It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Citaat van: KIM op 25-07-2012 11:10:30
Karakter heet dat Ewout  :evil:

Ah, dat klinkt prijzig. Net als vrouwen met een goed karakter... ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

KIM

Dat teruglopen van koelmiddel is het koken van vloeistof voor je orifice. Dat is bij mijne ook goed hoorbaar; misschien dat dat bij de V70 wat beter gedempt is geweest.
Die compressor is inderdaad een lawaaischopper. Laat, zoals Sander zei, eerst het systeem in NL maar eens controleren.

Benzinelucht kan van alles zijn; Slangetjes, afdichtringen van de injectoren, maar het kan ook de afdichting van de vulhals bij de tank zijn. Hoeveel benzine heb je in de tank? Rij je op benzine of LPG in Spanje? Ik had bij de GLT een lekke ring bij de vulhals; daar kwam ik ook in Spanje achter omdat de LPG zo slecht verkrijgbaar is.

Marc O.

Nee, ik rijd hier lekker op benzine. Vulhals geloof ik niet, ik ruik het ook bij een bijna lege tank.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 25-07-2012 11:09:03
Poeh Marc, dat zijn bij elkaar wel heel wat meer problemen dan dat je met die S80 had. Ik hoop niet dat je spijt krijgt.

Nee, spijt krijg ik niet, al ziet het er naar uit dat ik uit financieel oogpunt beter de S80 had kunnen houden. Gelukkig is er naast de ratio ook nog zoiets als emotie, en op dat vlak heeft de V70 me veel meer te bieden :D
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 25-07-2012 12:30:56
Nee, spijt krijg ik niet, al ziet het er naar uit dat ik uit financieel oogpunt beter de S80 had kunnen houden.
Ssssst, Job leest hier ook mee en ik moet maandag bij hem de pakkingen vervangen van de ex-S80 van jou ;D ;D :evil:

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 25-07-2012 13:42:59
Nee, spijt krijg ik niet, al ziet het er naar uit dat ik uit financieel oogpunt beter de S80 had kunnen houden.
Ssssst, Job leest hier ook mee en ik moet maandag bij hem de pakkingen vervangen van de ex-S80 van jou ;D ;D :evil:

Ja, daarvan was bekend dat dat moest gebeuren. Maar verder mankeerde er eigenlijk niks aan die auto. Ben wel benieuwd hoeveel tijd je ervoor nodig gaat hebben Dirk.

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 25-07-2012 14:16:17
Citaat van: Dirk342 op 25-07-2012 13:42:59

Ja, daarvan was bekend dat dat moest gebeuren. Maar verder mankeerde er eigenlijk niks aan die auto. Ben wel benieuwd hoeveel tijd je ervoor nodig gaat hebben Dirk.
;D Ik ook eigenlijk want het is best wel een k*tklus eigenlijk, maar goed we zullen maandag wel zien.  Bij de dealer staat er 4 tot 5 uur voor ;D.  Ben erg benieuwd of ik dat ook ga redden want heb nog niet zoveel aan dat soort dingen gesleuteld.

UserID6342

Euhm, Job belde net... de auto komt vrijdag via speciaal transport hierheen.  De ANWB komt 'm brengen.  Benzinepomp kapot gelopen en dan loopt tie ook niet meer op LPG.

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 25-07-2012 20:06:16
Euhm, Job belde net... de auto komt vrijdag via speciaal transport hierheen.  De ANWB komt 'm brengen.  Benzinepomp kapot gelopen en dan loopt tie ook niet meer op LPG.

Die zit er nog niet zo lang in. Ik heb de map met rekeningen nog thuis liggen, wilde die volgende week bij hem afgeven. Lijkt me gevalletje garantie.

Edit: Job inmiddels ook ge-pb'd.

Theostek

Citaat van: Marc O.Wat ik ook merk, maar dat was al vanaf de eerste dag dat ik de auto had, is dat je het koelmiddel heel goed hoort 'teruglopen' als de motor is uitgeschakeld.

Kan niet terug lopen systeem staat onder druk, maar k denk dat je bedoelt dat je hoort sissen/borrelen als je de motor af zet.
Dat is normaal maar goed is het niet. :eusa_naughty:

Door de hogedruk wordt nogaltijd koudemiddel naar de verdamper ingespoten tot de hoge en lagedruk gelijk liggen.

Antw pb: Maastricht.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Marc O.

Citaat van: Theostek op 26-07-2012 06:37:50
Citaat van: Marc O.Wat ik ook merk, maar dat was al vanaf de eerste dag dat ik de auto had, is dat je het koelmiddel heel goed hoort 'teruglopen' als de motor is uitgeschakeld.

Kan niet terug lopen systeem staat onder druk, maar k denk dat je bedoelt dat je hoort sissen/borrelen als je de motor af zet.
Dat is normaal maar goed is het niet. :eusa_naughty:

Door de hogedruk wordt nogaltijd koudemiddel naar de verdamper ingespoten tot de hoge en lagedruk gelijk liggen.

Antw pb: Maastricht.

Hoi Theo,

Het is idd een sissend geluid dat gepaard gaat met een fluittoon.

Verder: zie pb.

Marc O.

Nee, ik rijd hier lekker op benzine. Vulhals geloof ik niet, ik ruik het ook bij een bijna lege tank.

Misschien moet ik dit herzien. Gisteren (met een halfvolle tank) wederom wat flinke heuvels genomen maar nu niks meer geroken. Zou het dan toch de vulhals zijn?

Wat me gisteren ook opviel was dat van een van de draden naar de injector van de eerste cylinder op een plaats de isolatie weg was (misschien maar een mm, maar toch). Waarschijnlijk heeft die draad tussen het klemmechanisme gezeten, waarmee die alu afdekplaat op de injectorrail wordt geklemd. Ik zou me kunnen indenken dat die injector gaat flippen als die draad contact had gemaakt met de afdekplaat, maar niet dat dit voor de benzinelucht zorgt (onverbrande benzine uit de uitlaat; dan zou de motor ook niet goed hebben gelopen, maar daarvan is geen sprake geweest).

KIM

Die isolatie verteerd op den duur helemaal. Tenminste als je dat geribbelde materiaal bedoelt.
Bij loshalen brokkelt dat zo af door de langdurige blootstelling aan warmte en droogte. Kan nooit zorgen voor benzinelucht.

Bij mij was 'ie destijds flink lek... Bij voltanken zeek het er zo onderuit.

Marc O.

Nee, ik bedoel echt de isolatie van de bedrading zelf, dus niet dat geribbelde waaiboomplastic.

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Waar ruik je het het beste ? onder de kap ? in de auto ? achter de auto ?
Is het ook ergens wat nat van de brandstof ?