It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

volvov70r

De hikjes zoals hier omschreven had ik ook met mijn V70N R
Na verloop van tijd werd dit steeds erger, tot uitvallen aan toe.
Dit bleek uiteindelijk de brandstofdruksensor te zijn.
Na vervangen alles weer perfect in orde.

Wellicht dat dit voor de 850/V70 Classic ook een mogelijke oorzaak kan zijn. Succes drmee, ik ben heel blij dat ik er na een jaar met kromme tenen rijden vanaf ben en wens eenieder hetzelfde resultaat.
V70 R 2003 Geartronic Zilver + Donkerblauw leer + RTI + schuifdak + telefoon --- januari 2009 tot heden
765 GLE 1985 2.8 V6 Automaat Blauw Metallic - airco - derde bankje --- juli 2011 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sapphire Metallic + leer + navigatie --- maart 2004 tot december 2008 7,8 l /100 km

Marc O.

Zou ik die hikjes dan ook moeten voelen als ik op LPG rijd?
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Er is een topic over van FrankvdA. Bij hem is uiteindelijk de stekker en een deel kabelboom van de LMM vernieuwd en erna was en bleef het ook weg.
Brandstofdruksensor... Hebben wij dat?

KIM

Nee, alleen een brandstofdrukregelaar. Deze is mechanisch uitgevoerd.

FrankvdAa

Citaat van: )()()sT op 04-09-2012 10:09:34
Er is een topic over van FrankvdA. Bij hem is uiteindelijk de stekker en een deel kabelboom van de LMM vernieuwd en erna was en bleef het ook weg.
Brandstofdruksensor... Hebben wij dat?

Hier staat het hele verhaal...
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

)()()sT

Ik meen dat er nog een topic was waar ik ook al in deelde, want dit euvel heb ik dus ook al 4 jaar ::)

FrankvdAa

Citaat van: )()()sT op 04-09-2012 19:49:14
Ik meen dat er nog een topic was waar ik ook al in deelde, want dit euvel heb ik dus ook al 4 jaar ::)

Deze toevallig?
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

)()()sT

Ja! :D
Was idd. van Eric Asbroek.

Marc O.

Hoe bizar: Een aantal weken geleden had ik (mijn auto) nog last van 1) een ABS en TRACS lampje dat enkele keren ging branden en 2) een kachelmotor die bij lagere temperaturen op de AUTO-stand pas ging draaien als de motor was opgewarmd. Nu werkt alles gewoon zoals het hoort ???

Het hikje is helaas nog niet verdwenen, evenals de karterlucht die ik zo heel af en toe waarneem. Dat laatste lijkt zich vooral voor te doen na flink afremmen of als ik een bochtje een keer wat harder heb genomen....

Marc O.

Ik had het ook niet moeten zeggen natuurlijk: Het ABS/TRACS lampje brandt alweer een aantal weken regelmatig (en blijft soms ook een aantal dagen uit; Thuur gaat vrijdag de controller solderen) en de kachelmotor draait bij koude motor alleen als ik de fan niet op AUT zet. Het vervelende is dat ik met VOL-FCR niet in de ECC module kom, dus foutcodes uitlezen is helaas niet mogelijk.

De oliestank is zo nu en dan nog waarneembaar. Binnenkort een keer de boel goed schoonmaken om te kijken wasr het nou precies vandaan komt. Ik vrees een beetje voor de klepdekselpakking, dus ga daar maar eens wat prijzen voor opvragen.

Vandaag is mijn nieuwe H7R xenonsetje uit Zweden (Xenonkungen) gearriveerd. Eens kijken of ik vanavond zin heb om dat in te gaan bouwen. :D

The Volvoboy

Citaat van: Marc O. op 04-12-2012 15:12:28
Het vervelende is dat ik met VOL-FCR niet in de ECC module kom, dus foutcodes uitlezen is helaas niet mogelijk.

Vreemd, ik kom er wel in.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 04-12-2012 15:12:28
Vandaag is mijn nieuwe H7R xenonsetje uit Zweden (Xenonkungen) gearriveerd. Eens kijken of ik vanavond zin heb om dat in te gaan bouwen. :D

Gisteren was dit niet meer gelukt. Omdat het al redelijk donker was en het niet helemaal duidelijk was hoe die xenon lampjes in de fitting gemonteerd zouden moeten, ben ik er vanmiddag bij daglicht (en dankzij de gouden tip van Misha) alsnog in geslaagd. Geen 'voor' en 'na' foto's, die kennen we ondertussen wel. Ik volsta met de melding dat de lichtopbrengst beduidend beter is dan dat ie was :D

Zaterdag de boel even netjes vastzetten en verder afmonteren.

)()()sT

Heb je dat klemmetje over de lamp heen gekregen of "ingeknipt" ?
Lekkere lichtopbrengst hè 8)

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 05-12-2012 18:52:43
Heb je dat klemmetje over de lamp heen gekregen of "ingeknipt" ?

Heb het idd. ingeknipt (ingezaagd eigenlijk), anders pasten die stekkers (althans, de grote variant) er niet doorheen.

Citaat van: )()()sT op 05-12-2012 18:52:43
Lekkere lichtopbrengst hè 8)

Ja, dat scheelt nogal een beetje veel zeg!  8) ;D