Oil catch can

Gestart door mikky, 23-11-2009 21:36:44

Vorige topic - Volgende topic

mikky

Ik vraag mijn eigen af of het echt nut heeft??

Heb zelf een can op de achterzijde van de turbo,(luchtinlaat) en kan zeggen dat er best wat smurrie uitkomt, alleen er zit een vloeistof bij wat verdacht veel op benzine lijkt alleen dit ontbrandt niet als ik er een aansteker bij hou.

Om de twee weken ledig ik hem met als resultaat een half augurkenpotje voor 2/3 gevuld is met die vloeistof en 1/3 met een donkergrijze smurrie.

Ik kan mij voorstellen dat vocht en evt, verbrandingsresten door dit systeem opgevangen worden, maar waar komt die vloeistof(die zo naar benzine ruikt) vandaan, en zoveel :eusa_think:

Thys

Kan er wellicht condens in zitten?

mikky

Waar moet dat vandaan komen dan?

Thys

Afkoelende lucht?

mikky

Het zou zo maar kunnen, het is het traject van luchtfilter naar de turbo, daar heb je die nippel net achter de turbo zitten en daar komt de can dan weer tussen.

thuur

Oliedamp wordt vaker verward met benzinelucht. Zeker dat het niet gewoon olie met lucht is?

Gr :eusa_think:

mikky

Ik zal morgen proberen om wat foto's te maken als ik het potje leeghaal, de eerste keer had die smurrie een mocca kleur met de nodige vocht wat er elke keer bijzit.

Heb voor nu even het kannetje losgekoppeld om te kijken of de motor ook anders aanvoelt.

Ronald21

waar zit die tank ?

foto

mikky

Ronald21

is dit ipv de orginele olieafscheider ?
die carterdampen opvangt en de gassen van de kop
of komen de gassen uit de orginele tank via dit tankje weer in inlaatcircuit ?
je hebt dus een dubbele catchttank gecreeerd ?

mikky

Bedoel je die onder je spruitstuk, die niet.
Deze zorgt ervoor dat er geen troep in je inlaat meer komt, schijnt dat je een betere brandstofmengsel hebt zonder die troep erin.

Kan mij nog herinneren dat Tom op jerommeke ook een catch can had(foto is niet meer aanwezig op het forum) alleen dacht ik dat hij hem als carterontluchting gebruikte, alleen dat weet ik niet zeker

mikky

Bij deze een paar foto's gemaakt

Zoals je ziet zit drijft de smurrie op het vloeistof

mehn

Volgens mij gewoon vocht hoor.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ronald21

ik snap de functie van deze tank niet en waar deze op is aangesloten

schets ?

mikky

Hier zie je hoe het is aangesloten, bij je lucht inlaat net achter de turbo.

Dit zorgt ervoor dat die troep niet meer in je inlaattraject komt.

Citaat van: mehn op 24-11-2009 19:16:08
Volgens mij gewoon vocht hoor.

Zou er zoveel vocht in zitten dan, en waar moet dat allemaal vandaan komen dan??