Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Rijns_t5r

klopt arthuur,ga ik eerst ff proberen zo
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Rijns_t5r

ik heb de cassetteband leeg gehaald en het blijft het zelfde ???

thuur

Misschien is het mechanisme even van slag af. Speel eens een normale cassette en probeer het dan nog eens. Druk ook vooral een paar keer op auto reverse om de kop bewust te laten draaien en het aanloopgedeelte om te draaien. Totdat je denkt dat alles normaal werkt zoals het hoort.

Welke radio hebben we het eigenlijk over?

Gr :D

Rijns_t5r

sc 801 premium sound system arthuur,het normaal afspelen van de cassette band heb ik ook geprobeerd,maar helaas,hij draait steeds een klein stukje en ongeveer halve seconde geluid en dan trekt hij het koppen gedeelte terug en zet hem daarna erweer op en dat gaat zo door.

robert

Rijns_t5r

probleem is opgelost,een aantal solderingen op de printplaat van cassette speler waren niet goed doorgesoldeerd,was slecht te zien,maar hij draait nu zonder tape in het cassettedeck,en een geluidje,vind het beter als het geluid van de cd wisselaar.
ik ben weer een gelukkig mens ;D ;D ;D

robert

Rai

Zo, vandaag kwam de BlitzSafe binnen. In mijn geval niet de IPod adapter, maar de standaard aux uitvoering. Deze heb ik nu aangesloten op de Carcomm houder, die ondertussen alweer een half jaar in de auto zat...

Resultaat mag er zijn, IPod makkelijk bedienbaar, wordt opgeladen en het geluid is ook nog eens goed.

Zal proberen van het weekend even een fotootje te maken, nu is het een beetje donker.

viking_in_shorts

FWIW; de USA-Spec PA11-HON + VOL kabel combo die het perfect doet met mijn 160 Gb iPod, is niet in staat een iPhone 3GS op te laden :eusa_wall:

EVV

Citaat van: viking_in_shorts op 08-10-2009 20:48:46
FWIW; de USA-Spec PA11-HON + VOL kabel combo die het perfect doet met mijn 160 Gb iPod, is niet in staat een iPhone 3GS op te laden :eusa_wall:
Volgens de usa spec website kan dat tegenwoordig wel, kan je niet gewoon een nieuwe kabel kastje->iPod bestellen?

viking_in_shorts

Citaat van: EVV op 18-10-2009 22:34:55
Citaat van: viking_in_shorts op 08-10-2009 20:48:46
Volgens de usa spec website kan dat tegenwoordig wel, kan je niet gewoon een nieuwe kabel kastje->iPod bestellen?

Nope: er staat "not compatible with the 3.0 OS" -> is zeg maar de iPhone 3GS.

jordens.mark@gmail.com

In de VS is een bedrijf dat dingetjes per postorder verkoopt die je probleem oplossen. Het bedrijf heeft Blitzsafe. Ik heb zelf vorige week zo'n ding besteld maar nog niet geleverd gekregen. Ze zijn er voor allerlei merken radio's en er is er één die speciaal voor de Volvo SC serie is.  Je kunt dan je I-pod aansluiten via de brede onderste stekker die ze meeleveren, niet zo´n lullig draadje dat uit de bovenkant komt zwabberen dus.  Je I-pod wordt dan ook opgeladen. Ze hebben daarnaast een tweede dinges die ervoor zorgt dat je tegelijkertijd je wisselaar kunt blijven gebruiken. Elke gadget kost iets van 100 dollar. De bediening gaat niet via de radio (alleen volume), maar via de normale I-pod bediening. Althans, dat zeggen ze want ik heb mijn frutsel nog niet binnen.

viking_in_shorts

Citaat van: jordens.mark@gmail.com op 22-10-2009 10:16:33
In de VS is een bedrijf dat dingetjes per postorder verkoopt die je probleem oplossen. Het bedrijf heeft Blitzsafe. Ik heb zelf vorige week zo'n ding besteld maar nog niet geleverd gekregen. Ze zijn er voor allerlei merken radio's en er is er één die speciaal voor de Volvo SC serie is.  Je kunt dan je I-pod aansluiten via de brede onderste stekker die ze meeleveren, niet zo´n lullig draadje dat uit de bovenkant komt zwabberen dus.  Je I-pod wordt dan ook opgeladen. Ze hebben daarnaast een tweede dinges die ervoor zorgt dat je tegelijkertijd je wisselaar kunt blijven gebruiken. Elke gadget kost iets van 100 dollar. De bediening gaat niet via de radio (alleen volume), maar via de normale I-pod bediening. Althans, dat zeggen ze want ik heb mijn frutsel nog niet binnen.

Voor mij was / is het belangrijk dat de bediening ook via de SC-901 kan. Ik heb 'n cabrio en wil niet elke keer de iPod in het zicht moeten hebben om naar muziek te luisteren en dan op moeten bergen als ik ergens even parkeer met het dak omlaag. De USA SPEC oplossing kan de iPod wel aansturen via de HU - en is daar volgens mij uniek in. Mijn iPod ligt dus verborgen.

Dus voor de duidelijkheid - het werkt met alle iPod's behalve de iPhone 3GS  (en m'n iPod Classic blijft nog even in de auto liggen)

EVV

Precies, dat was ook de reden dat ik een USA SPEC gekocht had, de bediening dmv de radio. Was wel iets duurder dan de bitzsafe, maar het feit dat je de ipod gewoon weg kunt stoppen en toch kunt bedienen vond ik het verschil wel waard. Het is gewoon alsof je een 6 cd wisselaar aangesloten hebt, waarbij de eerste 5 "cds" 5 playlists zijn, en de 6de alle tracks.

Ik had het geluk dat een collega hem mee wou nemen uit de VS, dus viel die nog redelijk goedkoop uit...
Helaas was hij niet bruikbaar in mjin S60, denk dat ik daar zo'n iMIV ding voor moet hebben...Eens kijken of er binnenkort weer iemand die kant op gaat...

risk

ik heb ook de casette deck soldeertruc met een koptelefoonkabel toegepast
op een sc 802 bigfront,werkt perfect goed geluid :eusa_dance:

jordens.mark@gmail.com

Ik rijd inmiddels een paar maanden rond met de Blitzsafe adaptor. Het werkt feilloos en het geluid is super  :eusa_boohoo:. Inderdaad is de Ipod niet met de radio te bedienen, afgezien van het volume en klankkleur. Ik vind dat weliswaar een nadeel, maar kan er prima mee leven.