mijn 850/S70

Gestart door Sven850, 03-12-2009 14:13:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven850

Ik kwam laatst wat foto's tegen van mijn 850 toen ik hem ging ophalen:





Ik heb nu mijn 850 iets meer dan anderhalf jaar in mijn bezit en vond het wel leuk om even terug te blikken op wat ik er nu aan gedaan heb.

- nieuwe koppeling
- nieuwe koppeling werk cilinder
- nieuwe dynamo
- distributie
- krukaskeeringen vervangen
- motorsteunen rondom vervangen en bovenste verzien van een IPD rubber
- intrax 40mm verlaginsveren
- ET lip
- XC-grille en volvo embleem erop
- 18'' imi pegs en 17'' titans
- veerpootbrug
- onsteking vervangen
- K&N inlegfilter
- ferrita 2,5'' uitlaat
- nieuw achterlicht links
- zwarte heldere koplampen ''angel eyes''
- 6500K HID set
- diverse schades eruit laten halen en spuiten

met als resultaat:







to do:
- nog 1 schade links achter eruit laten halen
- schroefset  :eusa_think:
- R-kofferbak spoiler :eusa_think:
XC40 T4 Recharge

Eugene

Er staat nog een KW schroefset tekoop in het advertentieboard zag ik.

If it's not blown, it sucks...

Jeff

Citaat van: Eugene op 03-12-2009 15:22:49
Er staat nog een KW schroefset tekoop in het advertentieboard zag ik.
Heb je ook al een pb van gehad ;)

Maar mooie auto, mooie update's ook... Hoe rijd dat nou eigenlijk zo'n 2.0?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Sven850

Bedankt jeff.

Een 2 liter gaat niet blaartrekkend hard maar ik merk dat na de dingen die ik er aan heb gedaan komt ie nog steeds goed mee met het verkeer. De golf 3 gti van een vriend blijf ik bij. Heb er zelfs nog de 200 (op de teller) mee gehaald.
XC40 T4 Recharge

Jeff

Dat is best netjes voor een 2.0 volgens mij. Ben benieuwd naar het resultaat in het echt. ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Duell

Ziet er strak uit, ook een gave kleur, en de combi met de pegs en ET-lip  :eusa_clap: :eusa_clap:
Maar pas maar wel op met die lip want hij kan echt niet goed tegen stoeprandjes. (jammergenoeg spreek ik uit ervaring)
En waarschijnlijk ook een kilometervreter gezien je gastank.  ;)

Veel plezierige km gewenst

Laserblue

netjes geworden hoor  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Sven850

bedankt voor de leuke reacties :)

Het is inderdaad een kilometer vreter, ik rij iedere dag ongeveer 230 km naar werk er terug. Dus dan kan je haast niet om een gastank heen.
XC40 T4 Recharge

Eugene

Citaat van: Jeff op 03-12-2009 18:36:14
Citaat van: Eugene op 03-12-2009 15:22:49
Er staat nog een KW schroefset tekoop in het advertentieboard zag ik.
Heb je ook al een pb van gehad ;)


Ja, meerdere zelfs.

If it's not blown, it sucks...

Sven850

#9
Vandaag bezig geweest met de stuurpomp te vervangen. Mijn vorige begon herrie te maken en om verdere drama's maar voor te zijn een ''nieuwe'' van haasje (Erwin) gekocht. Het is niet echt moeilijk om te doen.

Ik ben begonnen met de pijp van de windtunnel naar de ECU bak los te halen. Vervolgens de multi riem los gehaald. Ik had niet het goede gereedschap hiervoor maar zo'n ijzer om je laminaat mee te leggen past precies in de spanrol ;D



Als de riem los ligt kan je beginnen de pomp los te schroeven. Allereerst moet je de lange bout bovenop die de 2 plaatjes voor en achter de pomp bij elkaar houd eruit halen. Achter de poelie zitten 3 bouten verstopt, daar kan je bij komen door de poelie te verdraaien. Meest ideale is als je een kleine dopset hebt, maar ik heb het met zo'n conische dop gedaan.



Aan de achterkant van de pomp, tegen de motor zeg maar, zitten nog 2 boutjes. Die zijn iets vervelender om bij te komen omdat daar ook de slang naar de thermostaat loopt. Ik heb hiervoor een ringsleutel gebruikt. Op de foto zie je de slang en daaronder moet je zijn.



Als die eruit is kan je de pomp eruit trekken. Vervolgens een doek of iets dergelijks op de dynamo leggen en een bak onder de pomp om de ATF op te vangen. Ik heb zelf een oud verfbakje gepakt. Er komt niet zo gek veel uit. Draai de wartel (met gepast geweld, niet te lomp) los en de slangklem op de andere aansluiting.



Vervolgens kan je in de omgekeerde volgorde de nieuwe pomp erop bouwen. Ontluchten is ook niet echt hogere wiskunde, een aantal keer je stuur van aanslag tot aanslag draaien maar let wel op je peil. Na ongeveer 10 keer was het bij mij goed.

Het is best een leuke klus en goed te doen, ben met rookpauzes en praten met de buurman ongeveer 2 uur bezig geweest.
XC40 T4 Recharge

R o b

Citaat van: Eugene op 04-12-2009 13:32:05
Citaat van: Jeff op 03-12-2009 18:36:14
Citaat van: Eugene op 03-12-2009 15:22:49
Er staat nog een KW schroefset tekoop in het advertentieboard zag ik.
Heb je ook al een pb van gehad ;)


Ja, meerdere zelfs.


;D

Jeff

 ;D Mooi werk man!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Erik_M.

Citaat van: Sven850 op 03-12-2009 14:13:00
Ik kwam laatst wat foto's tegen van mijn 850 toen ik hem ging ophalen:
http://i731.photobucket.com/albums/ww311/Sven854/afbeelding168.jpg

He, een Van der Kwaak auto.  Hoewel die koplampen en die spoilerlip niet 'mijn ding' zijn, ziet de 850 er nu toch beter uit dan op de eerste foto's

Veel veilige km's toegewenst.

eRik

Sven850

Citaat van: Erik_M. op 13-12-2009 02:02:11
Citaat van: Sven850 op 03-12-2009 14:13:00
Ik kwam laatst wat foto's tegen van mijn 850 toen ik hem ging ophalen:
http://i731.photobucket.com/albums/ww311/Sven854/afbeelding168.jpg

He, een Van der Kwaak auto.  Hoewel die koplampen en die spoilerlip niet 'mijn ding' zijn, ziet de 850 er nu toch beter uit dan op de eerste foto's

Veel veilige km's toegewenst.

eRik


Ja klopt, komt inderdaad van bij van der Kwaak. Vind het een fijne zaak, mijn vaders volvo's komen er ook vandaan. ;)
XC40 T4 Recharge

arjen850

mooie auto,super mooie kleur.. velgen staan hem geweldig :eusa_clap: