Het grote kilometerheffing topic

Gestart door Misha, 13-11-2009 19:33:38

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: BenC70ES op 14-11-2009 21:15:10
Citaat van: Ludo op 14-11-2009 16:22:02
Citaat van: Vulk op 14-11-2009 08:31:44
Hoe gaan ze dat doen met buitenlanders die in Nederland komen?

Wil je in NL dan ook nog eens wegenbelasting betalen?.  ;D

Zou er in 2018 aankomen hoorde ik op de radio...

Dan ga ik op pensioen.  :eusa_dance:

Laserblue

Citaat van: Lampje op 14-11-2009 21:01:10
Mijn vermoeden is dat ze die N-wegen hoger gaan prijzen dan de snelweg.

Kun je dit ook ergens mee staven?  ???
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

daytonawim

het voordeel van dit systeem is dat, ver boven modaal verdieners lekker kunnen auto rijden op lege wegen.

de overheid heeft eerst iedereen de steden uit gejaagd naar Phoenix lokatie's met stevige subsidie's op de
koop woningen, deze mogen straks de rekening gaan betalen.

de inruil waarde van onze auto's gaat fors naar beneden, dus hoge afschrijving en geen geld voor een nieuwe auto.

verder worden kleine auto's lekker goedkoop, maar als daar te veel van gaan rijden dan kloppen de inkomsten
niet meer, gevolg sterke stijging van kosten voor de klein rijders.
Of we laten de auto staan, dan wordt het pas echt lastig, want dan komt de MRB vanzelf weer terug want het
systeem zal betaald moeten worden en de kas gevuld.

Hoe je het draait of keert, wij en de ondernemers zijn hiervan de dupe.

Mischien allemaal kort door de bocht, maar ik denk dat hier wel iets van waarheid in zit.

RuudK

Nou daar zit ik dan met mijn 'nieuwe' 850 terwijl ik eerst een Benz uit 86 zou kopen   :eusa_wall: :eusa_snooty:!! ........ 500 per maand kan ik niet betalen..de meeste niet denk ik.

Trouwens.. Nederland kennende slikken we de uitleg weer als zoete koek en stemt iedereen weer braaf op dezelfde partijen als iedere keer.

Ik begin serieus te denken aan vertrekken naar het buitenland (Duitsland, USA, Zwitserland, NZ Australie, weet ik veel).  :o :(

En ja aan de overkant is het gras altijd groener' ken ik, maar het gras ligt er hier wel erg rot bij tegenwoordig en er komt alleen maar meer rommel op. :eusa_silenced:

Marc O.

Wat Den Haag (bewust?) vergeet is dat de netto prijs (dus ex. BPM) van nieuwe auto's in NL momenteel kunstmatig laag wordt gehouden zodat de bruto prijs, in vergelijking met het buitenland, niet te hoog is. Zodra de BPM hier verdwijnt wordt die netto prijs natuurlijk gelijk met de rest van Europa en is er geen sprake meer van BPM voordeel! Maar dan wast Den Haag natuurlijk zijn handen in onschuld en zal beschuldigend gewezen worden naar de automobielindustrie en wordt die dus verantwoordelijk gehouden voor het nadelig uitvallen van de hele km-heffing.

Los daarvan: de gemiddelde burger heeft, dankzij het jarenlange uitknijpen, geen geld meer om een nieuwe auto te kopen en te profiteren van dat BPM voordeel. Sterker nog, ik hoorde gisteren op de radio dat een groot deel van de Nederlanders niet eens genoeg geld op de bank heeft om een nieuwe wasmachine of tweedehands auto te kopen mocht dat nodig zijn.

Maar goed, de heren en dames politici blijven uitermate en bovengemiddeld goed voor zichzelf zorgen. Kutland.
...The Nile isn't just a river in Africa...

rogerV701998

Citaat van: Marc O. op 15-11-2009 12:40:58
Wat Den Haag (bewust?) vergeet is dat de netto prijs (dus ex. BPM) van nieuwe auto's in NL momenteel kunstmatig laag wordt gehouden zodat de bruto prijs, in vergelijking met het buitenland, niet te hoog is. Zodra de BPM hier verdwijnt wordt die netto prijs natuurlijk gelijk met de rest van Europa en is er geen sprake meer van BPM voordeel! Maar dan wast Den Haag natuurlijk zijn handen in onschuld en zal beschuldigend gewezen worden naar de automobielindustrie en wordt die dus verantwoordelijk gehouden voor het nadelig uitvallen van de hele km-heffing.

Los daarvan: de gemiddelde burger heeft, dankzij het jarenlange uitknijpen, geen geld meer om een nieuwe auto te kopen en te profiteren van dat BPM voordeel. Sterker nog, ik hoorde gisteren op de radio dat een groot deel van de Nederlanders niet eens genoeg geld op de bank heeft om een nieuwe wasmachine of tweedehands auto te kopen mocht dat nodig zijn.

Maar goed, de heren en dames politici blijven uitermate en bovengemiddeld goed voor zichzelf zorgen. Kutland.

Volledig mee eens.

Gr. roger

mevita

Citaat van: rogerV701998 op 15-11-2009 12:46:12

Volledig mee eens.

Gr. roger
mee eens

gr mevita

henry classic v70

Wat zou er gebeuren als rijdend nederland massaal in opstand komt door zo'n kastje bijv. te weigeren of de hele boel plat te leggen (en dan niet 1 keer maar dagen achter elkaar een paar gigantische file's veroorzaken) als signaal van onvrede.
Op het onklaar maken van zo'n kastje staat gevangenisstraf of een torenhoge boete, is ook nog een optie; gevangenissen zitten al vol en als je de boete niet betaald zou je daar terecht komen. Als dat 25 % van rijdend NL doet heeft justitie een probleem want die kan zo'n grote stroom zaken helemaal niet aan :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Lampje

Staven als in 'bewijzen'. Als je dat bedoelt, niet 100%, want de experimenten zijn nog maar pas uitgevoerd. Maar ja, het was in een documentaire waarbij een Brabantse ondernemer geinterviewed werd. Uit zijn verhaal kon ik begrijpen dat de enige optie om goedkoop van A naar B te komen was buiten de spits over de snelweg. In de spits is duurder en in de spits sluipen is nóg duurder, zo duur dat het hem tegenviel.

Ik krijg momenteel kilometervergoeding en ik ga die spitstoeslag (als ik er dan nog werk, maar daar ga ik wel even vanuit) gewoon doorbelasten aan mijn baas of ik dreig hem dat ik wegga. Ik ga dan ook alleen voor de werkgever aan de slag die het mij vergoed. Kan het niet in de salarisstrooksfeer, omdat dat fiscaal ontmoedigd wordt, dan stuur ik hem buiten die strook om wel een factuur.

Zouden ze taxichauffeurs ook in privé gaan belasten? Of zou dat wel op het taxibedrijf drukken?

Citaat van: Laserblue op 15-11-2009 09:55:45
Citaat van: Lampje op 14-11-2009 21:01:10
Mijn vermoeden is dat ze die N-wegen hoger gaan prijzen dan de snelweg.

Kun je dit ook ergens mee staven?  ???

Lampje

Ik zou d'r maar niet op gokken; ze verhogen gewoon de APK-frequentie en als je in gebreke blijft vorderen ze gewoon je kentekenpapieren. Als je dan een botsing maakt dan ben je onverzekerd. Kan je je huis mooi verkopen om iemand levenlang in zijn/haar levensonderhoud te voorzien (of hij wordt even snel voor je geveild door een curator...)

Citaat van: henry classic v70 op 15-11-2009 12:57:30
Wat zou er gebeuren als rijdend nederland massaal in opstand komt door zo'n kastje bijv. te weigeren of de hele boel plat te leggen (en dan niet 1 keer maar dagen achter elkaar een paar gigantische file's veroorzaken) als signaal van onvrede.
Op het onklaar maken van zo'n kastje staat gevangenisstraf of een torenhoge boete, is ook nog een optie; gevangenissen zitten al vol en als je de boete niet betaald zou je daar terecht komen. Als dat 25 % van rijdend NL doet heeft justitie een probleem want die kan zo'n grote stroom zaken helemaal niet aan :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Ludo

Vind je het gek?.
Ik roep al jaren dat de grootste criminelen alleen aan de top te vinden zijn.
En dat geld niet alleen voor NL.
Ga maar na, ik heb gelijk.  :eusa_whistle:

;D

henry classic v70

Citaat van: Lampje op 15-11-2009 13:02:13
Ik zou d'r maar niet op gokken; ze verhogen gewoon de APK-frequentie en als je in gebreke blijft vorderen ze gewoon je kentekenpapieren. Als je dan een botsing maakt dan ben je onverzekerd. Kan je je huis mooi verkopen of hij wordt voor je geveild door een curator...

Citaat van: henry classic v70 op 15-11-2009 12:57:30

En platgooien van de snelwegen dan.....om aan te geven dat we het er niet mee eens zijn
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Marc O.

Citaat van: t5karel op 15-11-2009 13:09:02
Kutland.
En nog klotenweer ook >:(

Da's subjectief ;D (bovendien schijnt hier de zon................sinds 1 minuut)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Lampje

Kent iemand de officiële doelstelling van het rekeningrijden?

Althans, zoals het oorspronkelijk bedoeld was?

Het wordt nu tijd om de VVD (liberaal) in te schakelen en de regeringspartijen nu vast te pinnen op de doelstelling.

Als die was 'minder files' en er komen meer files ipv minder, dan vind ik dat direct het roer om moet en de zittende regering naar huis en afbreken dat systeem!

En niet even een jaartje of wat 'aankijken'; dat hebben ze decennia lang al gedaan terwijl ze de files zagen groeien.

Ik zeg "afschaffen die overdrachtsbelasting" op je huis, zodat mensen makkelijker achter hun werk aan kunnen verhuizen. Zo jaag je meteen ook de huizenmarkt weer naar een gezonde doorstroming en niemand, maar dan ook niemand heeft last van waardevermindering van zijn huis en/of auto!

Kan me ook niet voorstellen dat de overdrachtsbelasting momenteel een goudmijntje is voor de overheid, dus kunnen ze 'm net zo goed gelijk de nek omdraaien. Dat kost minder dan zo'n zielig PC-tje aan je voorruit.