Wat is tot 400pk echt zinvol qua "internals""

Gestart door Piet, 29-11-2009 12:01:38

Vorige topic - Volgende topic

t5karel

Citaat van: Piet op 30-11-2009 17:33:43
Citaat van: M a r c op 30-11-2009 16:50:21
Mee eens, wil je onder die 350/500 grens blijven dan zijn versterkte internals geen must.  De correcte mapping is dan weer wél belangrijk.
Behalve dan toch de versterkte drijfstangen, neem ik aan wil je ook bij lagere toerentallen het meeste qua koppel uit je turbo halen?
Vlot opschakelen is beter,dan bij lage toeren te gaan planken.Zelfs met dikke drijstangen.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Eugene

Citaat van: Piet op 30-11-2009 17:33:43
Citaat van: M a r c op 30-11-2009 16:50:21
Mee eens, wil je onder die 350/500 grens blijven dan zijn versterkte internals geen must.  De correcte mapping is dan weer wél belangrijk.
Behalve dan toch de versterkte drijfstangen, neem ik aan wil je ook bij lagere toerentallen het meeste qua koppel uit je turbo halen?

Als je 650nm wil bij 3000rpm wel ja, maar dat is compleet onrijdbaar. Alleen maar wielspin en bovenin de toeren doet íe nagenoeg niks meer.

If it's not blown, it sucks...

Piet

Citaat van: t5karel op 30-11-2009 17:39:53
Vlot opschakelen is beter,dan bij lage toeren te gaan planken.
Dat is zeker waar!. Maar ik heb begrepen dat bij tunen met een 19T best wel voorzichtig getuned moet worden ivm de drijfstangen wat de souplesse dan weer niet ten goede komt.

M a r c

Teveel koppel onderin kan ook je drijfstanglagers snel 'opvreten'  En zoals men al zegt, met veel koppel onderin heb je alleen maar wielspin.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reneetje

Citaat van: M a r c op 30-11-2009 18:55:51
Teveel koppel onderin kan ook je drijfstanglagers snel 'opvreten'  En zoals men al zegt, met veel koppel onderin heb je alleen maar wielspin.

Tja, geef mij toch maar wat veel koppel , vind ik stukken fijner in het dagelijkse verkeer dan een bult pk´s waarvoor je een stuk hoger in de toeren moet zitten.
Met droog wegdek en de juiste banden kun je wielspin mooi binnen de perken houden , met nat wegdek is er toch geen houden aan ongeacht de set up.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

V70 classic

Citaat van: M a r c op 30-11-2009 18:55:51

Al heb je met wilspin weer weinig koppel  :eusa_whistle:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Piet

Mijn voorlopige conclusie tot nu toe is dat, wat betreft uitsluitend de internals:
- sterkere drijfstangen zinvol zijn,
- glyco sputter drijfstanglagerschalen i.p.v. standaard misschien zinvol zijn (maar mogelijk zijn de standaard lagerschalen zelfs al sputter).
- Eventueel de kop laten flowen een prettiger turbogedrag geeft (sneller opspinnen bij lagere toerentallen).
- Alle overige aanpassingen niks toevoegen.

Er werd een aantal keren naar de kosten gevraagd, ik heb hier eens wat onderzoek naar gedaan: (prijzen incl. BTW excl. event. korting)

-Set sterkere drijfstangen:
€700.-- (European tuning)
€542,-- (www.volvomotorsports.com) incl. import en BTW  excl. verzendkosten (schijnt oplichter te zijn)
€500,-- www.lgspeed.se
375.00 BP : http://www.thsperformance.co.uk/product/Volvo_T5_THSROD-VT5139

-Lagerschalen drijfstangen:
volvo dealer €158,27   
swedishautoparts: €135,-- incl invoer en BTW 
glyco sputter: €230,-- (european tuning)

-Hoofdlagerschalen 
Volvo dealer: €83,55

-Set zuigers incl. veren: 
volvo dealer: €680,05     
swedishautoparts: €410,-- incl invoer en BTW  (excl verzendkosten) 
Wiseco : €890,-- (european tunimg)

-Kop flowen : 
ongeveer: €750,-- (houdt ook een volledige revisie in)

-Cilinders opboren en honen (excl. event. vlakken)
€220,-- tot €350.-- (afhankelijk van waar je het laat doen)

-Indien krukas beschadigd of uit specs.:
dikke pech, zijn geen overmaatse schalen voor, slijpen dus niet mogelijk dus een nieuwe: kost je in amerika bijna $1000,-- excl. import en BTW  excl. verzendkosten
Bij dealer: niet opgevraagd (mijne gelukkig nog goed) Toch opgevraagd: €785,-- inclusief (valt me niet tegen)

-x-bedrag voor bouten, pakkingen, seals, keerringen.

Geheel nieuw standaard motorblok bij volvodealer:
bij inruil van uw oude motor kost deze motor € 3450,00 ex btw  (€4105,-- incl BTW)

-niet echt een internal:  R uitlaatspruitstuk (S60R) : (www.ipdusa.com) €460,--  incl. import en BTW  excl. verzendkosten

Please correct me if i'am wrong !!!!!

JCviggen

Absoluut niets kopen bij volvomotorsports. Is een bekend semi-scam bedrijfje.

www.lgspeed.se heb je een set drijfstangen voor ongeveer 500. Daar heb ik de mijne ook gekocht.

Lars van lgspeed heeft ook de andere onderdelen voor opbouw van motoren, je kan'm altijd prijzen vragen voor de rest.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Emiel

Citaat van: Piet op 30-11-2009 21:51:12
€542,-- (www.volvomotorsports.com) incl. import en BTW  excl. verzendkosten

Je bent je geld kwijt als je iets bij VMS besteld.

* Jan is me voor... ;D

Piet

Citaat van: Emiel op 30-11-2009 22:08:09

Je bent je geld kwijt als je iets bij VMS besteld.

* Jan is me voor... ;D

Bij deze geschrapt  :eusa_hand:

Johann

Citaat van: M a r c op 29-11-2009 12:43:00en sterkere drijfstangen (en neem dan niet die Chinezen) ....

Marc wil ze je zelf al niet verkopen en daarbij is 700 te duur.

Citeer
-Lagerschalen drijfstangen:

glyco sputter: €230,-- (european tuning)

Moet ook goedkoper kunnen..  :eusa_think:

Citeer
-Hoofdlagerschalen 

Zijn er ook van Glyco (Federal-Mogul)

Piet

Citaat van: Johann op 30-11-2009 22:15:20

Citaat van: M a r c op 29-11-2009 12:43:00en sterkere drijfstangen (en neem dan niet die Chinezen) ....

Marc wil ze je zelf al niet verkopen en daarbij is 700 te duur.

Moet ook goedkoper kunnen..  :eusa_think:

Heb ze ook stuk goedkoper op de kop kunnen tikken (en geen chinezen), maar dat was een eenmalig mazzeltje vandaar niet bij de prijslijst genoemd

nickk.

www.thsperformance.co.uk heb ik ze vandaan.

BaRRaCuDa

Ik heb laats op het forum ergens gelezen dat er ook een r-uitlaatspruitstuk op de xc-90 zit, die zouden een stuk goedkoper zijn zelfs bij de dealer. Ik dacht om en nabij de 350 euro....

Eugene

Citaat van: BaRRaCuDa op 01-12-2009 09:20:54
Ik heb laats op het forum ergens gelezen dat er ook een r-uitlaatspruitstuk op de xc-90 zit, die zouden een stuk goedkoper zijn zelfs bij de dealer. Ik dacht om en nabij de 350 euro....

Onderdeelnummer is gelijk en de prijs dus ook ;)

If it's not blown, it sucks...