olie lekkage t5

Gestart door lionart, 22-11-2009 10:05:31

Vorige topic - Volgende topic

Ronald21

als ie heet is nie boven HOT

Onder ADD dan bijvullen (ADD)

lionart

Vandaag auto naar garage gebracht....
hoge druk leiding van de stuurbekrachtiging is gescheurd (kosten 140 euro ex btw alleen voor de leiding)
Daarnaast komt nog 2 uur werkplaats

Jans Duiven

Citaat van: lionart op 24-11-2009 12:09:09
Vandaag auto naar garage gebracht....
hoge druk leiding van de stuurbekrachtiging is gescheurd (kosten 140 euro ex btw alleen voor de leiding)
Daarnaast komt nog 2 uur werkplaats

:o Fijn bedrag wordt dat voor zo'n slang en montage.

Is het al gemaakt, of was dat de offerte?

Hans

pwassink

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

lionart

ik heb in totaal 300 euro moeten neertellen voor dit geintje  :(

Turbo-Geek

Citaat van: lionart op 25-11-2009 23:00:37
ik heb in totaal 300 euro moeten neertellen voor dit geintje  :(

Tja, soms heb je dat. T5 rijden en zeker met automaat is meestal niet een goedkope hobby.
Zeker met goedkope T5's kan je weleens tegen achterstallig onderhoud of tijdelijk gerepareerde gebreken aanlopen en die kunnen in de papieren gaan lopen.

Tip: proberen zoveel mogelijk zelf te doen en rond te kijken voor de onderdelen die benodigt zijn, dit kan vaak behoorlijk schelen en houd je de kosten binnen de perken.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

lionart

Klopt, dat heb ik ook gedaan (maak nog wel eens gebruik van Dennis bijv.)
Kan ook een heleboel dingen zelf echter bij een hogedruk leiding waar X aantal bar op staat haak ik af.
tevens ben ik ook van mening dat je dit soort zaken, als ze stuk zijn, niet 2de hands moet kopen.

En idd het blijft een dure hobby, daarnaast heb ik hem ook gewoon elke dag nodig...

elianmars

Welke leiding is het, waar die hoge druk op staat (plaatje/foto)?

mehn

Citaat van: elianmars op 26-11-2009 23:32:02
Welke leiding is het, waar die hoge druk op staat (plaatje/foto)?

Zal wel de stuurbekrachtigingsleiding zijn die onder het blok door loopt. Je weet wel die in de weg zit als je de automaatolie wilt aflaten ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lionart

Het is een lange leiding die vanaf dat zwarte kastje bij je radiateur (met die draaidop) naar beneden loopt naar je stuurhuis

cas

ff voor de anderen, een hoge druk leiding kan je ook weer laten fixen, ze gebruiken je oude koppelingen en persen er een nieuwe slang tussen. kan iig in den haag, op " de boot " pers en druk techniek. kost 5 tientjes. althans, toendertijd. verder is het een kwestie van op en afschroeven, hoe veel eromheen je met weghalen bij volvo weet ik niet.

ik heb het al eerder laten doen enkele jaren geleden, en werkt nog steeds prima.

ehnneeh.... je mag van geluk spreken dat ie niet in 1 keer geklapt is wat ik had. ging bij mij ( dodge amerikaan) over mijn uitlaten heen, en dan is het 1 grote rookwolk, en niets meer zien, en hou een auto van 2900 kg met 36 inch banden maar op de weg zonder bekrachtigd stuurhuis! 

maar brand kan volgens mij ook nog wel als zoiets gebeurd....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....