bonken automaat

Gestart door Superskunkie, 03-11-2009 23:06:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: spekkie99 op 14-05-2012 23:08:20
mooi!

waarom is je hoes zo vettig?

Ik gok een lekke nokkenaskeerring of turoboretourleiding.


Gr 8)

Superskunkie

#46
Ik moet zeggen, sinds die laatste motorsteun vervangen heb voel ik m'n motor stukke minder kantelen/bonken wanneer m'n automaat schakeld. Het blok ligt er gewoon "vaster en strakker" in. Weet iemand btw hoe m'n foto's ineens nu wel de juiste formaat hebben ipv megagroot zoals toen ik ze net plaatste?
Is daar een foefje voor?
Tonnie

rpakuypers

Citaat van: Superskunkie op 02-06-2012 00:20:05
Ik moet zeggen, sinds die laatste motorsteun vervangen heb voel ik m'n automaat toch wel een stuk minder schakelen.
Ik klapt toch wel een heel stuk minder :)
Weet iemand btw hoe m'n foto's ineens nu wel de juiste formaat hebben ipv megagroot zoals toen ik ze net plaatste?
Is daar een foefje voor?


Aha, je hebt bij jezelf ook een nieuwe steun gemonteerd ? Mijn automaat klapt heel licht en ik denk dat ik ook eens naar de steunen ga kijken.

Groet,
Roger

Superskunkie

Citaat van: rpakuypers op 02-06-2012 07:18:37
Citaat van: Superskunkie op 02-06-2012 00:20:05
Ik moet zeggen, sinds die laatste motorsteun vervangen heb voel ik m'n automaat toch wel een stuk minder schakelen.
Ik klapt toch wel een heel stuk minder :)
Weet iemand btw hoe m'n foto's ineens nu wel de juiste formaat hebben ipv megagroot zoals toen ik ze net plaatste?
Is daar een foefje voor?


Aha, je hebt bij jezelf ook een nieuwe steun gemonteerd ? Mijn automaat klapt heel licht en ik denk dat ik ook eens naar de steunen ga kijken.

Groet,
Roger

Heb het alleen bij mijn auto gedaan, enkeld heb ik nu een paar weken gereden met de nieuwe steun(en) en wilde even m'n bevindingen op langere termijn vermelden ;)

Automaat voel je altijd wel iets schakelen, enkeld nu "klapt" ie minder en word te klap opgevangen door het rubber IPV ijzer op ijzer.
Tonnie

stefanhuijser

Pijltje op de bovenste steun moet bij het stipje..

Als je goed kijkt zie je dat wel..

Als ie niet goed zit vangt ie de krachten ook niet goed op

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

H_Rovers

#50
Ik heb iets soortgelijks, als ik op constante snelheid rij (in 2 of 3), dan het gas loslaat, en vervolgens weer gas geef, dan hoor ik een klap (niet hard, eerder een tik) op het moment dat ik het gas indruk. Daarnaast gaat het inschakelen van R of D ook met zo'n klapje gepaard. Je ziet dan ook de motor behoorlijk kantelen als je ernaast staat met de kap open. Is dit normaal?

Ik was gisteren even bij een volvospecialist hier in de buurt (voor iets anders), en had de monteur er even over gesproken. Deze dacht niet dat het aan de motorsteunen zou liggen (hij heeft ze niet bekeken overigens). Die verving hij eigenlijk nooit, hij herkende de problemen die mensen ermee hebben bij Volvo ook niet. Overigens had hij sowieso niet veel vertrouwen in de automaten van Volvo, volgens hem gaan ze allemaal vroeg of laat kapot. Uiteraard hoop ik dat het niet aan de automaat ligt. Het schakelen verder gaat erg fijn, maar hoe kom je erachter of de automaat nog goed is? Auto heeft overigens iets meer dan 2ton gelopen.

Misha

#51
Lekker genuanceerd van de specialist. Het zijn niet de steunen want die vervangt hij nooit , zonder verder te kijken en hij heeft het niet op de volvo autqmaten want die gaan vroeg of laat kapot.

Tja. Ik zou er niet meer heen gaan iig.

Onzin vertellen is prima, maar dan wel gefundeerde onzin.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

H_Rovers

Niet bepaald he, ik wil eigenlijk wel een second opinion. Overigens heb ik wel eea over het powerflushen gelezen naar aanleiding hiervan, en das misschien wel een oplossing.

V70geRwin

Citaat van: H_Rovers op 03-06-2012 18:15:08
Ik heb iets soortgelijks, als ik op constante snelheid rij (in 2 of 3), dan het gas loslaat, en vervolgens weer gas geef, dan hoor ik een klap (niet hard, eerder een tik) op het moment dat ik het gas indruk. Daarnaast gaat het inschakelen van R of D ook met zo'n klapje gepaard. Je ziet dan ook de motor behoorlijk kantelen als je ernaast staat met de kap open. Is dit normaal?

Ik was gisteren even bij een volvospecialist hier in de buurt (voor iets anders), en had de monteur er even over gesproken. Deze dacht niet dat het aan de motorsteunen zou liggen (hij heeft ze niet bekeken overigens). Die verving hij eigenlijk nooit, hij herkende de problemen die mensen ermee hebben bij Volvo ook niet. Overigens had hij sowieso niet veel vertrouwen in de automaten van Volvo, volgens hem gaan ze allemaal vroeg of laat kapot. Uiteraard hoop ik dat het niet aan de automaat ligt. Het schakelen verder gaat erg fijn, maar hoe kom je erachter of de automaat nog goed is? Auto heeft overigens iets meer dan 2ton gelopen.

Klinkt als een echte kenner idd  ;)
de aw42 is een van de betrouwbaarste bakken.

idd olie spoelen kan al veel schelen.
is je pnp nog een beetje fris, dit is de schakelaar op de automaatbak die met een kabel aan de hendel zit.
hoe is het met de specifieke baksteun aan de voorkant van de bak tussen bak en subframe?
die is niet duur en makkelijk zelf te wisselen.
en de befaamde schutboardsteun zou ik ook even checken.

Chris

Citaat van: Misha op 03-06-2012 20:24:18
Lekker genuanceerd van de specialist. Het zijn niet de steunen want die vervangt hij nooit , zonder verder te kijken en hij heeft het niet op de volvo autqmaten want die gaan vroeg of laat kapot.

Tja. Ik zou er niet meer heen gaan iig.

Onzin vertellen is prima, maar dan wel gefundeerde onzin.

Eensch...

Bij mij schokte en bonkte de automaat een stuk minder met een verse baksteun en na een oliewissel. Ik zou daar mee beginnen, die baksteun zijn ook de kosten niet en die paar liter olie zijn ook niet onwijs duur.

H_Rovers

Bij mij gaat het trouwens om een v70 (classic) 2.4 aut5 uit 2000, iets andere automaat dus.

V70geRwin

Citaat van: H_Rovers op 04-06-2012 08:40:53
Bij mij gaat het trouwens om een v70 (classic) 2.4 aut5 uit 2000, iets andere automaat dus.

oh maak dan je borst maar nat  ;D


nee hoor, die leeft ook op van oliewissel, rubberverhaal blijft gewoon hetzelfde.

check schutboardrubber en baksteunrubbers maar eens.

Superskunkie

Citaat van: spekkie99 op 03-06-2012 20:42:41
Citaat van: H_Rovers op 03-06-2012 18:15:08
Ik heb iets soortgelijks, als ik op constante snelheid rij (in 2 of 3), dan het gas loslaat, en vervolgens weer gas geef, dan hoor ik een klap (niet hard, eerder een tik) op het moment dat ik het gas indruk. Daarnaast gaat het inschakelen van R of D ook met zo'n klapje gepaard. Je ziet dan ook de motor behoorlijk kantelen als je ernaast staat met de kap open. Is dit normaal?

Ik was gisteren even bij een volvospecialist hier in de buurt (voor iets anders), en had de monteur er even over gesproken. Deze dacht niet dat het aan de motorsteunen zou liggen (hij heeft ze niet bekeken overigens). Die verving hij eigenlijk nooit, hij herkende de problemen die mensen ermee hebben bij Volvo ook niet. Overigens had hij sowieso niet veel vertrouwen in de automaten van Volvo, volgens hem gaan ze allemaal vroeg of laat kapot. Uiteraard hoop ik dat het niet aan de automaat ligt. Het schakelen verder gaat erg fijn, maar hoe kom je erachter of de automaat nog goed is? Auto heeft overigens iets meer dan 2ton gelopen.

Klinkt als een echte kenner idd  ;)
de aw42 is een van de betrouwbaarste bakken.

idd olie spoelen kan al veel schelen.
is je pnp nog een beetje fris, dit is de schakelaar op de automaatbak die met een kabel aan de hendel zit.
hoe is het met de specifieke baksteun aan de voorkant van de bak tussen bak en subframe?
die is niet duur en makkelijk zelf te wisselen.
en de befaamde schutboardsteun zou ik ook even checken.

Genoeg v70 classic tdi'tjes tegen gekomen met meer dat 5 ton op de teller en zonder enige automaatrivisie of dergelijke...  :eusa_whistle:
Als dat geen kwaliteit is...  ;)
Tonnie

verron

Heb onlangs bij mij ook de automaat bak eens voorzien van nieuwe olie..............geen enkel schokje meer ;D
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Superskunkie

Ga ik misschien binnenkort ook maars doen. Hoeveel traps AUT heb je?

Citaat van: verron op 05-06-2012 23:25:53
Heb onlangs bij mij ook de automaat bak eens voorzien van nieuwe olie..............geen enkel schokje meer ;D
Tonnie