Het grote kilometerheffing topic

Gestart door Misha, 13-11-2009 19:33:38

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Je mag toch helemaal niks voor de voorruit hebben wat het zicht belemmert?

NOOIT komt er bij mij zo'n ding in!  Ik rij er meteen overheen. En als we dat allemaal doen kunnen ze ons niks maken, ze kunnen immers niet heel autorijdend Nederland achter de tralies stoppen, dan staat de economie ook meteen stil  >:(
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

joebar

Afschermen, detectiepoortjes op de tomtom, buitenlandse kilometers, APK hoef je geen snelheidsmeter meer voor te hebben, dus die kunnen eruit, voorruiten met draadverwarming, allemaal een 2e 3e auto erbij om onder een bepaalde kmhoeveelheid te blijven, kastjes met platen overzetten van kleine auto's in grote slurpbakken,volksopstand, privacy,  autohandel die de komende tijd op z'n gat gaat omdat mensen gaan afwachten wat er gaat komen,er zijn nog zoveel technische problemen waar ze even niet aan gedacht hebben, dit wordt een 2e betuwelijn, er zitten nog verkiezingen tussen, denk dat de tegenstanders hier van gaan profiteren

Lampje

Dan duurt het ook 10 jaar langer voordat we er mee gaan rijden :laugh:

Ze rekenen niet op het intellect van de burger. Ik verwacht dat er echt de meest onzinnige dingen gedaan gaan worden om het systeem frustreren.

Ik weet dat ze voor betaalpassen het systeem gekraakt hebben door het in te vriezen tot -70 en toen draadjes hebben aangesloten om het encryptiemechanisme (schrijven en lezen op de chip) te kraken. Dit is uiteindelijk gelukt.

Maar je kunt 'm dus ook gewoon kapot laten vriezen, wat geen enkele duidelijke schade in het apparaat zelf achterlaat. Gewoon elke week een nieuw kastje op kosten van de overheid?

rogerV701998

Zojuist op het NOS nieuws:

Leasemaatschappijen willen de gegevens van het kastje gebruiken om het rijgedrag van de klanten te volgen. Volgens eigen zeggen om betere adviezen te kunnen geven...

Lampje

Heel slim dat ze dat zeggen! Dat is veel slimmer dan te zeggen dat ze niets zien in zo'n systeem.

Sbv

En door de mensen op hun gedrag aan te spreken vallen er minder verkeersdoden..............

Toch benieuwd welke provider men gaat nemen voor de gprs en welke nieuwe nummer reeks er gaat komen daar we al redelijk wat mobieltjes hebben

elmarconi

Citaat van: Sbv op 20-11-2009 20:34:41
En door de mensen op hun gedrag aan te spreken vallen er minder verkeersdoden..............

Toch benieuwd welke provider men gaat nemen voor de gprs en welke nieuwe nummer reeks er gaat komen daar we al redelijk wat mobieltjes hebben

Ik denk dat er geen extra nummers nodig zijn, IMEI van het apparaat is voldoende.
Ook met een mobieltje zonder SIM-kaart kun je immers 112 bellen.

--
Autogas Inside . . .

Sbv

Citaat van: elmarconi op 20-11-2009 22:17:08
Citaat van: Sbv op 20-11-2009 20:34:41

Ik denk dat er geen extra nummers nodig zijn, IMEI van het apparaat is voldoende.
Ook met een mobieltje zonder SIM-kaart kun je immers 112 bellen.

goed punt, niet bij nagedacht

Freakybaby

Misschien een idee om de petitie even te tekenen. Kwam hem op een ander forum tegen

http://www.kilometerheffing-nee.nl/
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Freakybaby

Overheen gelezen..

Citaat van: Freakybaby op 21-11-2009 14:57:02
Misschien een idee om de petitie even te tekenen. Kwam hem op een ander forum tegen
Marc had hem al gepost.
http://www.kilometerheffing-nee.nl/
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Eric

Hier ook maar even lid worden:
www.stopkilometerheffing.hyves.nl
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Lampje

Ik heb getekend.

Het probleem dat ik eigenlijk voornamelijk heb met dat kilometerbeprijzing is dat het niet echt gaat helpen bij filebestrijding en dat er veel verborgen baten zitten bij de overheid:

- geen investering portalen, dus heel Nederland is een portaal geworden 7 x 24. Waarom zou ik op zondag moeten betalen?

- enorme boetes als het uit staat / kapot gaat, terwijl de PC bij ons op de zaak in het LAN regelmatig storingen heeft. Vast ook hier weer omgekeerde bewijslast
- plaatsbepaling. Waar is iemand, kan met dit systeem zelfs in het buitenland. Als de douane hier aan koppelt is het altijd prijs
- het helpt geen ene zak files op de snelweg te voorkomen, maar maakt ze alleen maar erger
- files op de secundaire wegen gaan idd weg, maar daar hadden we dit systeem niet voor
- dat van die derving provinciale opcenten is heel zielig voor de provincie, hef die provinciale instituten maar op: ze dateren uit een periode van de 16e eeuw. Als mensen minder gaan rijden door een provincie, dan krijgt die provincie minder geld (tol). Makkelijk zat

Ik zou willen dat het ook helpt bij het voorkomen van files, bijv. door chronische opduwers een irritant piepsignaal te geven in de auto. Files ontstaan eigenlijk alleen maar omdat we zitten te suffen en te dicht op elkaar kruipen.

haRtV70R

Las ergens in de krant dat bv de kilometer prijs van een BMW 5zoveel 12ct per kilometer wordt.. Als dat zo is dan ligt de prijs van onze R volvo's daar niet ver van vandaan denk ik?

Daar ga je aan failliet!!  :o
[move][/move]

t5karel

Mijn buurman heeft een ML 320...
Mompelde iets over 43ct per km over 5 jaar ;D ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.