Gele T5R

Gestart door blow, 08-11-2009 23:35:32

Vorige topic - Volgende topic

blow

Hallo formleden,

Ik zal beginnen met een kleine voorstel ronde.. Ik ben Max kom uit Almelo en zit er over te denken om een
gele T5R station aan te schaffen.. Heb gisteren proefgereden en denk dat ik verkocht ben!

Het gaat om een 850 met 350.000 kilometer op de teller, bij 202000 is de motor vervangen! Het betreft een origineel
Nederlands geleverde T5R. 17inch R velgen, spacers, verlagingsveren en een rica chip.

Hierover heb ik enkele vragen:
- Omdat er maar 1 station op marktplaats staat in het geel vind ik het moeilijk om een goede prijs te bepalen, wie
kan me vertellen wat zo'n auto ongeveer moet opleveren?
- Waar kan ik de auto (goedkoop) wa verzekeren.. mijn verzekering vraagt 380,00 exclusief poliskosten per jaar!
- Waar moet ik op letten? zwakke punten?

Damm wat rijdt zo'n 850 lekker  8)

Bedankt voor jullie reacties, ik zal als ik tot aanschaf overga een paar foto's plaatsen en een verslag van de tuning bij houden!

elianmars

Ik denk dat het hier over de veelbesproken CY estate gaat  :eusa_shifty:

Edit: Nee, dit zal toch een andere zijn. De veelbesproken CY heeft ca. 480K op de teller.

pwassink

De verzekering is ook nogal afhankelijk van je schadevrije jaren die zijn blijkbaar niet zo hoog ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

blauweroffel

Citaat van: pwassink op 08-11-2009 23:50:25
De verzekering is ook nogal afhankelijk van je schadevrije jaren die zijn blijkbaar niet zo hoog ?

En leeftijd.............
Toen ik mijn T-5 wilde verzekeren en telfonisch doorgaf hoeveel pk's de auto had, werd even geïnformeerd naar mijn leeftijd :o
toen ik vroeg  of hij wist hoe lang ik de andere al verzekerd had bij deze maatschappij en of ik te oud was voor zo'n auto werd het even stil..... ;D
ik betaal nu 150,- euri WA met max20.000 km

BR

blow

Mijn schadevrije jaren zijn idd heel laag, denk zelfs minder dan 1...
Wat is de een goede prijs voor een CY.... is 9000 euro te veel!!??

blow

Ik ben 24...  ;) en rij niet meer dan 10.000 per jaar!

pwassink

Citaat van: blow op 08-11-2009 23:56:26
Ik ben 24...  ;)

Dat verklaart wel eea ..  zal moeilijk worden om dat "goedkoop" te houden qua verzekering vrees ik dan

elianmars

Citaat van: blow op 08-11-2009 23:55:16
Mijn schadevrije jaren zijn idd heel laag, denk zelfs minder dan 1...
Wat is de een goede prijs voor een CY.... is 9000 euro te veel!!??

Het is veel. Of het te veel is, ligt er aan.

blauweroffel

Ik ben 24...  ;)

Ah, in het laatste jaar van een risicovolle leeftijd ;D
Behalve als je in een T-5R gaat rijden ;)

BR

elianmars

Citaat van: pwassink op 08-11-2009 23:57:38
Ik ben 24...  ;)

Dat verklaart wel eea ..  zal moeilijk worden om dat "goedkoop" te houden qua verzekering vrees ik dan

380 euro per jaar is toch niet zo heel veel.

Om een T-5R te rijden ben je sowieso een hoop geld kwijt  :eusa_shifty:

blow

De auto kost mij ongeveer 9000 euro... Omdat er vrij weinig te koop staan vind ik
het moelijk om de werkelijke prijs te bepalen..
De volvo ziet er erg netjes uit en een (klein) deel van de historie is bekend.... (wel het deel van de motorruil)

blauweroffel

Citaat van: blow op 09-11-2009 00:03:44
De auto kost mij ongeveer 9000 euro... Omdat er vrij weinig te koop staan vind ik
De volvo ziet er erg netjes uit en een (klein) deel van de historie is bekend.... (wel het deel van de motorruil)

Ik heb de T-5 laten keuren door Furness in Almelo voordat ik hen kocht
Keuring is goed bevallen, samen de hele auto nagekeken. Ik had niets verteld over de gereparerde schade aan de linkerkant (deuken over de hele lengte, niet ernstig, meer cosmetisch) maar het werd gezien en alle stijlen werden bijv gecontroleerd.

BR

Ludo

Citaat van: blow op 08-11-2009 23:35:32
Het gaat om een 850 met 350.000 kilometer op de teller, bij 202000 is de motor vervangen!

Het betreft een origineel
Nederlands geleverde T5R. 17inch R velgen, spacers,

Motor vervangen, door een splinternieuwe, of (ook een afgeragde  :P ) met 2,5 ton ervaring?.
En waarom spacers met een originele velg?.

blow

Ik heb de auto ook al laten keuren bij de Volvo dealer in Nijverdal...

Kleine olie lekkage rechtsvoor (weet niet waarvan)
Veerschotels mogen vervangen worden!

@blauweroffel: ook een inwoner van Almelo

pwassink

Citaat van: blow op 09-11-2009 00:03:44

Tav de onderhouds historie zal er als het allemaal klopt ook via de volvo-dealer nog wel eea over te vinden zijn,
K zou in elk geval even (ga even uit van een particuliere verkoper) er ook even mee langs een dealer gaan
en hem daar (op afspraak) even na laten kijken of hem Dekra te laten keuren, kan een hoop drama schelen.
Bv de dekra kijkt ook naar een aantal zaken waaruit blijkt hoe hij onderhouden is de laatste tijd.

Los van alle goed onderhouden zaken kan je toch al snel een 1000 / 1500 euro gaan klaarleggen voor
zaken die toch eigenlijk ook wel moeten gebeuren, en al helemaal als je er verder mee aan het tunen wilt gaan.

Pin me er niet aan vast, maar gemiddeld zal het ongeveer op dat bedrag uitkomen.

K neem aan dat je het aankooptopic ook al nagelopen hebt ?

#edit : onderhand deels dubbel, laat t toch maar staan ..