Wanneer mag je de teller terugdraaien ?

Gestart door -D©©©L-, 16-11-2009 18:50:43

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Een goed uitgevoerde revisie, met rekeningen, dokumentatie, eventueel een fotoreportage erbij , heeft een veel grotere waardeimpact dan een (afgelezen) kilometerstand, een beetje kenner kan aan de hand van andere slijtagedelen vaak al opmaken hoeveel een auto heeft gelopen

henry classic v70

Citaat van: joebar op 16-11-2009 22:45:30
Een goed uitgevoerde revisie, met rekeningen, dokumentatie, eventueel een fotoreportage erbij , heeft een veel grotere waardeimpact dan een (afgelezen) kilometerstand, een beetje kenner kan aan de hand van andere slijtagedelen vaak al opmaken hoeveel een auto heeft gelopen

Om de 422 van Marco als voorbeeld te nemen heeft terugdraaien van de teller helemaal geen zin.
De uitgebreide fotoreportage en beschrijving van hoe en wat er allemaal is vervangen is veel meer waard dan de teller op 0 te zetten. Een eventuele koper zou hier veel meer waarde aan hechten en dat is niet uit te drukken in Euro's
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

axelvr

Voor mij moet de teller gewoon altijd door blijven draaien...

wij hebben er ook al eens aan zitten denken toen het gereviseerd blok erin ging , toch zit er emotie in de auto , en het is juist de hele auto in zijn geheel die 5ton heeft gelopen , niet de onderdelen.

Voor mij is het dus meer emotioneel dan praktisch... onderdelen kun je vervangen , het "gevoel" van de auto niet...

Freakybaby

Je MAG je teller terugdraaien, of vooruitdraaien, als je het bij een evt verkoop maar netjes erbij verteld en ook ervoor zorgt dat de nieuwe eigenaar zich niet per ongeluk (kan) vergist in de vervanging van de distri riem ofzo.

Wat er de zin of onzin van is.. Ach, mensen doen wel gekkere dingen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

mehn

Citaat van: -D©©©L- op 16-11-2009 22:03:05
Ik bedoel de vraag meer in het algemeen. De uitkomst van de poll na de eerste dag vind ik wel verrassend !

Je begint in dit topic ook al met de tellerstand te rommelen door de opties om te draaien?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rogerV701998

Citaat van: mehn op 17-11-2009 06:38:45
Ik bedoel de vraag meer in het algemeen. De uitkomst van de poll na de eerste dag vind ik wel verrassend !

Je begint in dit topic ook al met de tellerstand te rommelen door de opties om te draaien?

Viel mij ook al op. Ik dacht dat ik nog niet helemaal wakker was... :eusa_eh: ;D

Spin!

Als alles nieuw is, inclusief chassisnummer slaan + kenteken...amen ;)

www.vm-parts.nl

Marc O.

Een van de poll opties is "Ja, alles is immers nieuw". Dat impliceert dat het om jouw eigen auto gaat ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

FGG

Nog een scheef iets: je praat over een volledige revisie en bij de opties stel je dat "alles nieuw" is. Een revisie impliceert niet dat de onderdelen nieuw zijn, revisie is toch echt het opknappen en weer gangbaar maken van gebruikte onderdelen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

arjenT5R

Citaat van: FGG op 17-11-2009 08:20:24
Nog een scheef iets: je praat over een volledige revisie en bij de opties stel je dat "alles nieuw" is. Een revisie impliceert niet dat de onderdelen nieuw zijn, revisie is toch echt het opknappen en weer gangbaar maken van gebruikte onderdelen.

bij revisie of overhaal praat je over het algemeen over het vervangen van slijtage gevoelige onderdelen zoals lagers keerringen koolborstels etc.

Wat jij bedoelt is oplappen  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

FGG

Citaat van: arjenT5R op 17-11-2009 11:38:14
Citaat van: FGG op 17-11-2009 08:20:24

bij revisie of overhaal praat je over het algemeen over het vervangen van slijtage gevoelige onderdelen zoals lagers keerringen koolborstels etc.

Wat jij bedoelt is oplappen  ;D

Dus als je een blok reviseert dan is ie nieuw? Nee, echt niet. Revisie is idd opknappen en evt vervangen van versleten onderdelen. Hoe je 't ook wendt of keert een gereviseerd blok zal nooit een nieuw blok zijn. Zelfde geldt voor de rest van de auto. M.u.v. de vervangen onderdelen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

De opmerking klopt wel Florian, maar wel met een kanttekening mijnerzijds.  Voorbeeldje; een kennis van mij heeft een V40-19TD, motor kapot gelopen, naar Volvo dealer toe en wilt een NIEUWE (!!) motor erin.  We hebben van alles geprobeerd maar dat lukt dus niet, een nieuwe motor die jij bij Volvo koopt is dus een REVISIE blok en wordt gewoon als nieuw verkocht. 

Dat maakt verder ook helemaal niets uit, of het nu een gereviseerd blok is of nieuw.  De motor voldoet aan de gestelde eisen door Volvo en soit.  In ieder geval, die kennis van me heeft, door de dealer verzorgd, de auto voorzien van een NIEUW GEREVISEERD blok door Volvo.

Theostek

De km stand terug draaien is (niet) strafbaar.
De km stand wijzigen mag in bepaalde gevallen en gegronde redenen.

1. defecte electronica
2. vervanging van de km teller.
3. nieuwe of andere motor geplaatst die minder km'ters gedraaid heeft tegenover de huidige.

De eigenaar van het voertuig moet dit melden aan N.A.P

Vergeet echter niet dat de km wijziging ALLEEN betrekking heeft op de km teller unit/aanduiding van auto's met ecu.
De kompjoeter (ecu) zal door blijven tellen aan de werkelijk gereden km'ters.

Dus wanneer een jongere motor met minder km in de auto wordt gelepeld, en de km teller stand wordt gewijzigd. (overname van andere auto)
Dan klopt de km stand van je dashboard wel met die van de jongere motor, maar komt niet overeen met de kompjoeter (ecu) van de auto.

De km stand mag niet gewijzigd voor verkoop redenen (opzettelijk), het niet melden aan N.A.P valt onder fraude en is strafbaar.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

FelixB

'alles' vernieuwen is m.i. niet haalbaar, denk maar eens aan:

Schuim in je stoel,
ALLE schakelaars vernieuwen (slijtage),
Veiligheidsgordel,
Mechanisme van de CD-speler
PNP-standen of koppeling
Gaskabel (slijt ook)
en zo kun je nog wel een uur doorgaan
855R & C70 T5 cabrio automaat

M a r c

daarom....  ik zie het probleem ook niet, als je toch aan kunt tonen dat er een frisse motor inzit of er een goede revisie heeft plaatsgevonden, dan hoef je de stand toch niet terug te draaien  ???  Alhoewel er hier op het forum ook wagens met foutieve km-standen worden aangeboden.... staat er eentje te koop die geadverteerd wordt met de kms van de motor en niet die van de wagen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl