Het grote kilometerheffing topic

Gestart door Misha, 13-11-2009 19:33:38

Vorige topic - Volgende topic

Kingfisher

Nog een toekomstbeeld: kastje uitzetten. je wordt alleen "gepakt" als je onder een portaal doorrijdt zonder kastje. Die portalen staan waarschijnlijk alleen op de snelwegen, aangezien niet het hele land volgeplakt kan worden met die dingen. Gevolg: iedereen binnendoor naar het werk met alle problemen van dien. Goed doordacht ook weer allemaal.

Lampje

Dat 'binnendoorrijden' wordt ontmoedigd door secundair een hoger km-tarief te heffen dan snelweg.

Maar idd, als je aan het frauderen slaat kan je vermoedelijk beter over de secundaire weg rijden.

Maar aan de andere kant: hoe zou een portaal kunnen weten dat je kastje uitstaat? Dan moeten ze een soort 'trajectcontrole' portaal bouwen die herkent en matcht of je in de buurt bent.

Daar moet dan een centrale database voor gebruikt worden en de regering heeft verklaard dat ze geen ritgegevens bijhouden.

Nee, ze zullen dit niet technisch kunnen ondervangen, ze kunnen alleen maar mensen bang maken met torenhoge boetes:

Ben ook benieuwd welke GSM-provider dat ze gaan kiezen. Ik hoop Vodafone :eusa_whistle:

Ze zullen die SIM-kaart ook goed dichtmoeten solderen: anders stop ik 'm in mijn laptopje om gratis op kosten van de overheid te internetten :D

Kingfisher

Citaat van: Lampje op 20-11-2009 13:32:09Maar aan de andere kant: hoe zou een portaal kunnen weten dat je kastje uitstaat? Dan moeten ze een soort 'trajectcontrole' portaal bouwen die herkent en matcht of je in de buurt bent.

Klopt, die RFP is al naar de grotere ICT bedrijven uitgestuurd volgens mij. Hoorde vanmiddag dat er namelijk op zou zijn ingeschreven door deze en gene firma(s). Identiek systeem als bij Trajectcontrole etc.

Maar verder heb ik er ook geen verstand van hoor..........

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rijns_t5r

heb je wat op het oog marc,ik zat te denken aan suriname  ;D

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Lampje

Citaat van: -D©©©L- op 20-11-2009 10:27:20
Er is al een uitspraak van de Hoge raad dat GPS niet geschikt is voor het meten van snelheid.

Ik rij veel motor met GPS. Eens in de zoveel dagen heb ik last van z.g. 'spikes'. Dit zijn uitschieters in de snelheid waar mee ik dan bijv. op een kort traject 347 km/u heb gereden, terwijl mijn motortje niet harder kan dan 135 km/u.

Als ze de GPS leidend zouden maken voor het bepalen van de snelheid dan zouden er regelmatig spookboetes binnenkomen waar een Ferrari jaloers op zou zijn...

V70geRwin

Citaat van: Lampje op 20-11-2009 13:32:09Maar aan de andere kant: hoe zou een portaal kunnen weten dat je kastje uitstaat? Dan moeten ze een soort 'trajectcontrole' portaal bouwen die herkent en matcht of je in de buurt bent.

koppeling met kenteken icm ontbrekend signaal kastje?

Lampje

Ja, dat zou heel knap zijn. Daar komt bij dat de Overheid met hoofdletter O beloofd had geen info van ons op te slaan en te raadplegen behalve op aangeven van de rechter bij grote strafzaken.

Dit zijn kleine strafzaken, Wet Mulder en zo...

elianmars

Ik wil sowieso echt niet zo'n lelijk kastje bovenop mijn dashboard hebben staan. Hoe gaat zo'n ding gemonteerd worden in de auto? Geen gaten in mijn dashboard!

En als mijn verdamper lek is, gaat het complete dashboard er uit. Moet ik dan eerst een vergunning aanvragen om het kastje los te mogen maken?

Lampje

Als ze 'm los op je dashboard leggen en je remt een keertje hard gaat hij door je ruit. Schadeclaim richting overheid?

Ze kunnen 'm iig niet op de plek zetten waar je je GPS normaal monteert.

Citaat van: elianmars op 20-11-2009 15:14:51
Ik wil sowieso echt niet zo'n lelijk kastje bovenop mijn dashboard hebben staan. Hoe gaat zo'n ding gemonteerd worden in de auto? Geen gaten in mijn dashboard!

En als mijn verdamper lek is, gaat het complete dashboard er uit. Moet ik dan eerst een vergunning aanvragen om het kastje los te mogen maken?

elmarconi

Citaat van: Lampje op 20-11-2009 15:18:26
Als ze 'm los op je dashboard leggen en je remt een keertje hard gaat hij door je ruit. Schadeclaim richting overheid?

Groot zullen ze niet worden (31 x 31 x 3 mm) als ik de eerder op tweakers aangehaalde PDF mag geloven: http://www.nxp.com/acrobat_download2/literature/9397/75016494.pdf
Dat past wel achter de spiegel. In Zwitserland moet je ook een sticker op de voorruit plakken. Zelfde formaat, iets dikker denk ik.

Grootste probleem is dat er een beetje accu in zal moeten.
Losse accu? Fraudegevoelig.
Vaste accu? Defect is kastje vervangen.
Draadje naar de autospanning: wie gaat dat netjes wegwerken?
Ik zie diegene die 20 kastjes per dag moet monteren hier niet al te veel tijd insteken om alles fraai weg te werken. Vergelijk het maar met een beetje carkit inbouwen.
--
Autogas Inside . . .

hathü

Laat ze opflikkeren met die spionage kastjes,duwen ze maar in het achterste van Camiel :P

Marc O.

Zo'n kastje komt de veiligheid bij een aanrijding niet ten goede. Wat gebeurt er als je van achter wordt aangereden? Volgens mij krijg je dat kastje dan met een noodgang in je bakkes. Kan de overheid mijn veilgheid in dat soort situaties garanderen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Lampje

Die 31 x 31 mm zou nog wel willen passen in de anus van Camiel.

Ik ben bang dat dit alleen nog maar de chip is. Hieromheen komt nog een kastje met een display. Dat wordt toch wel een hele opgave voor Camiel hoor om die weg te poetsen in zijn...

Citaat van: elmarconi op 20-11-2009 15:51:27
Citaat van: Lampje op 20-11-2009 15:18:26

Groot zullen ze niet worden (31 x 31 x 3 mm) als ik de eerder op tweakers aangehaalde PDF mag geloven: http://www.nxp.com/acrobat_download2/literature/9397/75016494.pdf
Dat past wel achter de spiegel. In Zwitserland moet je ook een sticker op de voorruit plakken. Zelfde formaat, iets dikker denk ik.

Grootste probleem is dat er een beetje accu in zal moeten.
Losse accu? Fraudegevoelig.
Vaste accu? Defect is kastje vervangen.
Draadje naar de autospanning: wie gaat dat netjes wegwerken?
Ik zie diegene die 20 kastjes per dag moet monteren hier niet al te veel tijd insteken om alles fraai weg te werken. Vergelijk het maar met een beetje carkit inbouwen.

Lampje

Nee, je zult ook vast wel een waiver moeten tekenen tijdens de inbouw. Je hebt dan de keuze om te tekenen of een reeks van rechtszaken te voeren tegen de Nederlandse staat die de waarde van je Volvo ruimschoot s oversteigen. Of je auto in beslag laten nemen door de politie of bij de eerstvolgende APK.

De juristen van Vadertje Staat vinden daar heus wel wat voor hoor!

Citaat van: Marc O. op 20-11-2009 16:04:20
Zo'n kastje komt de veiligheid bij een aanrijding niet ten goede. Wat gebeurt er als je van achter wordt aangereden? Volgens mij krijg je dat kastje dan met een noodgang in je bakkes. Kan de overheid mijn veilgheid in dat soort situaties garanderen?