Peter heeft z'n eerste Volvo

Gestart door peter1977, 22-11-2009 12:45:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peter1977

Beste mede-forumleden,

Ik ben Peter, 32 jaar en sinds afgelopen maandag ben ik trotse eigenaar van een Nautic Blue Volvo S70 2.4 Bi-Fuel Automaat. Deze is van m'n schoonvader geweest die zelf een nieuwe XC70 heeft gekocht. Hij heeft al 422.000 km gelopen, maar voelt alsof hij gisteren de showroom uit is gereden. Hij is altijd goed onderhouden geweest, netjes alle beurtjes. Bij 350.000 km zijn de kleppen en een cylinderkop vervangen, omdat de klep toen te heet was geworden. Verder doet alles het nog prima.

De SC-805 heb ik via een Volvo-eigenaar op Marktplaats op de kop getikt. Ziet er strak uit naar mijn mening. Zat eerst een Sony Radio met wisselaar in, maar dit smoelt mijns inziens veel beter  ;D Ik wil hier nog een Blitzsafe iPod connector voor kopen op termijn.

Gisterenmiddag even de S70 2x goed gewassen en daarna in de was gezet. Helaas heeft 't vannacht geregend, dus er zitten wat druppels op de lak. Maar dat geeft ook wel weer een geinig effect.








To-do List:
1. Wieldoppen (via forumlid volvo850forum.nl)
2. Nieuwe vloermatten (twijfel nog tussen antraciet of beige)
3. Schade op hoek achterbumper laten maken
4. Parkeersensoren laten monteren
5. Blitzsafe iPod connector

Vriendelijke groet,

Peter

rifwachter

Hallo Peter,

Welkom op het forum.

Veel plezier met je mooie S70.


Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

thuur

Heeft een Bi-Fuel geen temp.meter ???


Welkom!


Gr :D

peter1977

Citaat van: thuur op 22-11-2009 12:49:24
Heeft een Bi-Fuel geen temp.meter ???

Ik heb 'm nog niet kunnen vinden ;-) Zit de gasmeter op de plaats waar normaal de temperatuurmeter zit?

FGG

Welkom op t Forum, Peter.

Mooie combi: donkerblauw met beige interieur.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

peter1977

Citaat van: FGG op 22-11-2009 12:53:15
Welkom op t Forum, Peter.

Mooie combi: donkerblauw met beige interieur.

FGG

Dank je wel! Ik zit voor m'n nieuwe vloermatten nog ernstig te twijfelen tussen antraciet en beige. Ik denk dat beige mooier staat bij mijn interieur, maar is volgens mij ook enorm besmettelijk.
Weet iemand of de originele pluche Volvo vloermatten een beetje goed schoon te poetsen zijn?

pwassink

Citaat van: peter1977 op 22-11-2009 13:01:10
Citaat van: FGG op 22-11-2009 12:53:15
Welkom op t Forum, Peter.

Mooie combi: donkerblauw met beige interieur.

FGG

Dank je wel! Ik zit voor m'n nieuwe vloermatten nog ernstig te twijfelen tussen antraciet en beige. Ik denk dat beige mooier staat bij mijn interieur, maar is volgens mij ook enorm besmettelijk.
Weet iemand of de originele pluche Volvo vloermatten een beetje goed schoon te poetsen zijn?

Er is maar weinig vuil wat je met quick & brite niet wegkrijgt uit bekleding, oa een vermoedelijk lekkende
schaal van een cafetaria-feestmaal op de voorbank kreeg ik ermee weg ..

Ook bestaat er ik meen van 3M een soort van coating die je op vloerbedekking aan kan brengen die hem
afstotend maakt, mogelijk zit dat al op nieuwe matten, zonee zou je dat misschien eens kunnen proberen.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

sappie

Citaat van: peter1977 op 22-11-2009 12:52:00
Citaat van: thuur op 22-11-2009 12:49:24
Heeft een Bi-Fuel geen temp.meter ???

Ik heb 'm nog niet kunnen vinden ;-) Zit de gasmeter op de plaats waar normaal de temperatuurmeter zit?

hey welkom.

bij mij zit de temp. meter inderdaad op de plek waar jij je gasmeter hebt.

henry classic v70

Welkom Peter, mooie wagen, dat ziet er zeer netjes uit van binnen en die vloermatten kunnen ook heel goed antraciet zijn (er is meer antraciet aanwezig in het dashboard).
Die gasmeter heeft wel een mooie plek zo maar hoe hou jij de temp. in de gaten dan?
En is de motor een 2.4 met vaste kleppenstoters of een 2.5 met hydro stoters, ik zie in je avatar staan dat het een is uit 1998 (de 2.4 begon pas in '99/'00 vandaar de vraag)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Bouke

Welkom Peter,

Ik zou voor die beige matten gaan ,ik heb ze zelf ook en je krijg ze makkelijk schoon ;) ik had ook eerst grijze maar dit staat veel chicer 8)

Thijssie!

Citaat van: henry classic v70 op 22-11-2009 13:59:34
Welkom Peter, mooie wagen, dat ziet er zeer netjes uit van binnen en die vloermatten kunnen ook heel goed antraciet zijn (er is meer antraciet aanwezig in het dashboard).
Die gasmeter heeft wel een mooie plek zo maar hoe hou jij de temp. in de gaten dan?
En is de motor een 2.4 met vaste kleppenstoters of een 2.5 met hydro stoters, ik zie in je avatar staan dat het een is uit 1998 (de 2.4 begon pas in '99/'00 vandaar de vraag)

De auto is uit november '99 dus het is zelfs een MY'00. Deze heeft dus een 2.4 met vaste stotertjes ;)

Ludo

Citaat van: peter1977 op 22-11-2009 12:52:00
Citaat van: thuur op 22-11-2009 12:49:24
Heeft een Bi-Fuel geen temp.meter ???

Ik heb 'm nog niet kunnen vinden ;-) Zit de gasmeter op de plaats waar normaal de temperatuurmeter zit?

Die zit er inderdaad niet op bij een originele Bi-Fuel.
Het lampje in het klokkenhuis dat de indicatie "koelvloeistof niveau te laag" aangeeft, heeft ook de functie "motortemp te hoog".

peter1977

Citaat van: Thijssie! op 22-11-2009 19:47:21
De auto is uit november '99 dus het is zelfs een MY'00. Deze heeft dus een 2.4 met vaste stotertjes ;)

Klopt, foutje van mijn kant. Is inderdaad van 1999 ;)

thuur

Citaat van: Ludo op 22-11-2009 19:58:56
Citaat van: peter1977 op 22-11-2009 12:52:00
Citaat van: thuur op 22-11-2009 12:49:24
Heeft een Bi-Fuel geen temp.meter ???

Ik heb 'm nog niet kunnen vinden ;-) Zit de gasmeter op de plaats waar normaal de temperatuurmeter zit?

Die zit er inderdaad niet op bij een originele Bi-Fuel.
Het lampje in het klokkenhuis dat de indicatie "koelvloeistof niveau te laag" aangeeft, heeft ook de functie "motortemp te hoog".

Hoe weet je dan of de thermostaat nog goed is ???


Gr :eusa_think:

Ludo

Citaat van: thuur op 22-11-2009 20:36:00
Citaat van: Ludo op 22-11-2009 19:58:56
Citaat van: peter1977 op 22-11-2009 12:52:00
Citaat van: thuur op 22-11-2009 12:49:24
Heeft een Bi-Fuel geen temp.meter ???

Ik heb 'm nog niet kunnen vinden ;-) Zit de gasmeter op de plaats waar normaal de temperatuurmeter zit?

Die zit er inderdaad niet op bij een originele Bi-Fuel.
Het lampje in het klokkenhuis dat de indicatie "koelvloeistof niveau te laag" aangeeft, heeft ook de functie "motortemp te hoog".

Hoe weet je dan of de thermostaat nog goed is ???


Gr :eusa_think:

Tja, vaak preventief vervangen?.  ;D

Startproblemen en slechte loop tijdens koude motor zijn symptomen van een slechte thermostaat/sensor.
Volgens mij gaan er dan wel meerdere/andere storingslampjes branden.