Ontkennen gelovigen het bestaan van eerdere mensen/beschavingen?

Gestart door The Saint, 02-12-2009 19:55:30

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

;D sorry jongens en meiden, het is serieus bedoeld, al kan ik me voorstellen dat jullie dat niet zo zien. Hou het maar op pure onwetendheid.

Ik keek laatst op National Geografic naar een programma over de Egyptische beschaving. Dan worden er jaartallen genoemd die héééél ver voor het jaar 1 beginnen (het jaar '0' schijnt in de Christelijke jaartelling niet te bestaan?). Deze verhalen worden onderbouwd door allerlei vondsten van menselijke resten en resten van menselijke beschaving. Bewijs dus.

Is het nu zo dat christenen (en andere gelovigen), die geloven dat de mensheid in het jaar 1 is begonnen met Jezus (als dit niet exact juist is, sorry, maar ik weet er werkelijk heel weinig van) alle eerdere beschavingen (incl. harde, stoffelijke bewijzen) ontkennen? Zo ja, dan lijkt mij dat, als echte atheïst, toch heel lachwekkend?

Ow ja, en waarom heet een nijptang geen knijptang, dat lijkt veel logischer?

Forum, alvast bedankt!  ;D
No shirt no shoes, no pinball

Misha

Christenen geloven niet dat het begonnen is in het jaar 1 hoor, je hebt ook nog het oude testament. De jaartelling is wél gebaseerd op het geboortejaar van Jezus.

Gr,
Misha

(Die geen geloof aanhangt maar wel west-europees cultureel is onderlegd)

Maar Saint: je weet toch ook wel dat er al wat was voor de geboorte van Jezus ? Adam en Eva en zo ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Piere

???
Tuurlijk was er al een beschaving voor Jezus en het jaar 1, wie zou er anders de pyramides gebouwd hebben?

Citaat van: Misha op 02-12-2009 20:02:50
Christenen geloven niet dat het begonnen is in het jaar 1 hoor, je hebt ook nog het oude testament. De jaartelling is wél gebaseerd op het geboortejaar van Jezus.

Dat dacht ik ook, het zou stom zijn om te geloven dat de mensheid ontstaan is in de tijd van Jezus terwijl het O.T. al veel vroeger teruggaat hè? :)

Omdat een nijptang nijpt en niet knijpt? ;D
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

FGG

Citaat van: The Saint op 02-12-2009 19:55:30

Je stelling is niet juist. Je mag zowel knijptang als nijptang gebruiken, nijpen is hetzelfde als knijpen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Citaat van: FGG op 02-12-2009 20:08:58
Citaat van: The Saint op 02-12-2009 19:55:30

Je stelling is niet juist. Je mag zowel knijptang als nijptang gebruiken, nijpen is hetzelfde als knijpen.

Inderdaad, dankjewel voor het werpen van wat licht op deze nijpende kweeste.

b0nkolok

Breek me de bek niet open. Samen met mijn broer en een aantal vrienden vormen we een soort discussieforum hierover. We hebben vele reizen gemaakt naar diverse oudheidkundige oorden (Egypte, Mexico [Mayas, Azteken], ZO Azië, Z America, enz.), waar overblijfselen van oude beschavingen te zien zijn. Maar dit topic is eigenlijk niet voor een 850-forum. Het gaat niet om roffels, maar om onze huidige wereld, zeg maar vanaf ca. 5000 v. Chr., zoals de gevestigde hoogleraren en arecheologen beweren.
Samen met diverse -niet gevestigde- archeologen, zoals b.v. Patrick Geryl en zijn onderzoekers, zijn wij van mening dat er vroegere beschavingen waren dan de onze met zeer vooruitstrevende technologiën. Deze zijn uitgestorven of 'vernietigd' door aardse calamiteiten. Slechts restanten zijn over, zoals de pyramiden etc.

Wil je méér weten hierover, stuur een PB en join ons amateur groepje.....
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Reitse

Er schijnen ook rotstekeningen te zijn waarop raket-achtige voorwerpen afgebeeld zijn...

Misha

Citaat van: Reitse op 02-12-2009 20:14:59
Er schijnen ook rotstekeningen te zijn waarop raket-achtige voorwerpen afgebeeld zijn...

Je leest teveel Kuifje's.

Dat zijn Fallus-symbolen waarschijnlijk.

Reitse

Citaat van: Misha op 02-12-2009 20:16:06

Je leest teveel Kuifje's.

Dat zijn Fallus-symbolen waarschijnlijk.
Dat valt wel weer mee, heb er maar een stuk of drie gelezen, was meer van Suske en Wiske ;)

Fallus kan, al denk ik dan meer aan een misinterpretatie van kometen.

b0nkolok

Ga eens naar deze website......

http://www.howtosurvive2012.com/htm_night/home.htm

Misha

Citaat van: b0nkolok op 02-12-2009 20:18:13

hahaha, die gast heb ik wel eens op tv gezien, spoort echt niet.

Lampje

Ik ben wel eens uit eten geweest met iemand die in de bible belt van NL woont.

Dat werd een lang diner...

t5karel

Citaat van: Misha op 02-12-2009 20:19:21

;D ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

-D©©©L-

Citaat van: Lampje op 02-12-2009 20:22:02
Ik ben wel eens uit eten geweest met iemand die in de bible belt van NL woont.

Dat werd een lang diner...
Ik heb op die manier een goede afspraak met mijn zwager gemaakt.: Hij probeert mij niet meer te bekeren en ik ga niet heel hard lachen als ie het toch weer probeert. We kijken anders naar de wereld, maar het biertje dat we samen drinken smaakt er niet anders om. Helaas voor hem, mag ik een sinterklaas suprise voor 'm maken.  ;D
Ik hoop dat ie hulp "van boven" heeft, zoals het plan er nu ligt, mag ie met een blikopener een 200 liter vat gaan openen.

b0nkolok

Citaat van: Misha op 02-12-2009 20:19:21

Ok, dan niet. Je bent dus ook overal geweest waar wij geweest zijn, ter plaatse;