It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Overigens, ik moet een keer op zoek naar zo'n houtlook paneel. De vorige eigenaar van de R heeft, om zijn non-Volvo dubbeldin radio te kunnen inbouwen, wat modificaties moeten doorvoeren waardoor het vastklikmechanisme van de SC niet meer functioneert.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Klopt, een SC-901 heeft inderdaad wat (min of meer verborgen, maar wel toegankelijke) equalizer instellingen. En ik geloof dat een aantal zwakkere punten van de 900 zijn aangepakt.

Dolby-geluid is trouwens voortreffelijk, dus dat 'plezier' gaat wel goedkomen! :D

MacMouse

Ben jaloers op je center speaker, hoop deze in dezelfde kleur ook nog een keer te vinden voor mijn V70.

Volvo S40 2.0 1997
Volvo V70 2.5 TDI AUT 1999

Sbv

Citaat van: MacMouse op 02-08-2012 17:15:22
Ben jaloers op je center speaker, hoop deze in dezelfde kleur ook nog een keer te vinden voor mijn V70.
Misschien even zoeken ?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,58508.0.html

MacMouse

Volvo S40 2.0 1997
Volvo V70 2.5 TDI AUT 1999

Marc O.

En dan moest er ook nog een CD-wisselaar worden ingebouwd.

Zo was het:
9a915899 by Marc Onrust, on Flickr
Bekleding was erg vies en ook niet goed schoon te krijgen, dus het mes snijdt aan twee kanten.

Bedrading al aanwezig:
ee3a6479 by Marc Onrust, on Flickr
Erg veel zand en viezigheid trouwens. Binnenkort goed schoonmaken dus.

Wisselaar met beugel gemonteerd:
6368a55b by Marc Onrust, on Flickr

Kap erover:
7d126532 by Marc Onrust, on Flickr
Sh!t, toch niet helemaal de juiste kleur. Zou je die bekleding kunnen 'verven' ofzo?

Klep dicht:
88ab013e by Marc Onrust, on Flickr

Helaas blijkt de wisselaar nog niet te werken, volgens mij krijgt ie geen spanning. Na het eten (of anders morgen) eens kijken wat daar de oorzaak van is.

maruska

dat moet haast wel marc, bij mij werkte die gewoon (ik heb per ongeluk de wisselcassette erin gedaan zonder stroom, en op deze manier weer losgekregen..) kwestie van spanningsmeter erop ?
die kleur is idd wel echt anders.. wellicht ruilen bij een van de aanbieders ?
en anders weer verkopen.. is dit zo'n grijze zoals bij mij zat/zit ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Marc O.

Citaat van: maruska op 02-08-2012 18:20:00
dat moet haast wel marc, bij mij werkte die gewoon (ik heb per ongeluk de wisselcassette erin gedaan zonder stroom, en op deze manier weer losgekregen..)

Twijfel ik ook niet aan Mark ;)

kwestie van spanningsmeter erop ?

Yep, ga ik direct even proberen.

is dit zo'n grijze zoals bij mij zat/zit ?

Met mijn lichte vorm van kleurenblindheid durf ik dat niet te zeggen ;D

maruska

qua geluid zal het wel een andere ervaring zijn :)
T-5R

Marc O.

Ja, da's inderdaad een heel verschil! Ben er super blij mee :eusa_dance: :D

Misha

Volgens mij heeft deze auto je nu al meer gekost dan je vorige 3 auto's of niet ?

Gelukkkig is er ook zo iets als emotie...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 02-08-2012 19:14:47
Volgens mij heeft deze auto je nu al meer gekost dan je vorige 3 auto's of niet ?

Ja en nee. Aan echt noodzakelijke 'reparaties' heb ik alleen een kachelradiator, lambdasonde, ashoes en orifice gehad. Heldere koplampen, blokjesgrille, SC-901 en een LPi installatie beschouw ik niet als reparaties. Een olie/filter/ontstekingwissel en airco servicebeurt heb ik bij alle auto's laten doen en zie ik als normaal onderhoud.

Citaat van: Misha op 02-08-2012 19:14:47
Gelukkkig is er ook zo iets als emotie...

Tja, dat was uiteindelijk wel de reden om deze auto te kopen ;)

dbs1

Citaat van: Marc O. op 02-08-2012 17:04:43
Klopt, een SC-901 heeft inderdaad wat (min of meer verborgen, maar wel toegankelijke) equalizer instellingen. En ik geloof dat een aantal zwakkere punten van de 900 zijn aangepakt.

Dolby-geluid is trouwens voortreffelijk, dus dat 'plezier' gaat wel goedkomen! :D

Ok , nou maar hopen dat die zwakke punten bij mijn SC-900 net niet naar boven komen....
Dat Dolby, was dat ook al leverbaar met de SC-900? Want ik heb daar het fantastische hypermoderne RTI systeem zitten. Die SC-900 levert overigens sowieso het beste geluid in een auto ooit voor mij (zegt ook wat over mij, in onze 240 zat na 17 jaar nog de originele Volvo radio-cassettespeler  :D)
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Marc O.

Ja, was ook leverbaar met de SC-900. Of het zonder die centerspeaker werkt weet ik eigenlijk niet...?

maruska

volgens mij niet, want ik heb die speaker niet (althans niet centraal, maar naast me op de stoel ;D ), en heb ook een sc-900 gehad. hij geeft volgens mij direct ook aan op de radio of DPL aanstaat/aanwezig is
T-5R