Wanneer mag je de teller terugdraaien ?

Gestart door -D©©©L-, 16-11-2009 18:50:43

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Citaat van: Marc O. op 16-11-2009 19:32:44
Om welke reden zou je de teller terug willen draaien?

Dat vroeg ik mij nu ook af, teugdraaien levert toch resultaat op bij verkoop , maar mag er toch vanuit gaan dat jij niet aan verkoop denkt.

Dus waarom dan denken over deze actie........ :eusa_think: ??? ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

razorx

Ik zou juist trots zijn op zo'n mooi hoge kilometerstand.

Je kan je wel afvragen wat de kilometerstand nog betekent bij een geheel gereviseerde wagen.

gewoon peter

Citaat van: reneetje op 16-11-2009 19:47:05

Dat vroeg ik mij nu ook af, teugdraaien levert toch resultaat op bij verkoop , maar mag er toch vanuit gaan dat jij niet aan verkoop denkt.

Rene, ik denk om de discussie gaande te houden. Marco weet (en vele anderen, dat dit forum uitgesproken "voors" en "tegens" heeft)? Correct me if I'm wrong. gr. peter

V70 classic

De teller mag alleen op nul als ie van 999999 afkomt  :eusa_whistle: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

FGG

Citaat van: V70 classic op 16-11-2009 20:09:20

Da's niet terug, da's verder. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70 classic

Citaat van: FGG op 16-11-2009 20:14:00
Citaat van: V70 classic op 16-11-2009 20:09:20

Da's niet terug, da's verder. ;)

Ik zeg dan ook "hij mag dan op nul" ik had het niet over kunstmatige ingerepen  ;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Teller terugdraaien? Nooit. Hoeveel er ook nieuw is aan een wagen. De stand is de stand en klaar.

JayJ

Teller mag gewoon teruggedraaid worden, als je hem maar niet aanbiedt met de nieuwe kmstand. Dat laatste is strafbaar.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

reneetje

Citaat van: gewoon peter op 16-11-2009 20:07:09
Citaat van: reneetje op 16-11-2009 19:47:05

Rene, ik denk om de discussie gaande te houden. Marco weet (en vele anderen, dat dit forum uitgesproken "voors" en "tegens" heeft)? Correct me if I'm wrong. gr. peter

Nou, dat denk ik niet....... ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Eric

Citaat van: JayJ op 16-11-2009 20:24:56
Teller mag gewoon teruggedraaid worden, als je hem maar niet aanbiedt met de nieuwe kmstand. Dat laatste is strafbaar.

Dat laatste alleen als aangetoond kan worden dat de verkoper weet dat de km stand niet klopt...
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Turbo-Geek

Citaat van: JayJ op 16-11-2009 20:24:56

Precies !
Dan houd je ook makkelijker de standen mbt de techniek en beurten beter in de gaten, immers de km stand zegt het meeste vwb de techniek en het jaartal meer van de koets.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

UserID6342

Als alles gereviseerd is mag tie van mij gerust naar 0 toe, mits aantoonbaar !

Vulk

Ik denk wel niet dat Marco dat gaat doen. :) Terugdraaien lijkt me ook vrij zinloos.

Als je hem zelf wilt houden zou ik "fier" zijn op de hogere kmstand en als je hem terugdraait krijg je de wagen nog heel moeilijk verkocht (als je eerlijk bent). Onlogische NAP en van die dingen.

-D©©©L-

Ik bedoel de vraag meer in het algemeen. De uitkomst van de poll na de eerste dag vind ik wel verrassend !

Simplicity

Mag terug gedraaid worden als elk, en dan ook echt elk onderdeel, groot en klein bij de dealer nieuw uit een zakje komt en vervolgens door een deskundige tot een auto geassembleerd word. Maar aangezien de teller dan ook nieuw is hoeft die ook niet terug gedraaid te worden.
Bij een totale restauratie of revisie worden nog altijd oude (goede) onderdelen hergebruikt dus maakt de auto niet nieuw (lees: kmstand 000000).
Dus lekker laten staan die km standen en door blijven rijden tot het vanzelf terug op nul draait of voor die tijd afscheid nemen zoals de meesten toch zullen doen  :-* :)