advies distributieriem

Gestart door post767, 29-11-2009 18:07:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

post767

hallo,

ik heb een v70 uit 98 op het oog, deze auto is dealer onderhouden en heeft bij 317.000km een nw pompriem gekregen en bij 344.000 compleet distributie ( met waterpomp, spanner en alle rollen.

Bij 375.000 is de pompriem kapot gelopen en vervangen, toen is bij 384.000 de distributie kapot gelopen. De auto is daarna bij de dealer gerepareerd ( 2 nieuwe kleppen en 5 nw stoters en weer compleet nieuwe distributie.


De motor loop nu bij 388.000 ogenschijnlijk als een zonnetje en is volgen verkoper 100% ok

Is dit nou gewoon vette pech geweest dat 2 riemen zo kort na elkaar er af lopen ver binnen de vervangings termijn, of kan het ook zijn dat het aan de motor ligt Axiale speling van de kruk as of zo iets!

of een fout van de dealer?  Kan ik er vanuit gaan dat deze auto nu wel weer 120km zonder riemproblemen kan lopen?


Ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven? Verder nog een vraag, klopt het dat de multieriem geen huis of kap er omheen heeft en dat deze zo los loopt zonder bescherming?

grt s



-D©©©L-

Een distributieriem knapt niet zomaar. Daar zit meestal een verhaal achter. Van vreemd materiaal tussen de riem en de poelies (geen kap !) tot loslopende bouten en moeren.

UserID6342

Standaard zit er bij een iedere Volvo zowel een beschermkap bij de distributiezijde, als bij een diesel ook aan de pompzijde.  Ik zou al twijfels hebben als deze kappen er niet op zitten.  Een riem en al zeker niet een distributie en/of pompriem draait nooit "zomaar"vrij zonder bescherming.

post767

ik bedoel de multieriem aan de bijrijderskant van de auto, deze draait bloot zonder kap, dus de riem die de airco en dynamo stbk pomp aan drijft.

De andere riemen zitten achter een kap!

Is hier waarschijnlijk dan sprake van een fout bij de montage door de dealer

Ik vind het zo vreemd dat de pompriem na 60.000 km brak, deze gaat toch ook 120.000 km mee?

dat vervolgens de distributie knapt , kan misschien een gevolg zijn van de motage van de pomp riem.

Maar grote vraag is, mag je er van uit gaan dat het zooite nu weer 120.000km blijft zitten

grt w

-D©©©L-

Citaat van: post767 op 29-11-2009 18:07:29toen is bij 384.000 de distributie kapot gelopen. De auto is daarna bij de dealer gerepareerd ( 2 nieuwe kleppen en 5 nw stoters en weer compleet nieuwe distributie.


Een distibutieriem knapt niet zomaar.

Ludo

Is dit de énige V70 die er te koop staat. ???

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 29-11-2009 18:58:47
Citaat van: post767 op 29-11-2009 18:07:29toen is bij 384.000 de distributie kapot gelopen. De auto is daarna bij de dealer gerepareerd ( 2 nieuwe kleppen en 5 nw stoters en weer compleet nieuwe distributie.


Een distibutieriem knapt niet zomaar.

Maar kan wel te los gaan liggen, als de bout los komt. Zoals bij mijn wagen, dus..........


post767

Hoi is er iemand die mij advies kan geven?

De concrete vraag is: Mag je verwachten dat een auto waarbij de pompriem 60.000km na vervanging en de d -riem 40.000km na vervanging breekt, en dit binnen 10.00k m en 3 maanden!  na reperatie bij een volvo specialist (2nw kleppen en 5 nw klepstoters + complete distributie) weer goed is voor 120km zonder motor zorgen???

alvast bedankt

haasje

Normaal gesproken wel, maar wie garandeert je dat er verder niets defect is gegaan? Waarom is de riem na zo'n korte tijd defect gegaan? Zoals al eerder geopperd, staat er niets anders te koop met een misschien iets minder dubieus verleden?

patjesman

Volgens mij gaat het hier om een diesel van audi. Een reden van breken kan zijn door een defecte waterpomp en of krukaspoelie. Zijn deze ook vervangen? Willen namelijk nog weleens stuk gaan deze delen. En ja de poly V-belt loopt zonder beschermingskap. Waarom de pompriem is gebroken, nog nooit eerder gezien

mrc.schmidt@chello.nl

Kijk eens op www.volvospecialistmulder.nl

Set voor 850/S70/V70 benzine incl montage etc 395euro
Set voor de diesels incl waterpomp helemaal compleet incl montage 595 euro

Groeten, Marc

v40pokemon

Citaat van: post767 op 29-11-2009 18:55:09
ik bedoel de multieriem aan de bijrijderskant van de auto, deze draait bloot zonder kap, dus de riem die de airco en dynamo stbk pomp aan drijft.

De andere riemen zitten achter een kap!

Is hier waarschijnlijk dan sprake van een fout bij de montage door de dealer

Ik vind het zo vreemd dat de pompriem na 60.000 km brak, deze gaat toch ook 120.000 km mee?

dat vervolgens de distributie knapt , kan misschien een gevolg zijn van de motage van de pomp riem.

Maar grote vraag is, mag je er van uit gaan dat het zooite nu weer 120.000km blijft zitten

grt w

Bij mij is de pompriem ook maar  80.000km meegegaan. Op advies van de garage ook meteen de distributie laten vervangen. de kosten moet je toch een keer maken, dan maar iets eerder dan je lief is en hopen dat er verder niets stuk gaat.