zoutedropjes

Gestart door zoutedropjes, 25-11-2009 23:01:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbo-Geek

#15
Nou het probleem met een T-5R is dat bovenop de normale T5 kosten nog eens extra kosten kunnen komen vanwege de zeldzame onderdelen die er op zitten en je niet even vervangt omdat ze overal te vinden zijn.

Den hierbij aan de originele sport nivomats, het interieur(delen), velgen, voorbumper, etc.

Dus ansich zullen de onderhoudskosten niet echt hoger zijn als bij een T5 maar zodra de aparte onderdelen minder worden of je wilt hem in perfecte staat terug brengen dan komen er toch behoorlijke kosten kijken, en dat wil weleens gebeuren bij een auto met 15 jaar ervaring en een paar ton op de teller.
Immers een T5 leren stuurtje of lederen interieur vind je zat op marktplaats, voor een T-5R is dat een heel ander verhaal.

Het is me opgevallen dat met name het laatste half jaar er steeds meer 'gelegenheids rijders' op het forum komen en denken voor weinig een T5 te scoren (en doen dat ook) en al heel snel komen de meesten 'op de koffie' met gebrek na gebrek en het is regel dan uitzondering dat de T5 alweer snel te koop staat of gesloopt wordt.
Logisch want de T5's worden steeds goedkoper maar ook steeds ouder, goedkoop onderhoud rijmt in die situatie gewoon niet.
Het verloop is de laatste maanden enorm toegenomen in mijn ogen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Ludo

Citaat van: )()()sT op 26-11-2009 09:01:43
Ik wil echt niet de wijsneus uithangen, dat doen er hier al genoeg  :evil:, maar een T-5(R) is echt niet veel duurder rijden als een 20V.

Ik ben ook geen wijsneus, maar wil je toch vriendelijk vragen, of jij het verschil voor mij wil betalen?
:evil:

KMvrtr

Citaat van: Turbo-Geek op 26-11-2009 09:17:19
Het is me opgevallen dat met name het laatste half jaar er steeds meer 'gelegenheids rijders' op het forum komen en denken voor weinig een T5 te scoren (en doen dat ook) en al heel snel komen de meesten 'op de koffie' met gebrek na gebrek en het is regel dan uitzondering dat de T5 alweer snel te koop staat of gesloopt wordt.
Logisch want de T5's worden steeds goedkoper maar ook steeds ouder, goedkoop onderhoud rijmt in die situatie gewoon niet.
Het verloop is de laatste maanden enorm toegenomen in mijn ogen.

LOL! we worden ouder papa, en onze auto's ook.  ;)

Langzaamaan gaan onze bolides de rol van de V700 overnemen. De echte kilometervreters en daily drivers worden er toch steeds minder daar. Eerst wordt het de o zo handige tweede auto in de het gezin. Daarna wordt het echt een liefhebbersauto voor het weekend.
En over 10 jaar gaan wij (lees: de die hards die hier dan nog rondhangen) langzaamaan die richting op.
Met name de vlottere 850's zie je hier nu al als hobby/fun/weekend/derde auto opduiken.

FGG

Citaat van: )()()sT op 26-11-2009 09:01:43
Citaat van: FGG op 26-11-2009 08:36:40
maar 50 euro voor wat brandstof is een probleem?

::)


Maar ik rijd ook geen T-5R.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Citaat van: Ludo op 26-11-2009 09:37:16
Citaat van: )()()sT op 26-11-2009 09:01:43
Ik wil echt niet de wijsneus uithangen, dat doen er hier al genoeg  :evil:, maar een T-5(R) is echt niet veel duurder rijden als een 20V.

Ik ben ook geen wijsneus, maar wil je toch vriendelijk vragen, of jij het verschil voor mij wil betalen?
:evil:

Het rijden inderdaad niet. De rest kun je pas over een jaar of 2 bepalen
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

The Saint

Citaat van: )()()sT op 26-11-2009 09:01:43
Ik wil echt niet de wijsneus uithangen, dat doen er hier al genoeg  :evil:, maar een T-5(R) is echt niet veel duurder rijden als een 20V.

Ik wil wél de wijsneus uithangen: een auto die nieuw veel geld gekost heeft, kost nog steeds veel geld als deze oud is en de aanschafprijs inmiddels laag. Eea zit 'm in onderhoud, onderdelen, verbruik, belastingen etc.

The Saint, die hier zeker niet wil spreken in termen als 'duur' of 'goedkoop'. Er is gewoon een duidelijk verschil in luxe, prestaties etc. en dat kost geld.
No shirt no shoes, no pinball

Laserblue

zeutedropkes? waar ken ik die naam toch van?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

)()()sT

 ;D

Tot nu toe is het normale onderhoud van mijn V70 niet veel meer als bij de vorige onderhoud. Tuurlijk zijn wat delen als bougies duurder voor een T, maar als daar het rijden van een T-5(R) van afhangt kun je er beter niet aan beginnen.

Uiteraard is het zo dat er meer op zit en dat dit ook stuk kan gaan, maar dat is afwachten. Daarnaast merk ik ook dat er meer op te leuken is, en dat kost geld... Daarvoor is de V70 ook een stukje hobby.

Nogmaals: succes met de zoektocht.

FGG

Citaat van: Laserblue op 26-11-2009 10:30:23
zeutedropkes? waar ken ik die naam toch van?  :eusa_think:

Zegt me zo niets. :eusa_liar:

(overigens is zeut zoet, niet zout)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Laserblue

Citaat van: FGG op 26-11-2009 10:55:27
Citaat van: Laserblue op 26-11-2009 10:30:23
zeutedropkes? waar ken ik die naam toch van?  :eusa_think:

Zegt me zo niets. :eusa_liar:

(overigens is zeut zoet, niet zout)


raar dialect  :eusa_eh: ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

zoutedropjes

dank jullie allemaal:

het advies opvolgend; kent iemand deze, ben ook benieuwd naar de reacties:

http://link.marktplaats.nl/297394373

Marc

Laserblue

Citaat van: zoutedropjes op 26-11-2009 11:38:58
dank jullie allemaal:

het advies opvolgend; kent iemand deze, ben ook benieuwd naar de reacties:

http://link.marktplaats.nl/297394373

Marc

zou voor dat geld geen 2l kopen  :eusa_eh:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

zoutedropjes

Stomme vraag maar wat is er mis met 2l, behalve minder vermogen? Slechtere motor?

Laserblue

een 2l blijft toch minder populair.
ze hebben een slechte reputatie als het om de Italiaanse versies gaat

Ik heb het niet over de kwaliteit van de motor die is prima  ;)

voor het zelfde geld rij je een 2.3l met dus meer inhoud en grotere turbo. dus meer koppel en pk's
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

ro~djo

Hoi Zout dropje,

Kom je er al een beetje uit zo  ;)
Die estate waar je een linkje bij had gezet ziet er netjes uit hoor zeker de moeite om te gaan kijken daar. Op het forum zijn er heel veel liefhebbers die al jaren 850 en V70 rijden en er heel veel geld in stoppen, Een roffel van een forumlid is vaak beter omdat het een liefhebber is en de auto vaak in de watten wordt gelegd
Zou gewoon eens rustig her en der gaan kijken bij Roffels en ook al is het een 2 Liter  als tie voor jou mooi en goed genoeg is zou ik het gewoon doen .. Zou wel opletten of het onderhouds historie erbij zit dat is belangrijker dan de kilometer standen. De gemiddelde roffel hier heeft meer dan 3 ton gelopen.

Weet niet waar je vandaan komt maar autopaashuis in lichtenvoorde heeft ook hele mooie en geeft goede service.