Dubbele uitlaat: welke en geluid?

Gestart door tin_vervo, 26-02-2003 22:34:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob850turbo

heeft er iemand ervaring met de mosselman rvs uitlaat systemen?

Gr Rob

)()()sT

En Eric,
al nieuws over de dubbele pijperij?

Rob850turbo

#182

Eric

Citaat van: )()()sT op 26-01-2010 16:40:36
En Eric,
al nieuws over de dubbele pijperij?

Een beetje...
Moest een nieuwe TV hebben dus die ging ff voor en het is toch nog te koud om te sleutelen..  ;D

Wel heb ik de kunststof randjes al voor de bumper en de beugel die onder de carosserie komt waar weer de rubbers op komen.
Ook heb ik een leuke aanbieding via MP die het voor me afmaakt.. Daar rijd ik ff langs om het te bespreken en te kijken wat voor bedrijf het is.
Die zei namelijk dat een demper rechts niet nodig is omdat aftakken weinig extra geluid zou veroorzaken. Maar daar waren we het al niet mee eens.
Maar die dubbele piep gaat er zeker komen!
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

)()()sT

Welk bedrijf?
Ik heb dus ook 2 extra dempers; kreeg van Hubert al de opmerking dat ie erg stil was......  ;D

...... maar toch.
Ik ben inmiddels een kilometer of 8000 verder, en precies bij 2000 toeren zit er toch nog wel een (beschaafde) brom. Vooral wanneer je ca. 90 rijdt in fileverkeer en weer optrekt naar sneller zonder dat de AT terugschakelt, dan hoor je hem nog wel vrij goed.
Het buizenstelsel blijft gewoon erg gevoelig voor resonantie is me opgevallen.
Vooral wanneer de uitlaat goed warm is hoor ik het, en ik betrap me erop dat ik me dan wel eens afvraag of dat weg zou gaan als je in het "dwarsdeel" nog een langwerpige demper zou plaatsen.

Ik ben benieuwd.

Eric

Citaat van: )()()sT op 26-01-2010 17:29:00
Welk bedrijf?
Ik heb dus ook 2 extra dempers; kreeg van Hubert al de opmerking dat ie erg stil was......  ;D

...... maar toch.
Ik ben inmiddels een kilometer of 8000 verder, en precies bij 2000 toeren zit er toch nog wel een (beschaafde) brom. Vooral wanneer je ca. 90 rijdt in fileverkeer en weer optrekt naar sneller zonder dat de AT terugschakelt, dan hoor je hem nog wel vrij goed.
Het buizenstelsel blijft gewoon erg gevoelig voor resonantie is me opgevallen.
Vooral wanneer de uitlaat goed warm is hoor ik het, en ik betrap me erop dat ik me dan wel eens afvraag of dat weg zou gaan als je in het "dwarsdeel" nog een langwerpige demper zou plaatsen.

Ik ben benieuwd.

Deze: http://link.marktplaats.nl/315461492
Mmm... Ja extra lawaai mag ie niet gaan maken eigenlijk. Dat extra dempertje rechts gaat er wel tussen komen. En ik kan me dan niet voorstellen dat er dan nog zo veel geluid bij komt. Zou er niet iets los kunnen zitten dan wat dat geluid maakt??
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Turbo-Geek

#186
Vandaag het dubbele eindstuk (puur alleen buizen en siertippen, niks geen dempertjes ofzo) eraf en een Japstyle demper erop van Invidia (topmerk op dat gebied) en wat een verschil !
Niks geen resonantie meer, wat een verademing :)

De middendemper zit er nog wel onder (Simons) maar ook die laat ik vervangen door een RVS exemplaar en natuurlijk vanaf de DP.
Heb het laten doen bij JM Tuning in Dirksland, een Volkswagen liefhebber die enorm goed kan lassen en dat is te zien.
Heb geen foto's gemaakt maar over een aantal weken wanneer de juiste demper binnen is laat ik het afmaken en neem ik foto's van het geheel.

Mijn hemel wat een stilte, mischien wel iets te stil .... hahahaha    Je hoort nu de turbo echt duidelijk en ook de 3"DP hoor je blazen (klinkt niet echt mooi maar het hoort erbij).


Situatie is nu als volgt:

020D55 en 020D65  DELETED
Vanaf 020-4 is een custom 2.5" pijp gemaakt naar achter waar de Invidia Japstyle demper vast zit. 'Trompet' (geluidsdemper) niet eens geplaatst is nu stil genoeg.

Binnenkort (ivm middendemper niet op voorraad)

020-95/020-35-020-4 DELETE  en vervangen door custom 2.5" pijp naar demper (zonder 180graden bocht) en verder naar eindpijp.


-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Eric

Ok weer iemand die aangeeft dat er te veel lawaai is zonder die laatste 2 dempertjes. Wel grappig dat de bedrijven die uitlaten aanpassen zeggen dat dit niet nodig is.

Ik wilde eigenlijk eenzelfde einddemper kopen als links zodat alles netjes origineel lijkt maar als het niet anders kan dan mischien toch maar 2 dezelfde dempertjes kopen. Ik houd het inde gaten of je fotos plaatst!

Inmiddels ben ik al wel wat verder. Ik heb een AWD bumper gekocht en deze ligt nu samen met de randjes en ook gelijk maar de voorbumper bij de spuiter. Daarnaast heb ik ophangbeugel al gekocht zodat ook dat net als links hetzelfde gemaakt wordt. En gisteren kreeg ik van ET sierstuk 120x90 ovaal binnen. Dus langzaam aan gaat het allemaal lukken.

Ik zoek dus eigenlijk nog demper 8631007 (Vadis) net als links. Gek genoeg staat deze in Vadis los aangegeven maar onder de auto kan ik geen koppeling vinden en lijkt hij dus vast te zitten aan de andere demper.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Eric

Nou voor de mensen die een links een kleine demper net achter de bumper en deze bij willen bestellen voor rechts en zo een dubbele te bouwen............ forget it!  >:(
Deze is niet meer leverbaar en ondanks dat ik een week geleden al besteld heb vertellen ze me dat pas vandaag bij opphalen  :eusa_wall:

AWD bumper zit er al wel onder maar nu moet ik op zoek naar een andere optie..
Welke dubbele sporteinddemper zouden het minste lawaai maken???
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

cas

dr zijn zat bedrijven die uitlaat op maat buigen, met een buigmachine. rvs of staal. wat je wilt. wordt voornamelijk in de US car Scene gebruikt, maar snelle auto,s of bijzondere europese autos waar iets niet meer voor te vinden/krijgen was, kwam je ook wel eens tegen .  ( maatje van me had even een garage die hierin gespecialiseerd is).

EdIT, sorry. zie dat het gaat om de dempers.
wel vreemd hoor. niemand een oude stock over ergens?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Turbo-Geek

Simpel ...
Gewoon een dubbele pijp laten maken (splitsen) na de achteras en in iedere pijp (li + re) een freeflow dempertje laten plaatsen en dan de Tips.
Niks geen merk kiezen, gewoon bij zo'n Rvs lasser kiezen uit zijn voorraad.
Ik heb wel een goed adresje voor je, niet ver van Amsterdam, vlak bij Schagen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Eric

Ja ik heb morgen een afspraak bij zo'n RVS uitlaat buig/las specialist..
En daar kan ik inderdaad wel universele dempers laten monteren maar ik ben bang voor het extra geluid.
Vandaar mijn vraag over welk bekend merk bekend staat om weinig geluid..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

)()()sT

Je moet gewoon 2 freeflowers laten monteren, net als bij mij. Het mooie is dat ie die dingen ook bijna niet ziet.


Nadeel van een AWD demper is dat je bijna onder de bumper uit ziet komen.

Eric

Citaat van: )()()sT op 19-03-2010 19:24:09
Je moet gewoon 2 freeflowers laten monteren, net als bij mij. Het mooie is dat ie die dingen ook bijna niet ziet.

Nadeel van een AWD demper is dat je bijna onder de bumper uit ziet komen.

Hey die Joost! Zat al te wachten op jouw reactie.. ;D
Ok, morgen ochtend zal ik eens ff navragen of ze die dingen hebben...
Wat zijn trouwens freeflowers?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

)()()sT

Een demper zonder "restrictie"
Je kijkt er zo doorheen, en in het hart zit zeg maar een honingraat stuk met absorptiemateriaal.

Op de site waar ik de uitlaat toen heb laten lassen staat:
EEN OPEN DEMPER    Open dempers of ook wel aborbtie dempers genoemd, zijn volledig open van binnen. Dit betekend dat er door de demper heen een geperforeerde buis loopt met daar om heen dempingmateriaal. Deze dempers geven vaak een donker en zwaar geluid met een wat hoger geluidsniveau.

EEN LOWSOUND DEMPER    Daarnaast hebben we de Lowsound dempers, deze zijn ook open van binnen. Hier loopt de geperforeerde buis ook doorheen, maar dan met uitstulpingen naar binnen toe. Waardoor de uitlaatgassen meer gedempt worden als bij een Open demper. De Lowsound dempers geven een zwaar en sportief geluid met een lager geluidsniveau.


Ik heb mijn auto vandaag uitgebreid gehoord en zien wegrijden bij de apk, en vond het geluid wel heel mooi.
Stationair klinkt mijn auto iets stiller als voorheen, maar wel iets donkerder. Rijdend is ie heel erg stil, alleen zit ik nog steeds met een wat nadrukkelijkere "brom" precies bij 2000 toeren in last. Ik wil heel misschien de smalst mogelijke freeflow (rond 11 cm) nog in het dwarsdeel laten lassen. Uiteraard zie je dan die demper wel als je erachter rijdt, maar hij komt bijna niet onder de brandstoftank uit heb ik al nagemeten.

Een tip, mede omdat dat me bij mijn eigen pijperij ook stoort: als je aan weerszijden die dempertjes achter de sierstukken laat lassen zorg er dan voor dat ze beide recht hangen en het buizenstelsel "symmetrisch" hangt.
Bij mij is toen "gratis" die rechter demper er nog tussen gehangen, maar die hangt bij mij onder 45 graden zeg maar, en ik irriteer me daar aan  ;D