olie lekkage t5

Gestart door lionart, 22-11-2009 10:05:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lionart

ik weet zeker dat het versnellingsbakolie is omdat het  ten eerste rood is en ten tweede is het irriterend en dat is met motorolie niet zo.

Motorkap isolatie is niet nat, ben eerder bang voor de bovenste slang van bakolie is.


pwassink

Citaat van: lionart op 22-11-2009 17:58:21
ik weet zeker dat het versnellingsbakolie is omdat het  ten eerste rood is en ten tweede is het irriterend en dat is met motorolie niet zo.

Motorkap isolatie is niet nat, ben eerder bang voor de bovenste slang van bakolie is.



Dan zit de Atf normaliter dus niet aan de bijrijderskant aan je blok, tenzij het toch van je stuurbekrachtiging is ..

lezen !  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

lionart

#17
moet je mij dan ff een paar dingen uitleggen:
ik heb aan mijn radiateur 4 slangen met een ringsluiting
in elke  hoek 1
welke zijn dan van de versnellingsbak en waarvoor zijn de anderen dan?

PS: wat is ATF?

Rijns_t5r

atf is automatic transmision fluid.
ene kant op de radiateur,bestuurderskant is oliekoeler van je automaat
bijrijderskant is motor olie koeler


robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

lionart

hmm okee, dus de atf komt nooit aan de bijrijderskant, en toch zit het aan de bijrijderszijkant van de radiateur

Rijns_t5r

uhhhh dat klopt in de theorie wel,maarrrrrrrrr je stuurbekrachtigings pomp zit wel aan de bijrijderskant,als deze niet lekt of er een slang lek is,heb jij gelijk.

maar in de praktijk,je slang van de bestuurders kant gaat lekken(oliekoeler automatische versnellingsbak)
tijdens het rijden,je fan gaat draaien omdat je aan het sporten was dan kan de olie een aardig eind komen hoor,dusssss ff je aansluitingen van de oliekoelers goed nakijken.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

koenne

Citaat van: Rijns_t5r op 22-11-2009 22:55:47
uhhhh dat klopt in de theorie wel,maarrrrrrrrr je stuurbekrachtigings pomp zit wel aan de bijrijderskant,als deze niet lekt of er een slang lek is,heb jij gelijk.

maar in de praktijk,je slang van de bestuurders kant gaat lekken(oliekoeler automatische versnellingsbak)
tijdens het rijden,je fan gaat draaien omdat je aan het sporten was dan kan de olie een aardig eind komen hoor,dusssss ff je aansluitingen van de oliekoelers goed nakijken.

robert

Alle olie goed verwijderen en een klein stukje rijden helpt vaak met het traceren van de lekkage. Zeker als er olie op je koelfan komt is het anders moeilijk zoeken.

En misschien eens je stuurolie peilen? als er een lekkage aan de stuurpomp is, zo groot al bij jou, moet je dit direct aan het peil kunnen zien.

lionart

hoe ziet de olie voor de stuurbekrachtiging eruit? Lijkt dit op de olie uit de versnellingsbak?

Wat mij namelijk op viel is dat ik met name rook heb als ik volledig uitstuur

-D©©©L-

Citaat van: lionart op 23-11-2009 09:25:50
hoe ziet de olie voor de stuurbekrachtiging eruit? Lijkt dit op de olie uit de versnellingsbak?

Wat mij namelijk op viel is dat ik met name rook heb als ik volledig uitstuur

De olie is hetzelfde als van de bak.

lionart

dan denk ik dat het ook wel eens de stuurpomp of de leidingen ernaar toe zijn,
Komt er op die leidingen meer druk te staan als je volledig uit stuurt?


-D©©©L-


Jans Duiven

Nou, ik zou ook nog even kijken of de flametrap niet dicht zit gekoekt.

Daar had mijn 855 last van. Schoongemaakt met remmenreinger en het was weer over.

Hans

-D©©©L-

Citaat van: Hans Duiven op 23-11-2009 11:12:19
Nou, ik zou ook nog even kijken of de flametrap niet dicht zit gekoekt.

Daar had mijn 855 last van. Schoongemaakt met remmenreinger en het was weer over.

Hans

Een t5 heeft geen flametrap.  ;)

lionart

hoe peil ik op een correcte manier de oliepeil van de stuurpomp?

lionart

Nevermind, staat in een topic hieronder  :P