Het grote kilometerheffing topic

Gestart door Misha, 13-11-2009 19:33:38

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Citaat van: elianmars op 16-11-2009 09:37:13

80% van de Nederlanders krijgt het huishoudboekje niet meer op orde. Waar moeten zij het geld vandaan halen?

De mens (burgers vooral) is flexibel: oftewel we vinden een nieuwe maas in de wet en ontwijken alles, oftewel we vinden een nieuwe slimme methode om nog productiever te zijn.

Gisteravond heb ik een vergadering gehad met collega's om een MS Excel stuk voor te bereiden. We belden in op Skype via onze laptops en via Google Doc's werkten we met 4 man tegelijkertijd on-line in een MS Excel-kloon, waarbij de wijzigingen van de ander direct waarneembaar waren.

Dit scheelde ons uren reistijd en we konden zoals gebruikelijk nog lekker door elkaar praten en elkaar interrumperen. Die technologie is goed vooruit gegaan.

Dezelfde inventiviteit zullen we moeten gaan toepassen om nieuwe markten aan te boren, hogere marges én tegelijkertijd productiever te worden dan onze buren in het Verre Oosten...

niwesa

Wegenbelasting wordt afgeschaft, kijk dat scheelt dan toch weer mooi, of vergis ik mij?  :eusa_wall:

http://www.fd.nl/artikel/13626909/belasting-bewoners-provincie
Verkoopt helaas zijn mooie V70

daytonawim

Dat klopt deels, als je bij de invoering een nieuwe (kleine) auto koopt heb je mischien wat
voordeel.

Als je met je Volvo blijft rijden kan je het BPM bedrag aftrekken, want dat heb je ten slotte al betaald,
en dat krijg je niet terug.

Ook de inruilwaarde daalt daar door.

Dus per saldo ben je meer geld kwijt, dat is ook duidelijk de opzet van de regering, anders verdwijnen
de file's niet.

Lampje

De kappers gingen destijds van 17.5% BTW naar 6% dus laagtarief. Hebben zij hun prijzen destijds verlaagd?

De autodealers gaan van 19.4% BPM naar 0%, mede gesponsored door kunstmatig laaggehouden inkooptarieven van importeurs. Zouden importeurs en dealerkanaal zich kunnen bedwingen?

Marc O.

Citaat van: Lampje op 16-11-2009 10:56:26
De kappers gingen destijds van 17.5% BTW naar 6% dus laagtarief. Hebben zij hun prijzen destijds verlaagd?

De autodealers gaan van 19.4% BPM naar 0%, mede gesponsored door kunstmatig laaggehouden inkooptarieven van importeurs. Zouden importeurs en dealerkanaal zich kunnen bedwingen?

Dat schreef ik een aantal pagina's geleden ook al. Ik vrees dat ze zich niet kunnen bedwingen en dat zal ik ze ook niet kwalijk nemen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: Misha op 16-11-2009 09:45:30
Citaat van: Lampje op 16-11-2009 09:25:06
Laat Nederland maar eens fors bezuinigen en op die hele poespas van provinciehuizen!

Nu snap ik ook waarom PVV niet op de nummerplaten mag staan.

Tis jammer dat Geert te bizarre ideeen heeft op gebied van Islam en daarom voor mij onverkiesbaar is  de rest van zijn programma klinkt namelijk wel heel aardig.

Ik ben het beslist niet altijd met Wilders eens, zeker niet als er uitspraken worden gedaan over "kopvodden", maar het wordt onderhand echt tijd voor een verfrissende wind door Den Haag en ik vrees dat alleen Wilders daar voor kan zorgen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

daytonawim

Dat is helemaal niet erg, want als de BPM vervalt, is de invoer van een auto een eenvoudige
en goedkope oplossing geworden. ( ook voor nieuwe auto's)

Dus ik denk dat de dealers zich wel eenigsinds zullen matigen qua prijzen.

Lampje

Dat is ook weer waar: vrije concurrentie binnen de Europese grenzen...

rogerV701998

GL trekt de redenering alvast even door: "Door de km prijs wordt er minder gereden dus stop svp nu met het aanleggen van nieuwe wegen en verbreden van bestaande wegen..."

Gr. roger

Lampje

Zou een auto die 5 km/u rijdt over 100 km zuiniger zijn dan een auto die 100 km/u rijdt over 100 km?

Ik denk ut nie. Dus is het van belang voor GL dat de files ASAP opgelost worden.

Sbv

Citaat van: rogerV701998 op 16-11-2009 13:27:36
GL trekt de redenering alvast even door: "Door de km prijs wordt er minder gereden dus stop svp nu met het aanleggen van nieuwe wegen en verbreden van bestaande wegen..."

Gr. roger
Misschien moeten we GL eens onder het nieuwe asfalt stoppen. Bij voorkeur op het nog aan te leggen stukje A4 tussen Schiedam en Delft zuid. Dan doen we nog wat goeds voor het milieu ook. Veel minder files op de A13

rogerV701998

Citaat van: Lampje op 16-11-2009 14:01:52
Zou een auto die 5 km/u rijdt over 100 km zuiniger zijn dan een auto die 100 km/u rijdt over 100 km?

Ik denk ut nie. Dus is het van belang voor GL dat de files ASAP opgelost worden.

Oh, maar die oplossing hebben ze al. Allemaal met het openbaar vervoer. ;D

rogerV701998

R o b

Citaat van: Sbv op 16-11-2009 14:01:56

Misschien moeten we GL eens onder het nieuwe asfalt stoppen. .

:eusa_clap:

Niet zo zeuren die lui en investeren in een alternatief voor de huidige brandstofmotor!..

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 16-11-2009 12:22:18
Citaat van: Misha op 16-11-2009 09:45:30
Citaat van: Lampje op 16-11-2009 09:25:06
Laat Nederland maar eens fors bezuinigen en op die hele poespas van provinciehuizen!

Nu snap ik ook waarom PVV niet op de nummerplaten mag staan.

Tis jammer dat Geert te bizarre ideeen heeft op gebied van Islam en daarom voor mij onverkiesbaar is  de rest van zijn programma klinkt namelijk wel heel aardig.

Ik ben het beslist niet altijd met Wilders eens, zeker niet als er uitspraken worden gedaan over "kopvodden", maar het wordt onderhand echt tijd voor een verfrissende wind door Den Haag en ik vrees dat alleen Wilders daar voor kan zorgen.
Helemaal mee eens