It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Nou, normaal heb ik meer problemen met links :P En niet onterecht, gezien het feit dat aan die kant m'n ashoes stuk is en de wartel van de remleiding op de achterste remklauw niet los wilde ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Citaat van: Marc O. op 30-06-2013 14:25:51
Rechtsachter ontluchten: Geen lucht, ook niet na een halve flacon remvloeistof afgetapt te hebben.

Linksachter ontluchten: Idem

:eusa_think: :eusa_think:

Rechtsvoor dan maar proberen, want het rempedaal bleef sponzig.

Wiel eraf. Damn, wat is het hier nat :o Wat bleek: De remslang was niet goed aangedraaid waardoor de remvloeistof vrolijk naar buiten kwam zeiken :eusa_shifty:

Enfin, waar gehakt wordt vallen spaanders. Slangetje vast gedraaid, nu remt 'ie wel zoals het hoort :D
vaag, ik had inderdaad de andere kant verdacht en dan eigenlijk links achter. Mooi dat het gevonden is en eigenlijk iets simpels. Ik was in de veronderstelling dat we alles goed vast gezet hadden. De andere 3 voor de zekerheid maar nagelopen ?

Marc O.

Citaat van: Sbv op 30-06-2013 17:18:41
Citaat van: Marc O. op 30-06-2013 14:25:51
Rechtsachter ontluchten: Geen lucht, ook niet na een halve flacon remvloeistof afgetapt te hebben.

Linksachter ontluchten: Idem

:eusa_think: :eusa_think:

Rechtsvoor dan maar proberen, want het rempedaal bleef sponzig.

Wiel eraf. Damn, wat is het hier nat :o Wat bleek: De remslang was niet goed aangedraaid waardoor de remvloeistof vrolijk naar buiten kwam zeiken :eusa_shifty:

Enfin, waar gehakt wordt vallen spaanders. Slangetje vast gedraaid, nu remt 'ie wel zoals het hoort :D
vaag, ik had inderdaad de andere kant verdacht en dan eigenlijk links achter. Mooi dat het gevonden is en eigenlijk iets simpels. Ik was in de veronderstelling dat we alles goed vast gezet hadden. De andere 3 voor de zekerheid maar nagelopen ?

Ja, in zoverre dat ik heb gekeken of daar ook remvloeistof lekt, maar dat was niet het geval.

UserID6342

Oeps... idd waar gehakt worden vallen spaanders, maar dit soort spaanders mogen niet gebeuren heren.  Daar is het werken met remmen toch iets te link voor...

arjen850

Hadden jullie dit niet gezien bij het ontluchten de eerste keer dan? Gelukkig heb je et snel gevonden Marc ;) Nu maar weer genieten..

Marc O.

Citaat van: arjen850 op 30-06-2013 19:59:14
Hadden jullie dit niet gezien bij het ontluchten de eerste keer dan? Gelukkig heb je et snel gevonden Marc ;) Nu maar weer genieten..

Nee, met zo'n bleeder zet je er niet genoeg druk op om het te laten lekken, dus dan valt het niet op.

Citaat van: Dirk342 op 30-06-2013 19:13:01
Oeps... idd waar gehakt worden vallen spaanders, maar dit soort spaanders mogen niet gebeuren heren.  Daar is het werken met remmen toch iets te link voor...

Ik denk dat ik behoorlijk voorzichtig ben geweest door eerst te testen of alles naar behoren werkte, in plaats van meteen de snelweg op te rijden en de topsnelheid uit te gaan proberen. Dat er foutjes worden gemaakt is geen priobleem, dat je jezelf erdoor laat verongelukken (door niet te erkennen dat er foutjes kunnen worden gemaakt) lijkt me wel een probleem.

arjen850

Citaat van: Marc O. op 30-06-2013 20:16:59
Citaat van: arjen850 op 30-06-2013 19:59:14

Nee, met zo'n bleeder zet je er niet genoeg druk op om het te laten lekken, dus dan valt het niet op.

Citaat van: Dirk342 op 30-06-2013 19:13:01

Ik denk dat ik behoorlijk voorzichtig ben geweest door eerst te testen of alles naar behoren werkte, in plaats van meteen de snelweg op te rijden en de topsnelheid uit te gaan proberen. Dat er foutjes worden gemaakt is geen priobleem, dat je jezelf erdoor laat verongelukken (door niet te erkennen dat er foutjes kunnen worden gemaakt) lijkt me wel een probleem.

Blij dat je niet bent verongelukt Marc ;D

Marc O.

Ben ook nog niet op de snelweg geweest Arjen ;D

arjen850

Citaat van: Marc O. op 30-06-2013 21:02:44

Buren trouwens weer rust? ;D

Marc O.

Citaat van: arjen850 op 30-06-2013 21:08:13

Ja, vooralsnog wel ja ;D ;)

arjen850

Citaat van: Marc O. op 30-06-2013 21:33:56
Citaat van: arjen850 op 30-06-2013 21:08:13

Ja, vooralsnog wel ja ;D ;)

Ze belde me al om mij te bedanken idd ;)

Marc O.

UserID6342

Het belangrijkste is idd dat het is opgelost en geen ongelukken zijn gebeurt Marc.  Mijn postje was overigens niet hatelijk ofzo bedoelt, meer om te wijzen dat je gewoon voorzichtig moet zijn met het werken aan remmen, zeker als je dit niet dagelijks doet of geen dagelijkse kost is.

Marc O.

Kak! De trillingen zijn nog niet verdwenen. Helemaal overbodig was het desondanks niet; het remmen gaat nu weer zoals het hoort, dus gewoon vloeiend in plaats van 'golvend'.

Eens kijken of ik m'n banden binnenkort kan overzetten naar de nieuwe Pegasusen. Wellicht zijn de huidige imi-Pegs toch de veroorzaker, al zou me dat verbazen want met de Comets had ik dezelfde trillingen.

Sbv

Citaat van: Marc O. op 01-07-2013 10:09:38
Kak! De trillingen zijn nog niet verdwenen. Helemaal overbodig was het desondanks niet; het remmen gaat nu weer zoals het hoort, dus gewoon vloeiend in plaats van 'golvend'.

Eens kijken of ik m'n banden binnenkort kan overzetten naar de nieuwe Pegasusen. Wellicht zijn de huidige imi-Pegs toch de veroorzaker, al zou me dat verbazen want met de Comets had ik dezelfde trillingen.
mogelijk vanwege ashoes en daardoor rotte homokineet ?