Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

Rai

Citaat van: thuur op 04-02-2009 21:33:05
Dan lijkt het me idd een line out. Je kunt een stereo potmeter tussen je solderingen in de radio en de aansluiting van de Carcomm zetten. Het is even experimenteren wat een mooie waarde is. Ik zou beginnen met een 22kOhm pot.
Dat wordt dan een weekendklusje. Ik had er al voorzichtig een weerstandje tussengezet (had niet zoveel keus, was een weerstandje voor een 5v ledje) en het geluid werd inderdaad iets beter, wel nog erg veel bass. Zaterdag even naar de electronicaboer.

Thanks Thuur.

thuur

Neem een klein exemplaar, als je m eenmaal hebt ingesteld kijk je er waarschijnlijk nooit meer naar om ;)

Gr 8)

Pas_caL

Even een tusendoorvraagje... Heeft misschien iemand zijn Iphone op een dergelijke manier aangesloten en heb je dan ook je telefonie over de speakers?
Ik heb namelijk nog een sc-805 maar wil mijn radio met BT eigenlijk niet kwijt. Maar dit zou een oplossing kunnen zijn.

:D
Je auto is als je neus... Je moet er uit halen wat er in zit...

allard92

Hallo,

ja die is er. Ik heb mijn Ipod op de CD uitgang aangesloten dmv een ipod interface. Werkt super want je kan switchen tussen de bediening op je ipod zelf en de knopen van je Big front. Het coole is dat de interface ook meteen je stroomvoorziening is. geen gezeik met 12v plugen ect.

Ik kan zelfs mijn iphone erop aansluiten.

Je kan deze interface bestellen bij discount car stereo. www.discountcarstereo.com. Voor de sc801 heb je de PA11-HON nodig ( heb ik ook). Daarnaast heb ik een Dice ipod Docking station gekocht en die gemonteerd op mijn dashboard.

succes!

Kali-Integrali

Ik vroeg het toevallig tussen neus en lippen door bij de dealer toen ik mijn wisselaarkabel op kwam halen. Hij vroeg namenlijk waarom ik niet gewoon mijn i-pod aansloot ipv een "oude" wisselaar....

Hij gaf deze site om een eventuele kabel te vinden... Ik heb zelf maar heel kort gekeken, misschien is het wat:

http://volvotech.eu/
http://www.volvotech.nl/product_info.php/products_id/131?osCsid=9f2ad31852bae4e75f5eeff422cdb670

Gr-Martijn

maba

Heeft iemand de "casette deck soldeertruc" met een koptelefoonkabel al eens op een SC805 toegepast? De CD speler zit behoorlijk in de weg, ik kom niet bij de print van het casettedeck

Groet

Maba

850 TDI Estate

Ik ga vanmiddag eens de soldeer truuk proberen op een wat oudere bigfront... als dit lukt gaan het zelfde truukje doen op een SC805!!!

Op mijn BigFront wordt nl. mijn carpc aangesloten... Aangezien hierop nimmer een hoofdtelefoon wordt aangesloten, heb ik geen problemen met bas instelling e.d. en kan ik de pc instellen op een default waarde zodat ik geen last heb van overbelasting van de SC!

empies kiekng... Zal het nog even laten weten als het is gelukt...

b.t.w. met de BOOMM FM transmitter is kwaliteit ver te zoeken en dat voor 40 euro!!

The internet is a great way to get on the net."
- Bob Dole, Republican presidential candidate

RobbertC70

Citaat van: Kali-Integrali op 17-03-2009 14:51:05
Ik vroeg het toevallig tussen neus en lippen door bij de dealer toen ik mijn wisselaarkabel op kwam halen. Hij vroeg namenlijk waarom ik niet gewoon mijn i-pod aansloot ipv een "oude" wisselaar....

Hij gaf deze site om een eventuele kabel te vinden... Ik heb zelf maar heel kort gekeken, misschien is het wat:

http://volvotech.eu/
http://www.volvotech.nl/product_info.php/products_id/131?osCsid=9f2ad31852bae4e75f5eeff422cdb670

Gr-Martijn

Ik heb die gasten er een paar weken terug dat spul in laten zetten, en dat werkt goed.
Gaat via de CD wisselaar CD-6 ingang, en de connecties zijn weggewerkt in je dashboardkastje;
-connectie voor iPod waarmee die ook oplaadt en je hem via je front kan bedienen (is niet echt handig vind ik)
-connectie voor headphone uitgang op gelijk welke MP3 speler dan ook, met een kabel van 1 meter zodat je de speler gewoon voor je gezicht kan houden om even van tunes te veranderen. Daarna leg je m op de passagiersstoel of bij je munten bakje of terug in je dashboardkastje. Dat vind ik wel handig, je zit toch niet heel de tijd met dat ding te pielen.

theovh

Ik heb vandaag een belkin-ipod-tunebase-fm-2-all-in-one-fm-transmitter gekocht

Ik vind dat het perfect werkt.

Deze zoekt zelf de sterkste frequentie op werk hier prima!
I-pod wordt ook opgeladen

En ik kan mijn ipod in elke auto aansluiten.
Ook mijn dochter kan haar ipod aan sluiten  en bedienen (achter in, 12v)

Prima geluid van  mp3 kwaliteit!

Grtz Theo

Wat heb je aan  veel paardekrachten als er een ezel achter het stuur zit.

Rai

Citaat van: Rai op 04-02-2009 21:37:31
Citaat van: thuur op 04-02-2009 21:33:05
Dan lijkt het me idd een line out. Je kunt een stereo potmeter tussen je solderingen in de radio en de aansluiting van de Carcomm zetten. Het is even experimenteren wat een mooie waarde is. Ik zou beginnen met een 22kOhm pot.
Dat wordt dan een weekendklusje. Ik had er al voorzichtig een weerstandje tussengezet (had niet zoveel keus, was een weerstandje voor een 5v ledje) en het geluid werd inderdaad iets beter, wel nog erg veel bass. Zaterdag even naar de electronicaboer.

Thanks Thuur.

Vandaag eindelijk tijd gehad om te experimenteren met potmeters. 22K ging hem niet worden, kon ik net zo goed de draden gewoon doorverbinden, want alleen dan was er geluid. Ik heb daarna een 10K liniair geprobeerd en dat was al beter, kreeg er 'niet overstuurd' geluid uit, maar echt goed is het nu ook weer niet. Ik moet hem heel dicht in de buurt van het maximum houden en ook moet ik de bass van mijj radio op minimaal zetten...

Ik heb echter geen idee in welke richting ik het moet zoeken, 10K, maar dan logaritmisch of minder weerstand en toch liniair, of en minder en logaritmisch???

Als iemand een idee heeft, houd ik mij aanbevolen. Voorlopig heb ik hem weer op de koptelefoonaansluiting gezet.

Rijns_t5r

beste heren techneuten,ik heb het zelfde gedaan als hieronder op de foto,ik moet zeggen het werkt(e) perfekt voor wel 2 minuten,cassette ging draaien,muziek van de pda klonk mooi uit de speakers,maar ineens schakelde de cassette om van kant 1 naar kant 2 en blijft nu hangen op kant 2 en blijft de koppen met bijbehorende rollen steeds heen en weer halen,wat is hier het probleem???????

http://img155.imageshack.us/img155/3765/aalsluitenjs5.jpg
[/quote]
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

thuur

Dan moet je even een cassette maken die blijft doorlopen. Als je hem openmaakt dan zorg je er voor dat de tape niet langs het gedeelte loopt waar de kop zit, maar direct van de ene naar de andere spoel.

Gr 8)

Rijns_t5r

dat heb ik gedaan thuur,het probleem is dat het koppen mechanisme elk sec in en uitschakeld en het bandje een stukkie draaid,heb er een ander bandje ingedaan maar het blijft helzelfde. ???

thuur

En wat doet ie bij een bandje waar helemaal geen tape meer in zit?

Gr ???

Rijns_t5r

ik heb hem gisteren ook zonder bandje laten draaien,en er veranderde niks.
ga de sc 801 maar weer uitbouwen en het cassette gedeelte maar open schroeven.