Het grote kilometerheffing topic

Gestart door Misha, 13-11-2009 19:33:38

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: niwesa op 13-11-2009 23:05:10
Dat betekend dus dat je in dit "Land" totaal geen privacy meer hebt. De overheid weet dus precies waar je geweest bent. Eigenlijk zijn we toch knettergek met zijn allen dat we dit toestaan?  :eusa_wall:

Ik heb geen geheimen, hoor. Interesseert me geen hol dat ze kunnen zien waar ik ben of geweest ben.

Turbo-Geek

Nou ahv van de routes die wat vaker gereden worden kan men wat vaker op die punten controleren en extra borden, drempels, en kasten plaatsen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 13-11-2009 23:12:55
Nou ahv van de routes die wat vaker gereden worden kan men wat vaker op die punten controleren en extra borden, drempels, en kasten plaatsen.

Sterker nog: ik denk dat dat automatisch kan, je weet ook immers direkt iemands gemiddelde snelheid
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Spin!

Citaat van: pwassink op 13-11-2009 21:37:40
Citaat van: niwesa op 13-11-2009 21:29:02
Nee het is alleen voor de kilometers die in Nederland gereden worden.
En volgens mij alleen snelweg.

Geweldig dat alleen snelweg

Dat is mooi, want in NL zijn bijna geen 'snelwegen' meer ;)

www.vm-parts.nl

Marc O.

Of je krijgt een vriendelijk briefje bij iedere snelheidsovertreding om voortaan het gaspedaal wat minder in te trappen, want met een dergelijk systeem kun je niet alleen de gemiddelde snelheid berekenen maar ook de daadwerkelijke snelheid. En die kun je mbv de GPS coördinaten vergelijken met de toegestande snelheid..... Creepy!

Ief, wat kost het om een S80 in .at te importeren? :eusa_think:
...The Nile isn't just a river in Africa...

niwesa

CiteerSterker nog: ik denk dat dat automatisch kan, je weet ook immers direkt iemands gemiddelde snelheid

En dan wordt het toch een stuk minder leuk, krijg je eerst een nota van je gereden kilometers, volgt er daarna nog een bekeuring.

Vervolgens komt de belastingdienst controleren, aan de hand van je gereden kilometers, of je de brandstof niet met zwart geld betaald hebt.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Spin!

Ik vind het trouwens helemaal niks...de lol van het autorijden is er zo wel van af. Heb niks te verbergen, maar het zint me totaal niet dat ze elke afgelegde meter kunnen controleren.

Dadelijk krijg je nog een kastje op je plee, en ga je per kilo die je door spoelt betalen  :( >:(

www.vm-parts.nl

Misha

Citaat van: Spin! op 13-11-2009 23:22:44
Ik vind het trouwens helemaal niks...de lol van het autorijden is er zo wel van af. Heb niks te verbergen, maar het zint me totaal niet dat ze elke afgelegde meter kunnen controleren.

Dadelijk krijg je nog een kastje op je plee, en ga je per kilo die je door spoelt betalen  :( >:(
Volgende stap: iedere burger een meetapparaat in zijn keel die doorgeeft hoeveel schone lucht je inademt.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Misha op 13-11-2009 23:24:04

Volgende stap: iedere burger een meetapparaat in zijn keel die doorgeeft hoeveel schone lucht je inademt.

Da's niet zo spannend, want daar hebben we toch niet zo veel meer van. ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

CO meting?.  :o

:evil:

Spin!

Even korte vraag tussendoor:

Oldtimers betalen geen wegenbelasting meer...gaan deze mensen nu ook betalen?!
En motorrijders, krijgen die ook een detector in het dashboardkastje? :P

www.vm-parts.nl

mevita

Citaat van: Spin! op 13-11-2009 23:48:44
Even korte vraag tussendoor:

Oldtimers betalen geen wegenbelasting meer...gaan deze mensen nu ook betalen?!
En motorrijders, krijgen die ook een detector in het dashboardkastje? :P
OLdtimers vallen buiten de km heffing evenals motorrijders deze krijgen dus ook geen gps kastje

Barry_C70

Seriously? Screw that! The joy of owning a car in Holland are slowly but surely being stripped away. For starters, I'm not having any GPS device  installed on my car so it can send how many km I drive to some database, let alone WHERE and WHEN and especially how FAST?!? I got absolutely nothing to hide, but this goes beyond what I am comfortable with in terms of having Big Brother looking over my shoulder constantly!

As for other aspects of this retarded idea: Spitstarief? Yeah, traffic exists because everyone gets up early at the same time to get to work and goes home after work at the same time just for fun right? A solution, by definition, should make a problem easier to deal with or go away. Making people pay more in order to discourage the use of a car does not make life easier. Whats the point of owning a car at all if you're being encouraged to drive as little as possible?

According to verkeerenwaterstaat.nl, everytime you even start the car, you would pay an initial fee before you've even driven a single km, nice! I have to pay every time I want to rev my engine.

Also according to verkeerenwaterstaat.nl, they want to have foreigners pay per km as well when visiting the country? HAHAHAHA Have they not seen how crap the congestion charge doesn't work in London? How embarrassing will it be to have to charge people visiting Holland to use the roads!?

Above all, this rate is obviously going to increase, and not at the rate that's been pre-determined, this is going to get really expensive, really quickly.

Lampje

Citaat van: niwesa op 13-11-2009 21:29:02
Nee het is alleen voor de kilometers die in Nederland gereden worden.
En volgens mij alleen snelweg.

Ik heb een documentaire van de overheid gezien waar een paar mensen mochten proefrijden met het kastje. Eéndaarvan was een Brabantse ondernemer.

Hij meldde desgevraagd dat het zijn leven toch wel veranderd had. Door de taximeter zag hij de kosten voor zijn ogen steeds verder oplopen en ging hij toch wel vaker pas rond 11 uur rijden ipv rond de ochtendspits. Aan zijn type auto te zien had hij zelf een keuze terwijl heel veel mensen met een kleiner autootje dat absoluut niet hebben.

Nu komt het ergste: hij zei "Wat me opviel is dat als ik over de secundaire wegen ging sluipen dat ik veel meer kwijt was dan op de snelweg", Dus dat dat voor hem geen alternatief meer was. Als ze dat van plan zijn met rekening rijden (vandaar dus geen poortjes maar een alles wetende en zendende GPS) dan worden de haarvaten van Nederland afgesloten en is alles aangewezen op de aorta's (die toch al nodig gedottert moeten worden).

Dit gaat écht helemaal de verkeerde kant op jongens. Die politici zijn echt bezig met mierenneuken op de vierkante milimeter (en wel MIJN milimeter, afblijven dus!). Als ze een absoluut inhaalverbod voor vrachtwagens in heel Nederland invoeren in ruil voor vrachtwagens max 100 km/u dan zijn we van 40% van de files af tegen 0 kosten. Nou ja, bijna 0 dan want al die km-begrenzers moeten weer aangepast worden ::)

Vulk

Hoe gaan ze dat doen met buitenlanders die in Nederland komen?