follow me home light

Gestart door richardC70, 28-12-2003 20:05:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

richardC70

Heeft iemand ervaring met het maken van een "follow me home light" in een volvo?

Wat mij handig lijkt (had een vorige auto van mij ook) is dat de lampen van de auto nog een paar min. aan blijven. Dit zodta er wat meer licht op de oprit komt met het uitstappen etc.

Is zoiets te koop, of wordt het weer de soldeerbout?
;D

ruud

Zit volgens mij vanaf MY 99 standaard in de C/S/V 70 modellen.
Groot licht flits geven voor het verlaten van de auto en de lampen branden nog een dertig seconden

Ruud

Ben

Dat zit ook in mijn S60. De lampjes zitten o.a. onder in de buitenspiegels. Misschien kan je techniek daarvan gebruiken. (niet van mijn S60 natuurlijk  :D)

Entuscan

in die c70 zou dat toch moeten zitten, de V weet ik niet zeker.

Ik heb het eerlijk gezegd maar 1x gebruikt om es te kijken wat het geeft.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

george

Citaat van: ruud op 28-12-2003 20:13:55
Zit volgens mij vanaf MY 99 standaard in de C/S/V 70 modellen.
Groot licht flits geven voor het verlaten van de auto en de lampen branden nog een dertig seconden

Ruud

Kun je dat ergens aan  en uit zetten dan? De mijne doet dat niet. :-[
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

BenC70ES

Die follow me home verlichting zit er bij mij (MY '99) inderdaad op, even aan de hendel van de grootlichten trekken en de koplampen (dus niet de grootlichten) blijven 30 sec. branden.

Die follow me home verlichting zat ook op mijn 480ES (MY '87!)-> hierbij bleven wel de verstralers 30sec. branden

Volgens mij de eerste auto met follow me home verlichting...


CiteerDe lampjes zitten o.a. onder in de buitenspiegels
Is dat niet de "approache"verlichting? -> kun je vanop afstand met de afstandbediening de buiten- en binnenverlichting aandoen. Bestaat alleen op S60, S80 , V70II...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ruud

Citaat van: george op 28-12-2003 20:26:31
Citaat van: ruud op 28-12-2003 20:13:55
Zit volgens mij vanaf MY 99 standaard in de C/S/V 70 modellen.
Groot licht flits geven voor het verlaten van de auto en de lampen branden nog een dertig seconden

Ruud

Kun je dat ergens aan  en uit zetten dan? De mijne doet dat niet. :-[

Ik zou niet weten hoe, je moet wel een duidelijke lichtflits geven (grootlichtclaxon BLEH!!!!) en de handel moet van contact afstaan.


Ruud

ruud

Citaat van: BenC70ES op 28-12-2003 20:30:27
Die follow me home verlichting zit er bij mij (MY '99) inderdaad op, even aan de hendel van de grootlichten trekken en de koplampen (dus niet de grootlichten) blijven 30 sec. branden.

Die follow me home verlichting zat ook op mijn 480ES (MY '87!)-> hierbij bleven wel de verstralers 30sec. branden

Volgens mij de eerste auto met follow me home verlichting...


CiteerDe lampjes zitten o.a. onder in de buitenspiegels
Is dat niet de "approache"verlichting? -> kun je vanop afstand met de afstandbediening de buiten- en binnenverlichting aandoen. Bestaat alleen op S60, S80 , V70II...


Klopt Ben, je geeft een grootlichtflits en de dimlichten branden

Ruud

BenC70ES

Volgens mijn brochure hebben al zeker de modellen model '00   S70/V70/C70 dit standaard.

C70 zeker ook van '99, maar aangezien Entuscan het ook heeft... waarschijnlijk ook S/V70  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

george

 :D Het werkt, dat wist ik heel niet. :D
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Entuscan

Tenzij mijne dat als optie had, geen idee of dat een optie is of een standaard op de S/V70 (prolly wel een standaard op de mijne maja)

Approach verlichting heb ik er ook op. Da's dus wel geweldig handig.

Follow me home, dacht dat zelfs de sleutel uit het contact moest voor dat dit werkt ???
Net zoals binnensensors uitschakelen bij't alarm, moet ook eerst de sleutel uit het contact.

Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

BenC70ES

CiteerApproach verlichting heb ik er ook op. Da's dus wel geweldig handig.

Huh?  ??? heb jij zo'n gele knop op je afstandsbediening dat je lichten(buiten) aangaan?

Binenverlichting gaat natuurlijk altijd aan als je da wagen losmaakt...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

george

Citaat van: Entuscan op 28-12-2003 20:49:38
Net zoals binnensensors uitschakelen bij't alarm, moet ook eerst de sleutel uit het contact.



hoe werkt dat dan? En nu we er toch over bezig zijn, Hoe doe ik mijn auto op slot zonder het alarm erop te zetten. Hij moet volgende week op een ferry en dan zal waarschijnlijk het alarm gaan loeien asl ik hem gewoon op slot doe.
Met alleen de sleutel in de deur gaat toch ook het alarm erop?
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Rudi

Dat heb ik er ook op zitten,staat ook in het boekje trouwens.Nog nooit geprobeerd maar heel makkelijk,alleen bedieningshendel voor groot licht een klein drukje richting stuurwiel geven...
Dr.Go-Fast...

Rudi

je kunt gewoon de auto opslot doen toch zonder alarm?Werkte bij m,n T5 ook goed.
Dr.Go-Fast...