkant voor zo'n €900,= aan moois in.........(heldere koplampen met xenon, knippers en blokjesgrill)
Ook niet noodzakelijk, maar staat wel super
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Nunki

)()()sT

Citaat van: gewoon peter op 10-11-2009 23:16:36
Citaat van: Volvo Felipe op 10-11-2009 23:08:55

Klopt Felipe, ook hier weer wat te komen, nieuwe remschijven en blokken V+A. Achterwiellagers. En ik ga het niet optellen, want ik denk dat m'n vrouw me dan een beetje scheef aan gaat zitten kijken. Maar de liefde is nog heel erg groot. gr. allen en roffel ze.

Bij Felipe slijten de remmen e.d. bijna niet  ;D

DirkT?

Genoeg!
Maar elke keer als ik gas mag geven ben ik weer zo blij als een klein kind met nieuw speelgoed!

Afgelopen 2 jaar in ieder geval:

LPI installatie 
Nieuwe zomer en winterbanden + extra set lichtmetaal.
Remmerij rondom + gevlochten remslangen
Elke 15.000 km nieuwe bougies/ olie / filter.
Compleet JT superflow 3"uitlaatsysteem
Nieuwe motorkap (spuiten was gelukkig gratis)
Intrax veren rondom + nieuwe schokdempers
Alle rubbers en stangen van het onderstel vervangen
Drie uitdeuk zonder spuiten meetings
Nieuwe koplampglazen + xenonpitjes
Etc.... (veel kleine dingen die altijd verdomd duur zijn bij de Volvodealer)

Nu nog even doorsparen voor de remap/chip en dan zou hij klaar moeten zijn en wil ik het doen met normaal onderhoud.

hathü

Vandaag 680 euro voor vier nw winter en vier nw zomerbanden inclusief monteren, balanceren en ventielen. Zomerbanden van Delticom, Dunlop sport 9000 en Nexen winterslofjes van de bandenboer die ook de Dunlops gemonteerd heeft.
Goeie service, goede koffie en als presentje een direct klaar camera gekregen waarmee je foto,s die je gemaakt hebt kunt uitprinten als stikker.

johnmv6

Heel veel ,en dat voor een auto die op dit moment gewoon stilstaat. Maar dat komt morgen goed als het goed is.
En dan maar hopen dat ik nog veel geld erin kan pompen voor leuke dingen.

henry classic v70

Citaat van: johnmv6 op 11-11-2009 17:32:53
Maar dat komt morgen goed als het goed is.

;D
Dan gaat dat zeker goed komen John
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

innocenti

Maar weer eens wat getallen melden. Daar is dit topic volgens mij voor bedoeld.
Ruim 2 jaar in bezit en 85000km gereden

Aanschaf
LPI inbouw €2800 (met 6de injector achteraf ingebouwd)
Verfraaiing €2000 (En niet over smaak gaan discusieren)
onderhoud €6600 (inclusief slijtdelen als banden)