It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Marc O. op 01-07-2013 22:21:03
Citaat van: Sbv op 01-07-2013 22:11:07
Nu snel de ashoes doen en dan gelijk de banden over laten zetten op de andere velgen, heb je ook geen pasringen meer nodig

Dat eerste gaat deze week nog gebeuren, voor dat tweede moet ik een keer tijd zien te vinden. Wordt wellicht pas na de zomervakantie.
gelijk meenemen als men de ashoes toch gaat vervangen ?

Marc O.

Citaat van: Sbv op 01-07-2013 23:09:54
Citaat van: Marc O. op 01-07-2013 22:21:03
Citaat van: Sbv op 01-07-2013 22:11:07
Nu snel de ashoes doen en dan gelijk de banden over laten zetten op de andere velgen, heb je ook geen pasringen meer nodig

Dat eerste gaat deze week nog gebeuren, voor dat tweede moet ik een keer tijd zien te vinden. Wordt wellicht pas na de zomervakantie.
gelijk meenemen als men de ashoes toch gaat vervangen ?

Banden wisselen wil ik niet laten doen door de ashoesreparateur en vice versa. ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Heeft er iemand Vida bij de hand om op te zoeken wat het artikelnr. is van het stukje remleiding naar de remklauw linksachter (bestuurderszijde dus)? Gaat dus om het allerlaatste stukje leiding tot de remklauw.

UserID6342

Marc, waarom haal je de leiding er niet gewoon tussen uit en laat een nieuwe maken door bijv. Brezan ofzo.  Dan hoef je 'm alleen nog in model te buigen en vast te schroeven.

Marc O.

Nou, ik heb een stuk leiding bij de dealer gehaald maar dat is inderdaad zonder bochten. Ik vroeg me af of ik daar zelf de bochten in moest buigen (dealer kon daar geen antwoord op geven) of dat ik het verkeerde stukkie leiding heb meegekregen.

UserID6342

Normaliter moet je altijd zelf de bochten buigen, belangrijkste is dat de remleiding die je gekregen hebt lang zat is (zodat je de bochten dus kunt buigen) en dezelfde wartels heeft.

StefanCJ

Kun je die remleiding gewoon met de hand buigen of is daar speciaal gereedschap voor? Niet dat er een knik in komt ofzo.

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 04-07-2013 18:00:53
Normaliter moet je altijd zelf de bochten buigen, belangrijkste is dat de remleiding die je gekregen hebt lang zat is (zodat je de bochten dus kunt buigen) en dezelfde wartels heeft.

Precies, daarom wil ik weten wat het art.nr. is wat ik moet hebben zodat ik kan vergelijken met wat ik heb meegekregen :)

Marc O.

Citaat van: StefanCJ op 04-07-2013 18:14:56
Kun je die remleiding gewoon met de hand buigen of is daar speciaal gereedschap voor? Niet dat er een knik in komt ofzo.

Ja, da's ook een goeie... :eusa_think:

elianmars

Spul is makkelijk te buigen, Marc. Niet te haakse bochtjes maken, dan hoef je niet bang te zijn dat-ie knikt.

KIM

Remleiding is dikwandig en zal om die reden niet snel knikken.
No worries!

Marc O.

Inmiddels van KIM het correcte nummer doorgekregen (waarvoor nogmaals dank). Ik heb dus het goede onderdeel. Morgen maar eens lekker bochtjes gaan buigen. Auto staat momenteel bij de garage om de ashoes te vervangen. Morgen de banden nog even laten omleggen naar de nieuwe velgen en dan ben ik er wel weer effe klaar mee ;D

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 04-07-2013 18:38:26
Citaat van: StefanCJ op 04-07-2013 18:14:56

Ja, da's ook een goeie... :eusa_think:
Zoals Marcel en Kornelis al zeggen kun je dat erg makkelijk buigen.  Kleine tip, haal eerst de oude leiding even zo netjes mogelijk los, en hou beide remleidingen samen in de hand.  je buigt de nieuwe leiding nu zo in de vorm van de oude zonder enige moeite en alleen met je 2 handen samen.

Marc O.

Ja, ik was idd niet van plan om op goed geluk te gaan buigen ;D ;)

mehn

1277117, zelf te buigen.

Heb toevallig vorige week alle drie de leidingen vervangen. (2x 1277117, bestuurderskant en middenstuk + 1x 3546365, bijrijderskant).
Deze 3 kosten samen rond de 90 euro bij de dealer als je voor korting in aanmerking komt ;)
Let wel: alleen de leidingen, geen slangetjes etc.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: