Voorlampen H1 steeds kapot

Gestart door pcdaaf, 05-11-2009 15:11:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pcdaaf

Hallo,
Even een vraagje, mijn voorlampen van de Volvo 850 '96 gaan steeds kapot. Het zijn H1 lampen en gaan zo ongeveer elke 2 maand kapot. De ene maand bijv de linker, de maand erop de rechter.
De frequentie van kapot gaan lijkt me wat veel of zijn de ervaringen dat dit vrij normaal is, gezien het feit dat de lampen eigenlijk continu branden. Ik rijd veel, ongeveer 45000-50000 km per jaar.
Ik hoor graag van jullie, evt ook adviezen.
Groeten,
Ewald

Snellebaksteen

Geen goedkope benzinepomp lampje meer gebruiken en de klemmetjes een beetje strakker zetten. Bij mij gingen ze ook om de maand stuk en sinds ik duurdere lampjes (GEEN Philips vision plus/super vision of andere vision troep kopen!! te duur en niks beter) heb en strakke klemmetjes heb gaat alles alweer bijna een jaar goed.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ludo

Het heeft volgens mij weinig van doen met goedkope of dure lampjes.
Als ze niet goed vastzitten, trillen ze allemaal stuk.

pcdaaf

Bedoelen jullie het beugel klemmetje waarmee je het lampje in het huis vastzet??
Vraagje: hoe zet je dit klemmetje dan strakker??
Gr Ewald

KIM

Controleer ook eens de afgeregelde spanning van de dynamo.
Bij veel moderne auto's is dit de veroorzaker van frequent doorbranden van lampen.
Alles boven de 13,8 V is hoog te noemen.

Ludo

Citaat van: pcdaaf op 05-11-2009 16:07:20
Bedoelen jullie het beugel klemmetje waarmee je het lampje in het huis vastzet??
Vraagje: hoe zet je dit klemmetje dan strakker??
Gr Ewald

Ja dat klemmetje.
Gewoon 2 nieuwe halen, kosten maar een paar cent...  ;)

razorx

Citaat van: KIM op 05-11-2009 16:09:41
Controleer ook eens de afgeregelde spanning van de dynamo.
Bij veel moderne auto's is dit de veroorzaker van frequent doorbranden van lampen.
Alles boven de 13,8 V is hoog te noemen.
Ja, herinner me een topic van iemand met de zelfde verschijnselen.
En de zelfde door jou gesuggereerde oorzaak.

JorritV70

Als je bovenstaande hebt geprobeerd, en volgens mij bedoelde "snellebaksteen" de kabelschoentjes, met de klemmetjes (als deze niet strak genoeg staan verhoogd het de overgangsweerstand en dit lijdt idd tot het kapot gaan van de lampen).

Kan je ook nog de masse draad even doormeten vak word het stuk gaan van lampen veroorzaakt door gebrek aan massa.

Succses!

Groet Jorrit

thuur

Citaat van: JorritV70 op 07-11-2009 09:55:34
Als je bovenstaande hebt geprobeerd, en volgens mij bedoelde "snellebaksteen" de kabelschoentjes, met de klemmetjes (als deze niet strak genoeg staan verhoogd het de overgangsweerstand en dit lijdt idd tot het kapot gaan van de lampen).

Nee, er wordt echt het metalen veertje cq. klemmetje bedoeld waarmee je de lamp in het lampenhuis borgt.


Gr ;)

pwassink

disse :



En zo zien ze eruit als het al wat langer heet werd, is wel los te krijgen overigens,
onderdeelnummer : 9178553  (complete lamphouder)  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

JorritV70

Dan kan ik er nog aan toevoegen dat je ook even naar de stekkertjes moet kijken of deze goed contact maken. Ook hier geldt bij dat als ze dat niet doen het zeker de levensduur van je lamp verkort.

GRoet Jorrit

pcdaaf

dank voor jullie adviezen, ga er mee aan de slag en ga bekijken hoe de lampen zich gaan houden.
Jullie horen meer over hoe en of de lampen het blijven doen.
Groeten Ewald