zoutedropjes

Gestart door zoutedropjes, 25-11-2009 23:01:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoutedropjes

Beste volvisten,

Na jarenlang in de 940 station te hebben gereden met veel plezier heb ik noodgewongen afscheidt moeten nemen,  op dringend advies van de keurmeester  :'(

Nu ben ik op zoek naar een mooie 850 t5r station (als je overstapt dan maar gelijk goed) Nou heb ik twee auto gereden maar een ervan viel zwaar tegen (bij van aarle in nuland). 

Helaas is mijn budget ontoerijkend om even naar Gemert te rijden en daar een 850 weg te halen..

Ik zoek een 850 van na tweede helft 94 tot begin 1995...

Nu kwam ik een aantal aanbieders tegen; voordat ik stad en land afreis om huilend weer terug te komen:

Weet iemand iets over de volgende auto's?

http://www.autowereld.nl/volvo/850/2.3-r-turbo-20v-estate-aut4-bj-1994-173981/contact.html


http://www.autowereld.nl/volvo/850/volvo-850-2.3i-t5r-bj95-apk-nieuw-bomvol-91385/details.html

http://link.marktplaats.nl/295230190

http://link.marktplaats.nl/282769954

Alvast bij voorbaat dank


Groet

Marc (naarstig op zoek naar een 850 t5r....)








Turbo-Geek

#1
Wilt een T-5R, maar budget is ontoerijkend om even naar gemert te rijden  :eusa_think:

Die combinatie is niet erg gezond en je kan weleens een 'denkfout' maken als je budget niet al te ruim is.
Sta ook gewoon open voor de T5 estate en kijk zelfs ook een naar de 20V Estates.

Ik rijd zelf een T-5R en weet uit ervaring dat ze de nodige centen kosten om netjes te krijgen en/of netjes te houden.
Er is niet zoiets als goedkoop (budget) T-5R rijden.  :eusa_naughty:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

t5karel

Wat gaf meneer de keurmeester dan wel niet aan om de 940 van de hand te doen ???
Ik bedoel,was ie er zo slecht aan toe dan?

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

850-2.520V-Driver

Citaat van: Turbo-Geek op 25-11-2009 23:04:45
Wilt een T-5R, maar budget is ontoerijkend om even naar gemert te rijden  :eusa_think:

Die combinatie is niet erg gezond en je kan weleens een 'denkfout' maken als je budget niet al te ruim is.
Sta ook gewoon open voor de T5 estate en kijk zelfs ook een naar de 20V Estates.

Ik rijd zelf een T-5R en weet uit ervaring dat ze de nodige centen kosten om netjes te krijgen en/of netjes te houden.
Er is niet zoiets als goedkoop (budget) T-5R rijden.  :eusa_naughty:

Ik las 't hetzelfde als jij, maar ik gok toch dat ie op de prijzen van Schmidt doelt :)

Powerpete

ach met zo weinig Km's als die bij Carlo vind je er niet veel....

de T-5R in weesp staat al een hele tijd... was allang weg geweest als dat een knappe was... de rest heeft wel serieuze Km's gedraaid......

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

zoutedropjes

Verhelderende inzichten.... waarvoor dank, bedoelde inderdaad dat 10 k plus beetje boven budget is...

waar moet rekening mee houden voor een r? Sta open voor een t5 maar die zijn volgens mij ook schaars...



t5karel

Citaat van: zoutedropjes op 25-11-2009 23:22:31
Sta open voor een t5 maar die zijn volgens mij ook schaars...



Nee joh,keuze zat zelfs :D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

daytonawim

staat er dan niks op het forum te koop ?

KMvrtr

Dag Marc, welkom hier!

Geloof dat ik me jou nog herinner van het V700 forum.

Als jouw budget tot (bijna) 10 mille rijkt kun je een hele knappe 850 of V70 kopen.
Persoonlijk zou ik er dan eentje zoeken van 6, max 7 mille. Hoe mooi ze soms ook zijn, vaak krijg je toch wat (achterstallig) onderhoud voor je kiezen het eerste jaar. Zeker als je hem weer helemaal netjes in nieuwstaat wilt krijgen.
Dat laatste is natuurlijk geen must, maar er waart wat dat betreft hier op het forum wel een besmettelijk virus rond... ;)

thijsj

#9
Citaat van: Powerpete op 25-11-2009 23:16:44
ach met zo weinig Km's als die bij Carlo vind je er niet veel....

de T-5R in weesp staat al een hele tijd... was allang weg geweest als dat een knappe was... de rest heeft wel serieuze Km's gedraaid......
Klopt, en komt uit Hamburg waar 'ie (ook een hele tijd) voor 3850 te koop stond.

Als zelf importeren een optie is, kun je natuurlijk ook in het buitenland kijken, bijvoorbeeld bij deze. ;)

mevita


FGG

Welkom op 't Forum, Marc.

Ik ben 't eigenlijk wel met TG eens. Hoezo geen budget om naar Gemert te rijden? Dus je geeft tussen de 5000 en 7000 euro uitgeven aan een auto maar 50 euro voor wat brandstof is een probleem?
Vergis je niet in de kosten die gemoeid gaan met het aanschaffen en houden van een T-5R. Misschien gewoon eens kijken voor een T-5 of misschien zelfs een 20V?


FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

rogerV701998

Citaat van: FGG op 26-11-2009 08:36:40
Welkom op 't Forum, Marc.

Ik ben 't eigenlijk wel met TG eens. Hoezo geen budget om naar Gemert te rijden? Dus je geeft tussen de 5000 en 7000 euro uitgeven aan een auto maar 50 euro voor wat brandstof is een probleem?Vergis je niet in de kosten die gemoeid gaan met het aanschaffen en houden van een T-5R. Misschien gewoon eens kijken voor een T-5 of misschien zelfs een 20V?


FGG


Ik lees het toch ook zo:

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 25-11-2009 23:13:41
Ik las 't hetzelfde als jij, maar ik gok toch dat ie op de prijzen van Schmidt doelt :)

Gr. roger

)()()sT

Citaat van: FGG op 26-11-2009 08:36:40
Ik ben 't eigenlijk wel met TG eens. Hoezo geen budget om naar Gemert te rijden? Dus je geeft tussen de 5000 en 7000 euro uitgeven aan een auto maar 50 euro voor wat brandstof is een probleem?Vergis je niet in de kosten die gemoeid gaan met het aanschaffen en houden van een T-5R. Misschien gewoon eens kijken voor een T-5 of misschien zelfs een 20V?


FGG


::)

Ik wil echt niet de wijsneus uithangen, dat doen er hier al genoeg  :evil:, maar een T-5(R) is echt niet veel duurder rijden als een 20V.

Gisteren is er bij de tips op Marktplaats een nette T-5R voorbij gekomen met wat kleine beschadigingen die makkelijk te repareren zijn.
Zie: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,6442.msg750375.html#msg750375

Edit: Roger was me al voor ;)

Spin!

Ik roep altijd, een goede T-5R kost 10.000 euro. Dat wil zeggen dat de auto technisch en optisch in dermate staat is dat je er de eerste vijf jaar niks aan hoeft te doen.

Ik heb toentertijd mijn T-5R gekocht ( bijna 3 jaar terug ) voor een schijntje, moet ik wel meegeven dat de auto van binnen in nieuwstaat was, en nog steeds is. Van buiten een gedeukte deur, maar dat is gefixt. Wat komen gaat is de turbo ( ja nog steeds...), airco pomp, remschijven voorzijde en riemwissel. Als kers op de slagroom komt er nog een keer een nieuw verfje overheen, en dan zit ik ruim over de 10K heen.

Van Schmidt Gemert weet ik dat je daar geen zorgen hebt over een komend technisch mankement. Hij is dusdanig specialist in de klassiekers dat er gerust een flinke garantietermijn op zit, maar dat mag ook wel voor dat geld. Hij doet dan ook niet moeilijk over een probleempje als het net buiten de garantie valt, hij heeft immers een naam hoog te houden. Prijzen zijn wat hoger, maar je bent gelijk klaar.

Of je moet zelf van sleutelen houden, dan ga je voor budget, en weet je dat je de komende 3 jaar het aanschafbedrag nog een keer uit geeft.

Maar goed, welkom hier...het is best gezellig hoor ;D

www.vm-parts.nl