En daar gaan we weer,...AUTOMAAT alweer KAPOT!!! :(

Gestart door Blitzbuggy, 18-11-2009 19:13:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bastiaan arissen

Citaat van: Dirk342 op 18-11-2009 22:11:38
Citaat van: Blitzbuggy op 18-11-2009 21:05:49
CiteerMaar begrijp ik uit jou verhaal ook dat je die rekening van 1750 euro niet betaald hebt, of allen de rekening
niet toen je bent terug gegaan.


Nope niets betaald.....en toen binnen de garantie de slip aangegeven en nu half jaar later helemaal kaduk. Dus denk niet dat ik er veel verder mee kom om terug te gaan naar de garage,...Als ik 1750 had betaald, had ik er nu natuurlijk al lang gestaan!

CiteerIs hier mogelijk "verwarring" tussen een volledig gereviseerde bak en een bak uit een sloper ?
of was het een deels opgeknapte bak ? 

Mede op basis van het bedrag wat je aangeeft, dat is erg laag voor een volledig gereviseerde bak naar mijn idee.
Het ging om een bak uit een total loss 850 die 4mnd voordat die 850 total loss ging gereviseerd zou zijn... ;)
Als je helemaal niets hebt betaald heb je ook geen recht van spreken !  Klinkt keihard maar is wel zo.  Als je naar mij was gekomen met zo iets had ik van jou eerst die 1750 even afhandig gemaakt en daarna pas gekeken wat er met die bak aan de hand was/is.  Garagebedrijf heeft in deze volkomen gelijk dat ze niets doen !

Vind ik ook dirk. Je kunt niet iets op iemand verhalen wat je niet betaald hebt.

daytonawim

Begrijp ons niet verkeerd, maar als je idd betaald had had je wel degelijk een poot om
op te staan.

Ik denk ( aanname) dat de garage nattigheid heeft gevoeld na jou klacht en heel slim niet meer
heeft gereageerd of een rekening heeft gestuurd, want de oplossing was waarschijnlijk erg
duur geworden voor de garage!

Dus maak je niet druk, als ik geen rekening krijg betaal ik ook niks hoor :-)

Mail eens met Dennis, die kan je zeker wel helpen.

UserID6342

#17
Zou idd ook nog kunnen ja.  En is ook wel een plausibele verklaring.  Kortom, je hebt die 1750 toch nog over dus nieuwe bak kopen en die eronder (laten) zetten en lekker verder roffelen en dan maar hopen dat het 1e bedrijf je niet alsnog een rekening stuurt. Houd er wel even rekening mee, dat als je normaliter een sloopbak koopt, je garantie hebt tot aan de deur.  Sommige (Volvo)slopen zijn wat coulanter en geven daadwerkelijk een beperkte garantie.  Dus het kan goed zijn dat als jij een bak koopt en deze eronder gezet word, deze ook niet helemaal tof is, je wel met een rekening zit van de aantal gewerkte uren die betaald moet worden.  Kijk dus uit waar je de bak vandaan haalt !

b0nkolok

Laat een -andere- dealer of de ANWB techno constateren (schriftelijk) dat de bak kapot is. Geef die brief af aan de garage die de bak heeft geleverd en gemonteerd. Vraag om een nieuwe bak of reparatie (schriftelijk) binnen acht werkdagen. Na acht dagen niks doen ben je vrij om elders een bak te halen en hoef je de rekening van de leverancier van de kapotte bak niet te betalen. Geef wel die kapotte bak terug.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

mevita


ed

Ik zou toch maar oppassen. Als jij er zelf een nieuwe bak onder schroeft kan de garage nog steeds een deurwaarder op je afsturen met de rekening van 1750 euro onder zijn arm. Ben toch bang dat jij aan het kortste eind gaat trekken. Persoonlijk zou ik hun wel de gelegenheid geven het op te lossen. Dan heb je voor 1750 euro wel weer een goed werkende bak. Je kop in het zand steken zal op langere termijn wel eens vervelend kunnen aflopen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

V70geRwin

Citaat van: ed op 19-11-2009 12:01:02
Ik zou toch maar oppassen. Als jij er zelf een nieuwe bak onder schroeft kan de garage nog steeds een deurwaarder op je afsturen met de rekening van 1750 euro onder zijn arm. Ben toch bang dat jij aan het kortste eind gaat trekken. Persoonlijk zou ik hun wel de gelegenheid geven het op te lossen. Dan heb je voor 1750 euro wel weer een goed werkende bak. Je kop in het zand steken zal op langere termijn wel eens vervelend kunnen aflopen.

idd, als ze alsnog een factuur sturen MOET je betalen, los van het geleverde resultaat.

ik zou even ctc met ze opnemen en schriftelijk vastleggen dat jullie beiden afzien van enige verplichtingen naar elkaar, dan kun je daarna met een gerust hart verder.

Jan_D.

Even in het algemeen: het valt me op dat als het met een AT eenmaal misgaat het monteren van een "occasionbak" vaak niet de oplossing is. Met mijn 480 automaat heb ik vergelijkbare ervaringen gehad; bak kapot, 2e hands bak erin en binnen een halfjaar  (<10.000km) weer ellende. Auto maar weg gedaan.
En dat terwijl ik met mijn 740 AT (> 320.000km) en ook met de AT van de R (nu 309.000km nooit problemen heb gehad.

In elk geval succes met de afwikkeling!

arjenT5R

Bak er onder hangen kan ik wel een how to voor maken
is niet heel moeilijk is gewoon veeeeel werk.

Nieuwe bak voor een 20V moet ook niet zo moeilijk aan te komen zijn ff je bak code opzoeken en paar sloperijen afbellen denk dat ze die dingen bij bosjes hebben  ;D

Maar ook ik ben van mening dat ding niet de oplossing voor je probleem is,
ik zou zeggen gaan eens langs bij die garage, doe je verhaal en vraag of ze r problemen mee hebben als je het verder zelf oplost.

In principe moet je niet in de stront gaan roeren want dan gaat het stinken...
maar als ze ergens die rekening tegen komen of what ever en je krijgt die rekening alsnog dan heb je een groter probleem denkt ik.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jan piet

Citaat van: arjenT5R op 19-11-2009 17:05:21
Bak er onder hangen kan ik wel een how to voor maken
is niet heel moeilijk is gewoon veeeeel werk.

Nieuwe bak voor een 20V moet ook niet zo moeilijk aan te komen zijn ff je bak code opzoeken en paar sloperijen afbellen denk dat ze die dingen bij bosjes hebben  ;D

Maar ook ik ben van mening dat ding niet de oplossing voor je probleem is,
ik zou zeggen gaan eens langs bij die garage, doe je verhaal en vraag of ze r problemen mee hebben als je het verder zelf oplost.

In principe moet je niet in de stront gaan roeren want dan gaat het stinken...
maar als ze ergens die rekening tegen komen of what ever en je krijgt die rekening alsnog dan heb je een groter probleem denkt ik.

Niet alleen Arjen, maar meerdere hebben dit reeds aangeroerd. Niét melden is gewoon de l*l zijn op het moment dat iemand alsnog een factuur stuurt. En dat hoeft pas over 2,5 jaar, men heeft wettelijk iets van 3 jaar 'de tijd'. En ontslaat jou geenszins van verplichtingen mbt betaling. Daarnaast zie ik zo gauw nergens dat eea schriftelijk is bevestigd. Dat betekent dat de garage érg gemakkelijk kan beweren dat jij je nooit gemeld hebt met een klacht. Welles / niettes dus, en dan ga je écht voor gaas bij de rechter...Ben je dus € 1750 plus kosten (algauw een €400-800) én ene andere bak kwijt.
Kortom, even de billen aanbakken bij die garage maar je verdomde goed indekken!!
Sterkte er mee,
JP

b0nkolok

Alles gel*l, hallo zeg, kom bij mij als jurist/advocaat om dergelijke onzin te ontzenuwen. Graag aanbod assistentie, kost nix! Zend een PB.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

elianmars

Wat een verhaal, joh........


Als mij geen rekening zou worden toegestuurd, zou ik ook niet betalen. Zeker niet als ik ontevreden ben over het geleverde/gemonteerde.



Ik heb ook nog een bak liggen, komt onder een V70R vandaan. Geen idee of die onder jouw wagen gaat passen. Als je er iets aan hebt, hoor ik het wel.

Succes verder!  :eusa_pray:

Marc O.

Citaat van: M a r c op 20-11-2009 09:35:01
Citaat van: Blitzbuggy op 18-11-2009 21:14:06
CiteerHet verbaast mij dat die garage er geen probleem van heeft gemaakt dat de rekening niet betaald is.

Nooit ontvangen, 1750 was gewoon vooraf begroot, ze hebben na 't vaststellen van de slip gewoon nooit meer contact opgenomen...dus ik heb nog een half jaar voor niets kunnen rijden in principe...

CiteerNeem eens contact op met "dennis850estate"  die kan je vast verder helpen

Done, dank voor de tip!!

Dus je krijgt geen rekening en laat het daarbij?  Dus als de bak gewoon goed was geweest had je nooit betaald voor de geleverde diensten?  Niet zo netjes...  Denk dat je pas aanspraak kunt maken op garantie als je ook de rekening betaald.

Juridisch is dat denk ik niet correct. Je gaat een overeenkomst aan die verplichtingen schept. Voor de verkoper betekent dat dat er bijvoorbeeld garantie verleend dient te worden, voor de koper betekent dat dat de rekening betaald moet worden.......als die tenminste wordt overhandigd. Het is niet zo dat de overeenkomst ongeldig is als de verkoper de factuur niet overhandigt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Succes dan alvast ! Sorry dat ik het zeg, maar ik mag hopen dat die garage een goede jurist heeft en je toch die rekening kan overhandigen.