It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Bummer! Vanmorgen gingen het ABS en TRACS lampje branden. Vanmiddag, op de terugweg naar huis, bleven ze trouwens uit. Foutcodes uitgelezen:
DC3B71D1-6E88-403F-A94F-A2DA9B12B91A-3860-000002DACA7E173F by Marc Onrust, on Flickr

Zeer waarschijnlijk dus de ABS controller die doorgesoldeerd moet worden, correct?

En deze kwam ik ook nog tegen (een maand geleden de auto ook uitgelezen maar toen stond ie er nog niet):
FADB1A34-6A2C-4F7C-BA8F-E55EAFDAD3FA-3860-000002DABA4BABEE by Marc Onrust, on Flickr

Herkent iemand deze melding? Kon er zo gauw niks van vinden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

De 2e is van het alarm, waarschijnlijk de sensor in de B-stijl vuil. Even eruit klikken en er weer inzetten

De 1e melding, zou ABS kunnen zijn, maar volgens mij had Kornelis ook zoiets eens en daarbij was het de stekker aansluiting van de ABS pomp op de controller die niet lekker contact maakte -> Thuur, of eventueel zelf pogen te doen

Marc O.

Citaat van: Sbv op 23-08-2012 21:57:46
De 2e is van het alarm, waarschijnlijk de sensor in de B-stijl vuil. Even eruit klikken en er weer inzetten

Yep, dat was me duidelijk. Een week of 2 geleden is het alarm ook een keer afgegaan, dus ik vraag me af of dit een melding is van het feit dat die betreffende sensor een beweging heeft waargenomen, danwel dat er daadwerkelijk een storing in die sensor zit. Ik vermoed het eerste, anders zou er geen 'internal fault' staan lijkt me ;D

De 1e melding, zou ABS kunnen zijn, maar volgens mij had Kornelis ook zoiets eens en daarbij was het de stekker aansluiting van de ABS pomp op de controller die niet lekker contact maakte -> Thuur, of eventueel zelf pogen te doen

Dat van die stekker is inderdaad een goede om eens te checken.

Sbv

Ik hou het op een storing in de sensor. komt wel eens vaker voor. Bij de 1e S70 dacht ik wel eens last van gehad

KIM

Het was wel de soldering van de stekker Marc.
Ik had inderdaad dezelfde fout.

arjen850

Citaat van: Marc O. op 23-08-2012 22:04:15

Yep, dat was me duidelijk. Een week of 2 geleden is het alarm ook een keer afgegaan, dus ik vraag me af of dit een melding is van het feit dat die betreffende sensor een beweging heeft waargenomen, danwel dat er daadwerkelijk een storing in die sensor zit. Ik vermoed het eerste, anders zou er geen 'internal fault' staan lijkt me ;D

Dat van die stekker is inderdaad een goede om eens te checken.

Volgens mij heb ik nog een nieuwe sensor liggen voor het alarm :D

Marc O.

Marc O.

Overigens, gisteren is de 740 weer fluitend door de APK gekomen. Wat een heerlijke auto is dat toch :D

henry classic v70

Citaat van: Marc O. op 24-08-2012 09:50:48
Overigens, gisteren is de 740 weer fluitend door de APK gekomen. Wat een heerlijke auto is dat toch :D

.......... :eusa_think: Turbo? :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Marc O.

Gisteren, tijdens de slipcursus, rook ik al een paar keer een vrij zware olielucht. Geen verbrande olielucht, maar eerder een zware vettige oliedamp o.i.d.. Dit was iedere keer nadat ik (tijdens het 'speelkwartier') een handrembocht had gemaakt, gevolgd door een of meer pirouetjes. Op de weg terug naar huis heb ik het nog 1x geroken. Dat was vlakbij huis, net na afremmen voor- en het nemen van een bocht. Vandaag weer een paar honder km gereden maar niks meer gemerkt.

Waar moet ik gaan zoeken?

UserID6342

Als eerste carterventilatie :)

Marc O.

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Bij LPi inbouw is ie weliswaar vervangen, maar ik betwijfel of ze ook de leidinkjes naar de achterkant van het blok mee hebben genomen. Sterker nog, waarschijnlijk is dat niét gebeurd. Maar als het dat is, zou ik die lucht dan niet altijd moeten ruiken, al dan niet in mindere mate?

UserID6342

Nee hoeft niet.  heb het hier al vaker gehad / vaker meegemaakt deze klachten ,maar heb het zelf tot nu toe nog steeds niet goed kunnen verklaren.  Wel dat na het vervangen van de complete carterventilatie het probleem over was, maar het waarom moet ik je schuldig blijven.

)()()sT

In mijn 850 heb ik het ook heel erg als ik het schuifdak open heb en (op de motor afremmend) een afrit neem.

Marc O.

En wat is de conditie van de carterventilatie van die auto?