Het grote kilometerheffing topic

Gestart door Misha, 13-11-2009 19:33:38

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Wij hebben alvast wat leuks op de oprit staan  ;D

Barry_C70

Citaat van: niwesa op 22-11-2009 12:03:38
http://www.kilometerheffingnoway.nl/

EVERYBODY SIGN IT!!!! QUIIIICK!!!!! THE EVIL MUST BE STOPPED!!!!!!

Lampje

Het kastje zal gewoon stoppen bij de grens.

Opsporing van crimineel gedrag betekent ook het frauderen met het kastje zelf opsporen. Een auto die afgesleept wordt (met contact uit) is zeer verdacht.

Wordt je dus van A naar B afgesleept dan zal je daarna ook een schriftelijke verklaring van je berger moeten kunnen tonen, dat je inderdaad afgesleept bent van A naar B.

Dit wordt een papierbende van jewelste.

Citaat van: b0nkolok op 25-11-2009 13:18:19
CiteerOverigens het tanken over de grens zal bij de KM heffing worden vervangen door het zoveel
mogelijk via het buitenland rijden door gens bewoners.

Nee hoor, denk je dat het GPS-kastje bij de grens stopt? Stopt je TomTom b.v  ook bij de grens?
De KM-heffing draait dus gewoon door als je met vakantie naar en van b.v. Italië tuft. Het gaat immers om het TELLEN VAN GEREDEN KILOMETERS !

rogerV701998

Citaat van: rogerV701998 op 16-11-2009 09:32:44
Zit met een half oor te luisteren naar het debat over de crisis en herstelwet. Het gemak waarmee gesproken wordt over het verhogen van belastingen (PvdA, GL), nu dan weer belastingen op energie :o. Natuurlijk, je krijgt je huishoudboekje niet op orde dus verhoog je de inkomsten :eusa_wall: :eusa_sick:

Gr. roger

Wat zei ik?

http://www.volkskrant.nl/economie/article1320709.ece/Rekening_energie_gaat_fors_omhoog >:( :eusa_sick:

Gr. roger

b0nkolok

Citaat van: daytonawim op 25-11-2009 21:23:27
Citaat van: b0nkolok op 25-11-2009 13:18:19
CiteerOverigens het tanken over de grens zal bij de KM heffing worden vervangen door het zoveel
mogelijk via het buitenland rijden door gens bewoners.

Nee hoor, denk je dat het GPS-kastje bij de grens stopt? Stopt je TomTom b.v  ook bij de grens?
De KM-heffing draait dus gewoon door als je met vakantie naar en van b.v. Italië tuft. Het gaat immers om het TELLEN VAN GEREDEN KILOMETERS !

In de verschillende berekening gaan ze toch uit van buitenland kilometers !!, want het kan niet zo zijn
dat je elders ook voor het rijden moet gaan betalen, dan betaal je bubbel.

Je bedoelt 'dubbel'? Inderdaad, als je tankt in b.v. Spanje betaal je via de brandstof Spaanse wegenbelasting NAAST de NL_kilometerheffing. Spanjaarden betalen in NL nix !!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Lampje

Ik denk dat 't niet doorgaat. Buikgevoel.

Een passief systeem zou veel minder wantrouwen geven. Gewoon een dom systeem met een zelfstandige computer per snelweg die aan het einde van een dag een bedrag doorgeeft aan een billing server.

Daarvoor leg je wat lussen in de grond bij de afslagen. Dat is een avondje werk per afslag, is ook nog goed voor de werkgelegenheid.

Je kunt dan iets doen met transponders en je kunt ook iets doen met flitspalen voor die auto's die geen transpondersignaal hebben op het moment van passeren (maximale tarief, naheffing).

http://www.renttimesystems.com/N_frame.html?http://www.renttimesystems.com/

Snelheid tot max. 300 km/u en motorfietsen mogen ook meedoen aan de kilometerheffing. Het is maar een klein apparaatje dat je wegmoffelt bij de achterbumper.

Op secundaire wegen hoeft niet gecontroleerd te worden.

Klaar is Klara!

Voor 1.000.000 Euro, rekeningrijden, zonder dat de privacy in het geding komt. Justitie moet naar de computer toelopen om van een snelwegsegment een uitdraai te krijgen over tijdstip van passage. Bijv. bij een moord of een bankroof is daarmee een sluitend bewijs te krijgen. Kost lekker veel moeite dus daar wordt automatisch geen misbruik meer van gemaakt.

Reitse

Waarom moeilijk doen als het heel gemakkelijk kan.

Uitgangspunt is dat je betaald voor je gebruik, toch?

Schaf BPM, Wegenbelasting af. Scheelt toch gauw 100 euro per maand.

Dat geld wil de regering natuurlijk wel hebben. Ga uit van gemiddeld verbruik van 1:10.
15.000 km per jaar = 1500 liter per jaar.
Je wilt per jaar zo'n 1200 euro per jaar hebben, dus verhoog de brandstofprijs met 80 cent en je bent klaar. Niks ingewikkelds, niks digitaals nodig.

En voor het argument van de grensbewoners: we wilden toch zo graag bij europa horen??

Misha

Citaat van: Reitse op 29-11-2009 20:08:40
..En voor het argument van de grensbewoners: we wilden toch zo graag bij europa horen??

Precies de reden dat ik voor Europeesche Wetgeving heb gestemd.
Al die lamme regeltjes en wetgevingen hier, we kunnen er alleen maar beter van worden. Bijdragen toen we toch al veel te veel.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Lampje

Citaat van: Reitse op 29-11-2009 20:08:40
Je wilt per jaar zo'n 1200 euro per jaar hebben, dus verhoog de brandstofprijs met 80 cent en je bent klaar. Niks ingewikkelds, niks digitaals nodig.

En voor het argument van de grensbewoners: we wilden toch zo graag bij europa horen??

Grensbewoners mogen van onze overheid gerust meewerken aan de files in België en Duitsland. Maar mochten ze het in hun hoofd halen om tijdens de spits Nederland in te rijden dan geld er tariefdifferentiatie. Met dure benzine haal je dat niet.

De overheid gaat één gróót experiment aan. Neem de file bij Amsterdam A2.

Bij 0,03 / km komen ze er achter dat de file niet weggaat. Prima dan verhogen ze die per maand in trapjes totdat het 0,30 / km is.

Ze merken dat hij niet weggaat. Wat nu? Wat is het moment/tarief dat de loonslaaf die in Amsterdam werkt opgeeft?

Ik denk zodra ál zijn inkomsten opgaan aan heffing, want hij doet zelf voor zijn huishouden en verwerving van inkomen aan variabele kostencalculatie.

Laten we aannemen dat hij 2.000 netto verdient, verdeeld over 21 dagen en 50 km van zijn werk afwoont. Dan is hij bereid tot 2€ per kilometer te betalen.

Ik hoop dat tegen die tijd de vrachtwagens als dwars staan om alle snelwegen gewoon definitief af te sluiten, want het ruikt mij naar chantage.

Wijnand

Bij Autoweek kan je nu aan de hand van je kenteken bepalen wat het basistarief wordt:

http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php

Groet,
Wijnand

rogerV701998

Citaat van: Wijnand op 02-12-2009 15:57:38
Bij Autoweek kan je nu aan de hand van je kenteken bepalen wat het basistarief wordt:

Groet,
Wijnand

Op kenteken werkt helaas niet als je een geïmporteerde auto hebt:

"VOLVO V70; 2.5 AUT. (2008)
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken."

Dus ik hoef niet te betalen? :eusa_think: ;D

Gr. roger

sas

Citaat van: rogerV701998 op 02-12-2009 16:04:13

Groet,
Wijnand

Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken."

Gr. roger

Bij onze APK's in 2011/2012 zal waarschijnlijk onze CO2 gemeten worden ben ik bang...

mehn

Citaat van: rogerV701998 op 02-12-2009 16:04:13

Groet,
Wijnand

Gr. roger

Ook bij een Nederlandse T-5 werkt het niet hoor:

Citaat van: Autoweek site
VOLVO 850 T5 2.3 AUTOMATIC. (1995)
Er zijn onvoldoende gegevens beschikbaar om van deze auto een kilometerheffingberekening te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

petrolhead

Zojuist mijn kenteken van mijn geimporteerde R ingeklopt en kreeg netjes de uitslag; omslagpunt bij ca.11.500 km ect.