Oliedruk lampje floept aan na een aantal minuten

Gestart door Frans 50, 27-11-2009 23:01:33

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Citaat van: arjenT5R op 28-11-2009 21:08:43
Heb je wat meer gegevens?
Hoe lang zit je olie er al in?
En wat voor olie gebruik je normaal gesproken?

edit: ruik je die benzine damp ook uit je olie dop en peilstok?

Hoi Arjen,
- De auto heeft 186K gelopen en zit nu nog 4K van een beurt af.
- De olie die er in zit (volgens het smeer kaartje van de laatste beurt 1 jaar geleden) 5W40 vol synt.
- De benzine lucht zit aan de olie wat ik van de peilstok heb af geveegd.
- de laatste 2K alleen maar korte afstanden gereden... een enkel uitstapje naar 150km de rest minder dan 15K perdag.

Frans...

thuur

Citaat van: Frans  50 op 29-11-2009 16:07:43
Ik moest nog 4K tot aan de volgende beurt, deze laat ik dan gelijk uitvoeren... nieuwe olie ...

Je zult wel moeten bij deze operatie ;D

Laat aub weten hoe het afloopt ;)

Gr 8)

Frans 50

Citaat van: thuur op 29-11-2009 16:46:31
Citaat van: Frans  50 op 29-11-2009 16:07:43
Ik moest nog 4K tot aan de volgende beurt, deze laat ik dan gelijk uitvoerenÂ… nieuwe olie ...

Je zult wel moeten bij deze operatie ;D

Laat aub weten hoe het afloopt ;)

Gr 8)

Geen risico willen lopen en de auto naar de garage gesleept... daar staat ze nu... eerst maar olie druk meten... en dan verder... Nu maar hopen dat het mee gaat vallen. Nieuwe olie en filter is een must... is dat ook weer gebeurd...

Ik laat zeker weten hoe het af gelopen is...

Frans...

arjenT5R

We zijn benieuwd wat er uit gaat komen  :)
gezien de km stand hoop ik op iets kleins  ;)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Frans 50

Het konijn is uit de hoge hoed...  Ik ben dus diep teleurgesteld in de auto branche.
Ik heb bij deze auto alle boekjes keurig afgetekend tot aan de laatste beurt. De volgende interval zou zijn bij 190.000 nog ruim 4000 te gaan.

Vandaag is er eerst oliedruk gemeten... deze kwam maar met moeite aan de gespecificeerde druk.. en dat bij een koude motor  :!:

Waarna het Olie filter is verwijderd..... Wat daar tevoorschijn kwam gaat boven elk veronderstellings vermogen.. zie de foto (is gemaakt met een telefoon)

:o  :o  :o  :o  :o  :o  :o :o

De aanzuig korf zat een centimeter onder de drap, alleen al het schoonmaken van de carterpan heeft uren geduurd.
Ze hebben een motoren revisie bedrijf gebeld voor advies.
- Alles moet brandschoon gemaakt worden.
- Blok spoelen.
- Alle O-ringen en pakkigen in het carter gedeelte vervangen.
- Blok van nieuw filter + Olie + motor reiniger voorzien.
- Na 2000km Olie + filter vervangen.
- Zonodig het hele ritueel herhalen.

Deze auto heeft mogelijk een onbekend groot aantal KM gelopen met de zelfde olie, tenminste dat was de conclusie.
Het smeerkaartje is van maart 2009 daar is op aan gegeven dat olie en filter zijn vervangen... Nou dank je de koekoek... mooi niet. :(

Ik ga verhaal halen bij de verkoper dit zijn verborgen gebreken en mogelijk is er tenaanzien van de boekjes gefraudeerd.
De garage gaat ook de distributie controleren... mogelijk dat daar ook gefraudeerd is.

Al met al ben ik er dood en dood ziek van... :(  :evil:    :'(  :o

Frans

)()()sT

Dit is echt....... zwaar klote Frans.....

Sterkte met de verdere afhandeling.

Emiel

Sodeju, die is goed vuil.

Succes met het verdere verloop.

Frans 50

Hoi Joost wat je schrijft... dit moet mij weer gebeuren... dit is letterlijk sjips. Nu maar afwachten wat de verdere gevolgen zullen zijn... Al met al liep het blok fantastisch geen kleppen geratel ed...Ja je zult zeggen... NEE IK WIL HET NIET HOREN .. met die smurrie loopt elk blok geruisloos... Ahhhhhhhh  :'(

Probleem is nu wel dat ik dus niets meer vertrouw... Wat is de status van de automaat olie.. ??? . die gaat er als volgende af.. kost ook weer een gods vermogen... Nee je kunt van me aan nemen dat ik not amused ben. Morgen eerst maar eens mijn rechtsbijstand benaderen en om advies vragen... en dan netjes en correct de verkoper op de hoogte brengen van de laatste status, de foto heeft ie inmiddels...dus hij kan vast gaan na denken. dit grapje gaat me nu al minstes 400 of meer Euro kosten... + alle nazorg... extra olie filters, toevoegingen.
En dan maar hopen dat het hier bij blijft.... Als het nu ook nog blijkt dat er met de distributie gefraudeerd is dan ben ik er echt klaar mee.. Ik bedoel te zeggen dan ga ik tot aan het gaatje.

:evil:

Emiel

onnaj

Jezus dit is zwaar K! Hopelijk kun je wat verhaald krijgen wat zou niet moeten mogen zoiets!

rogerV701998

Balen Frans. Ik kan me goed voorstellen dat je geen vertrouwen meer hebt in de verkoper en de auto. Ik hoop voor je dat de rest (automaat, riem etc.) wel meevalt.

Sterkte met de afhandeling.

Gr. roger

TIMON

85011940

Frans 50

Citaat van: Emiel op 30-11-2009 19:08:29
Zoiets had ik een poos geleden;

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25745.0.html

Hoi Emiel... WOW ik heb je draadje even helemaal door zitten spitten... dat zag er echt rampzalig uit... wat heeft dat geintje nu gekost???? Is er een duidelijke oorzaak aan te wijzen... je gaf zelf al een beetje aan dat het toch te maken heeft met landurig door rijden met verlopen olie... 't is ook makkelijk verdiend... filter aan de buitenkant even afvegen dan olie af vullen tot aan het peil en klaar en je hebt  weer 100 euro in de knip.
Vraagje het advies van het revisie bedrijf om 2000km te rijden met nieuwe olie + motor reiniger kun jij je daar mee vinden??? Ik ben zo onzeker als de pest na dit akkefietje. 

Frans

elianmars

Heb je de wagen bij een particulier gekocht, Frans?

Ik kan niet begrijpen dat iemand zo bezuinigt op onderhoud. Het minste dat je kunt doen is nieuwe olie en een nieuw filter.

thuur

Citaat van: Frans  50 op 30-11-2009 23:04:55
Citaat van: Emiel op 30-11-2009 19:08:29
Zoiets had ik een poos geleden;

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,25745.0.html

Hoi Emiel... WOW ik heb je draadje even helemaal door zitten spitten... dat zag er echt rampzalig uit... wat heeft dat geintje nu gekost???? Is er een duidelijke oorzaak aan te wijzen... je gaf zelf al een beetje aan dat het toch te maken heeft met landurig door rijden met verlopen olie... 't is ook makkelijk verdiend... filter aan de buitenkant even afvegen dan olie af vullen tot aan het peil en klaar en je hebt  weer 100 euro in de knip.
Vraagje het advies van het revisie bedrijf om 2000km te rijden met nieuwe olie + motor reiniger kun jij je daar mee vinden??? Ik ben zo onzeker als de pest na dit akkefietje. 

Frans

Tjeez :-X Die heeft al heel lang geen verse olie meer gezien :(

Met een beetje mazzel kom je er redelijk vanaf (zie verhaal Emiel). Het zal aan de lagers etc. liggen hoe het e.e.a. is ingesleten. Ik zou net als Emiel het blok goed van binnen bekijken (nokkendeksel/carterpan weg) en op basis daarvan een plan de campagne maken. De aanbeveling van je garage klinkt goed trouwens!

Toevallig een stempeltje of wat van een dealer in het Zuiden in je serviceboekje staan?

Gr :eusa_snooty: