Een overstap naar ..... een andere type Volvo

Gestart door MichielMaas, 06-11-2009 20:40:16

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

castelfranco

Citaat van: MichielMaas op 08-11-2009 22:33:11
Na dinsdag zal ik snel wat nieuwe foto's maken.
Ik heb in mijn zoektocht toch nog een 93er gezien die zo goed als roestvrij was, alleen aan de binnenkant van de bestuurdersdeur zat roest. ??

We gaan het behandelen. Verder istie nog best netjes. Wel wat krasjes maar geen grote lelijke manco's.

Ik kan gewoon niet slapen, het is net of ik bijna jarig ben.  8)

;) , typisch iemand met een volvo-hart. Prachtig!

Proficiat.

MichielMaas

Citaat van: castelfranco op 11-11-2009 20:36:38
Citaat van: MichielMaas op 08-11-2009 22:33:11
Na dinsdag zal ik snel wat nieuwe foto's maken.
Ik heb in mijn zoektocht toch nog een 93er gezien die zo goed als roestvrij was, alleen aan de binnenkant van de bestuurdersdeur zat roest. ??

We gaan het behandelen. Verder istie nog best netjes. Wel wat krasjes maar geen grote lelijke manco's.

Ik kan gewoon niet slapen, het is net of ik bijna jarig ben.  8)

;) , typisch iemand met een volvo-hart. Prachtig!

Proficiat.

Hart, hart, ze hebben wel eens tegen me gezegd dat ik geen hart heb maar een of ander 2e hands oliepompje.  :eusa_whistle:

MichielMaas

Ik heb mijn eerste ervaringen met mijn 240 al op een ander forum gedeeld maar wil het ook aan jullie kwijt. Een kopietje ervan:

Ik rij nu een paar dagen rond in mijn 240 en de term onthaasten (zoals dat vaak in verband wordt gebracht met de 240) heb ik inmiddels ervaren. Relaxed schommel ik dagelijks van Beesd naar Utrecht. Met 14' velgen en ballonbanden zit er duidelijk meer beweging in het onderstel. Ik heb de banden bestudeerd en deze lijken gemaakt voor transporters. Merk onbekend. Er is in de toekomst iets meer comfort te vinden in andere merkbanden. De 240 is uitgerust met niveauregeling (oppompbaar) wat maakt dat hij mooi hoog blijft met volle lpg-tank en 4 B1 voetballers en uitrusting. De combinatie van de starre as en de stugge veering maakt dat kort hobbels en drempels duidelijk worden doorgegeven. Natuurlijk hoor ik allerlei nieuwe piepjes en kraakjes en is het nog even wennen aan het missen van sommige extra's die op de 855 zaten. Nu denken jullie dat ik deze 240 al helemaal zat ben...................

FOUT; ik ben helemaal happy. Het is genieten geblazen iedere dag en de ritjes zijn kleine avontuurtjes.

Het steile ruitje, de kleine ruitenwissertjes, de stoelen met wollen bekleding, het blazen van de motor, de kleine toerenteller, de zelf ingebouwde speakers in de voordeuren, het zwengelend opendraaien van de ramen, de knopjes gebruiken om een deur van het slot te halen, de grote open hoofdsteunen, het grote roodknallende knipperlicht voor niet gebruikte gordels, de rolhoes die niet terug rolt, het geroeste hoekje aan de passagiersdeur........ geweldig allemaal.

Ik ben een gelukkig mens en mijn kinderen....... die vinden de 240 al niet meer zo lelijk. Sandra, mijn vrouw, vond het niks maar is erg gecharmeerd van de hoge zit.

Wat zijn de actie die gedaan moeten worden:
Het (de) geroeste hoekje(s) even bewerken om erger te voorkomen / een motorische check met waarschijnlijk een wissel van bougies, kabels, rotor en kapje / repareren van rolhoes / een armsteun voor / kussentjes voor de hoofdsteunen / nieuwe achterlichtkapjes / velgen weer mooi maken / meervoudige 12v aansluiting (voor navi en leeslampje) / een dakspoiler (Jan, laat maar weten wat er voor wilt hebben) en meer kleine dingetjes die zeker terug komen. O ja, erg belangrijk; even lid worden van het
240-260register natuurlijk.

Kortom; geen perfecte Volvo maar wel een super fijne Volvo-ervaring. Ik ga nog even foto's maken en zal deze hier plaatsen.

MichielMaas

Piere

Mann

Ik ben helemaal jaloers!
Ben nu de mijne aan het demonteren, ik ga'm verkopen in stukken...
Wat ben ik blij dat ik'm niet gerestaureerd heb, ik zie constant meer en meer dingen die me niet aanstaan als ik eronder lig  :-\

Nog een klein jaartje wachten (lees: geld verdienen) en dat wordt het tijd voor een jonge GLT :)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

MichielMaas

tackle

mooie auto man! Zuipt zo'n ding niet als een tempelier?

Piere

Citaat van: volvorider op 16-11-2009 16:32:18
Citaat van: tackle op 16-11-2009 16:21:11
mooie auto man! Zuipt zo'n ding niet als een tempelier?

Gelijk aan alle oude Volvo's.....

Haha
True
Maar zoiets neem je erbij, besides, dat compenseert niet ;)

Piere

Citaat van: volvorider op 16-11-2009 18:31:48
Nou "erbij"....er zijn hele volksstammen die een 240 als eerste auto hebben.

Ik bedoel het feit dat'm veel zuipt, niet de auto op zich ;)

MichielMaas

Tuurlijk zuiptie. 1:8.
Maar als mensen zich afvragen wat een Volvo verbruikt kunnen ze beter een Aygo kopen, of hoe heten die winkelwagentjes???

johanw

mooie 240 :eusa_clap: veel plezier er mee en veel fijne kilometers. (heb zelf ook 264 '79 en 240 estate '92 naast en 850)
en je hebt met dit tijpe volvo altijd veel bekijks onderweg.

MichielMaas

Citaat van: johanw op 16-11-2009 23:21:27
mooie 240 :eusa_clap: veel plezier er mee en veel fijne kilometers. (heb zelf ook 264 '79 en 240 estate '92 naast en 850)
Dat heb ik al een beetje gemerkt. Dacht eerst dat het aan mijn interessante middelbare look lag.  :eusa_shifty:

MichielMaas

Claudia

Citaat van: MichielMaas op 17-11-2009 23:53:57
Citaat van: johanw op 16-11-2009 23:21:27
Dat heb ik al een beetje gemerkt. Dacht eerst dat het aan mijn interessante middelbare look lag.  :eusa_shifty:

;D

:eusa_naughty:
Het zijn de velgen. :P
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"