Wanneer mag je de teller terugdraaien ?

Gestart door -D©©©L-, 16-11-2009 18:50:43

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Citaat van: M a r c op 17-11-2009 16:10:54
daarom....  ik zie het probleem ook niet, als je toch aan kunt tonen dat er een frisse motor inzit of er een goede revisie heeft plaatsgevonden, dan hoef je de stand toch niet terug te draaien  ???  Alhoewel er hier op het forum ook wagens met foutieve km-standen worden aangeboden.... staat er eentje te koop die geadverteerd wordt met de kms van de motor en niet die van de wagen.

Ach als je het forum bekijkt zijn er ook vreselijk veel T-5R's gemaakt, zelfs in hele schaarse kleuren ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ben

FGG

Citaat van: Dirk342 op 17-11-2009 14:44:05
De opmerking klopt wel Florian, maar wel met een kanttekening mijnerzijds.  Voorbeeldje; een kennis van mij heeft een V40-19TD, motor kapot gelopen, naar Volvo dealer toe en wilt een NIEUWE (!!) motor erin.  We hebben van alles geprobeerd maar dat lukt dus niet, een nieuwe motor die jij bij Volvo koopt is dus een REVISIE blok en wordt gewoon als nieuw verkocht. 

Dat maakt verder ook helemaal niets uit, of het nu een gereviseerd blok is of nieuw.  De motor voldoet aan de gestelde eisen door Volvo en soit.  In ieder geval, die kennis van me heeft, door de dealer verzorgd, de auto voorzien van een NIEUW GEREVISEERD blok door Volvo.

En da's alleen maar het blok. Nu de rest van de auto nog. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

RRRRR_Ramon

Wanneer je terugdraait of op 000000 wilt zetten dan komt er toch in de NAP een "onlogische tellerstand" aan het licht. Ook wanneer je het meldt komt vroeg of laat naar voren dat er iets aan het tellerwerk gedaan is.

Dus waarom zou je het doen?  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

V70geRwin

Juiste KM stand en goede historie  :eusa_clap:
Terugdraaien dan associeer je je toch met praktijken die haaks staan op wat je eigenlijk wil vertellen met het terugdraaien van de teller

maar als er toch eentje in aanmerking moet komen is het de jouwe hoor Marco  ;)

triton

Terugdraaien NOOIT!! maar.....
Ik zou graag mijn teller gelijk stellen met de ecu ong. 405.000 kilometer ,
terwijl de kilometerteller pas op 356.321 staat en deze ook vervangen is .
Nadat die met 233.907 kapot was gegaan, heb nog ergens de bon van het vervangen.

André
Professioneel raddraaier

Gmid

Officieel mag het wel, zoals eerder al genoemd is, zolang het niet gedaan wordt om op te lichten, en alles gewoon transparant is bij eventuele verkoop.

Of ik het persoonlijk zou doen is een tweede. Persoonlijk denk dat een 850 met meer dan drie ton op te teller waarbij zichtbaar en onzichtbaar alles als nieuw is, veel meer emotionele waarde heeft dan eenzelfde 850 waarvan de teller teruggezet is.

Zoals al eerder genoemd doet een gedetailleerde foto reportage van wat er allemaal is gereviseerd veel meer, en heeft veel meer waarde bij een eventuele verkoop.
Volvo C30 '12

pwaes

kan je je ecu uitlezen ipv je dashboard??

-D©©©L-

Citaat van: pwaes op 17-11-2009 19:38:13

Ja dat kan. Alleen lees je dan niet de tellerstand elektronisch uit.

Leuke reacties overigens allemaal.  :eusa_clap:
Het is een controversieel en polariserend onderwerp waarbij al heel snel allerlei aannames gedaan worden. Een tellerstand vind ik sowieso niet zo heel boeiend, de 609R had met 327.000 achter de kiezen minder kleinigheden dan de 422R met 190.000. Reden: de vorige eigenaar heeft er voornamelijk lange stukken 100 km/h snelweg mee gereden.

Ik gebruik dit "teller naar de klokkendokter" onderwerp nog wel eens om een beetje "pit" in saaie verjaardagen te brengen. Gegarandeerd succes, zeker als er 1 of meerdere auto liefhebbers bij zitten.  ;D

En ja maikel, je heb gelijk. Tellerstanden zijn soms niet wat het lijkt.   :eusa_shhh:

pwaes

Citaat van: -D©©©L- op 17-11-2009 19:45:31
Citaat van: pwaes op 17-11-2009 19:38:13

Ja dat kan. Alleen lees je dan niet de tellerstand elektronisch uit.

Leuke reacties overigens allemaal.  :eusa_clap:
Het is een controversieel en polariserend onderwerp waarbij al heel snel allerlei aannames gedaan worden. Een tellerstand vind ik sowieso niet zo heel boeiend, de 609R had met 327.000 achter de kiezen minder kleinigheden dan de 422R met 190.000. Reden: de vorige eigenaar heeft er voornamelijk lange stukken 100 km/h snelweg mee gereden.

Ik gebruik dit "teller naar de klokkendokter" onderwerp nog wel eens om een beetje "pit" in saaie verjaardagen te brengen. Gegarandeerd succes, zeker als er 1 of meerdere auto liefhebbers bij zitten.  ;D

En ja maikel, je heb gelijk. Tellerstanden zijn soms niet wat het lijkt.   :eusa_shhh:

Heeft er iemand een handleiding (of een link) hoe ik dat kan doen? Ben wel benieuwd eigenlijk   :D :D

Daf46

Hier is de handleiding

Ik heb het ook ooit gedaan op de zwarte en toen was er maar een kleine afwijking tussen de tellen en de OBD KM stand.

Hans Duiven

Citaat van: Turbo-Geek op 16-11-2009 19:19:46
In jouw geval waarbij vrijwel alle bewegende delen, bak, en grotendeels de aandrijving nieuw is vind ik dat gerechtvaardigt !
Om maar te zwijgen over het spuitwerk, nieuwe delen (binnen en buiten), airco/verwarming.

Carroserie is gelul immers een auto van 15 jaar oud kan mischien wel 30dkm hebben (altijd stil gestaan) maar de carroserie kan helemaal door gerot zijn en andersom.

Je woordgebruik is wat aanmatigend, maar soit!  ;D
Ik geloof je verhaal  over corrosie direct, maar een carrosserie van 15 jaar heeft flink wat torsiekrachten voor zijn kiezen gehad in de loop der jaren en dat leidt, hoe pietluttig ook, tot metaalmoeiheid in bepaalde gebieden waardoor de torsiestijfheid heeft ingeboet en dus niet te vergelijken is met een nieuwe.

Met vriendelijke groet,

Hans

thuur

Citaat van: Daf46 op 17-11-2009 21:18:19
Hier is de handleiding

Ik heb het ook ooit gedaan op de zwarte en toen was er maar een kleine afwijking tussen de tellen en de OBD KM stand.

Dat betreft A7, de klokkenwinkel zelf dus.

Gr 8)

Daf46

Citaat van: thuur op 17-11-2009 21:57:49
Citaat van: Daf46 op 17-11-2009 21:18:19
Hier is de handleiding

Dat betreft A7, de klokkenwinkel zelf dus.

Gr 8)
Ach zo  :-[ dus die klokkenwinkel heeft een zekere mate van intelegentie. (zit er dan wel een km stand in de ecu ?)

Turbobiker

Alleen om een aantal mensen hier te ergeren vind ik al een goede reden :angel:

Hoe ver wil je 'm terug draaien overigens?
De Tussenpaus