Startknop inbouwen

Gestart door pazzje, 25-11-2009 22:52:49

Vorige topic - Volgende topic

pazzje

Ik wil in de c70 (model99) een startknop inbouwen. Ik heb al een mooie schakeling gezien voor het aansturen van het contactslot. Nu wil ik op de plek van de sigarettenaansteker (gebruik ik toch niet) een startknop inbouwen. Kwa look en design moet deze wel bij de rest passen. Met google vind ik genoeg voorbeelden alleen kan ik de kleur slecht beoordelen en de afmeting. Wie weet welke knop aan mijn wensen voldoet? Die van mazda vindt ik mooi maar deze lijken mij zwart.
Ik wil ook het stuurslot verwijderen, gaat dit makkelijk? De transponter van de sleutel is het probleem niet, hier kun je het zelfde systeem voor gebruiken als bij remote start

Turbo-Geek

Snap de vraag niet ?!?!?
Jij bent de enige die kan bepalen aan welke eisen jouw startknop moet voldoen.
Koop je toch gewoon de startknop van zo'n mazda en sluit je hem aan ?   Stuurslot eruit en netjes afwerken en klaar ?

Zie het punt niet.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

pazzje

Ik ken de mazdaknop alleen van foto's, daar zie ik echt niet op of hij nu donkergrijs is of zwart. Ook de afmetingen haal ik er slecht uit

Turbo-Geek

Hoe moeten wij dat hier op een Volvo 850 forum het dan wel weten ?
Pionier eens en ga gewoon eens kijken bij Mazda, ga eens langs een dealer en kijk in zo'n auto.
Kan je meteen kijken wat zo'n knop gaat kosten als los onderdeel, en mischien zijn ze behulpzaam en laten ze je het schema zien mbt aansluitingen.

Creatief en Actief zijn pazzje, anders kan je zoiets beter helemaal niet ondernemen.  :eusa_hand:
  The things you own end up Owning you !

pazzje

Volgens mij zijn alle knoppen in een c70 (m'99) allemaal (donker)grijs

-D©©©L-

Citaat van: pazzje op 25-11-2009 23:09:16
Volgens mij zijn alle knoppen in een c70 (m'99) allemaal (donker)grijs

En een bestaande knop herlabelen ? Dat komt het dichtst bij.

verburgh

een startknop is leuk maar waarom  ??? ???

pazzje

Heb ik aangedacht, maar het mooiste lijk mij een ronde knop op de plek van de sigarettenaansteker. De bestaande knoppen gaan niet op deze plek passen.

viking_in_shorts

Misschien kan je een knop van de electrische ramen hiervoor misbruiken? Ik bedoel: 1 kopen en inbouwen op de plaats van de sig. aansteker.

pazzje

Citaat van: verburgh op 25-11-2009 23:13:39
een startknop is leuk maar waarom  ??? ???

Ik kan aan een sombra k9 alarm komen. Dit werkt op rfid, dus de deuren ontgrendelen op het moment dat ik in de buurt kom. Als ik dan ook nog een startknop heb, dan heb ik totaal geen sleutel meer nodig. De electronica is geen probleem, dat krijg ik allemaal aan de praat met diverse backup/failsafe systemen. Waar het mij om gaat dat ik een nette knop heb die bij de auto past en niet eentje van halfords

pazzje

Citaat van: viking_in_shorts op 25-11-2009 23:16:26
Misschien kan je een knop van de electrische ramen hiervoor misbruiken? Ik bedoel: 1 kopen en inbouwen op de plaats van de sig. aansteker.

Ja, zou kunnen, maar dat vindt ik niet mooi.
Zelf dacht ik aan:
http://www.motiontrends.com/2007/m09/Mazda/Mazda6_engine_start.jpg

De kleur van de verlichting kan ik wel aanpassen maar waar het mij om gaat is de kleur van de knop (hij moet grijs zijn) en de afmeting

-D©©©L-

Citaat van: pazzje op 25-11-2009 23:22:48
Citaat van: viking_in_shorts op 25-11-2009 23:16:26

Ja, zou kunnen, maar dat vindt ik niet mooi.
Zelf dacht ik aan:
http://www.motiontrends.com/2007/m09/Mazda/Mazda6_engine_start.jpg

De kleur van de verlichting kan ik wel aanpassen maar waar het mij om gaat is de kleur van de knop (hij moet grijs zijn) en de afmeting

Even opmeten, zou ik zeggen.

verburgh

mazda onderdelen in volvo hahahahaha