koplampen defeckt

Gestart door kawa11, 04-12-2009 20:16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kawa11

Ik stap vannavond in mn roffel moest ff mn dochter van het station halen. start de motor en doe het licht aan en alles donker dat wil zeggen alle andere verlichting doet het alleen de beide koplampen (dimlichten doen het niet) heb de zekeringen nagekeken alle in orde komt op beide lampen na gemeten te hebben geen stroom aan. Heeft daar iemand een idee?? groot licht funktioneerd!

reneetje

Citaat van: kawa11 op 04-12-2009 20:16:59
Ik stap vannavond in mn roffel moest ff mn dochter van het station halen. start de motor en doe het licht aan en alles donker dat wil zeggen alle andere verlichting doet het alleen de beide koplampen (dimlichten doen het niet) heb de zekeringen nagekeken alle in orde komt op beide lampen na gemeten te hebben geen stroom aan. Heeft daar iemand een idee?? groot licht funktioneerd!

Draai je contact sleutel eens een klein beetje terug (met stilstand uiteraard  ;) ) , defect relais achter het contslot komt veel voor en geeft dergelijke klachten.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

kawa11

Bedankt!!! ik ga het nu meteen ff proberen 15 min weer terug en kan je dan meer vertellen

kawa11

net ff geprobeerd maar helaas geen resultaat

pwassink

Bekijk dan eens stapsgewijs vanaf de lamp waar t precies ophoudt met spanningvoeren met een schema erbij.

Mogelijk dat het relais niet meer wil of niet meer aangestuurd wordt,
de lichtschakelaar zelf zou ook vuil / verbrand kunnen zijn maar dat zijn wilde gokken,
meten is weten ..  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

EdenAli

#5
Relais kapot ik meende 210 211 zit onder de het afdekkapje van de zekeringskast onder de motorkap

kawa11

Bedankt voor de tips ga zometeen (als het licht word) ermee aan de slag doe vannavond even berichten hoe het afgelopen is.

kawa11

Gisteren even op de sloop geweest en gelijk maar de hele relais kast van een 850 (dr stonden er twee) leeggetrokken inkl de lichtschakelaar. 5 euro op de balie gelegd, (ik ben daar vaste klant ze noemen me daar al mijneer vovlo :0) ) Thuis gekomen gelijk het licht relais ingebouwd  en alls brand weer :0)) Mijn dank is groot.   

EdenAli

fijn dat het weer werkt
Ik heb het namelijk ook al hetzelfde gehad

v0lv0freak

#9
Ik heb dezelfde klacht. Gisteren opeens de lampen uit. oranje waarschuwingslampje op het dash brand wel, dus schakelaar werkt.

Welk relais is het licht relais? 210 211 zoals hierboven vermeldt?

Of moet ik er vanuit gaan dat beide lampen in een keer zijn overleden, omdat het oranje waarschuwingslampje brand?  ::)

Wegens drukke planning gisteren nog geen tijd gehad om ergens naar te kijken  ;)

V70geRwin

Citaat van: v0lv0freak op 22-11-2017 09:17:51
Ik heb dezelfde klacht. Gisteren opeens de lampen uit. oranje waarschuwingslampje op het dash brand wel, dus schakelaar werkt.

Welk relais is het licht relais? 210 211 zoals hierboven vermeldt?

Of moet ik er vanuit gaan dat beide lampen in een keer zijn overleden, omdat het oranje waarschuwingslampje brand?  ::)

Wegens drukke planning gisteren nog geen tijd gehad om ergens naar te kijken  ;)

De kans dat beide tegelijk overlijden lijkt me klein, zou voor het relais gaan.

v0lv0freak

Nou gisteren het volgende gedaan:
Gemeten op zekering 21 en 22 (koplamp links en rechts). Krijgen beiden geen spanning. De zekeringen zijn heel.
Daarna het groene relais op dit plaatje gewisseld met de 850 van mijn pa.
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=15342&t=1

resultaat, nog altijd geen verlichting :(
In zijn auto werkt het relais wel. Conclusie, dit relais is niet de oorzaak.

Zit er ergens anders nog een relais voor de koplampen (dimlicht)???

De schakelaar verdenk ik nog steeds niet, want het oranje 'lamp kapot' lampje is in stand 1 uit en gaat in stand 2 aan.

V70geRwin

Citaat van: v0lv0freak op 24-11-2017 15:35:58
Nou gisteren het volgende gedaan:
Gemeten op zekering 21 en 22 (koplamp links en rechts). Krijgen beiden geen spanning. De zekeringen zijn heel.
Daarna het groene relais op dit plaatje gewisseld met de 850 van mijn pa.
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=15342&t=1

resultaat, nog altijd geen verlichting :(
In zijn auto werkt het relais wel. Conclusie, dit relais is niet de oorzaak.

Zit er ergens anders nog een relais voor de koplampen (dimlicht)???

De schakelaar verdenk ik nog steeds niet, want het oranje 'lamp kapot' lampje is in stand 1 uit en gaat in stand 2 aan.

Zou toch ff de schakelaar er uit halen en achter kant bekijken, anders mogelijk bedrading?

BBS

Trekhaak aanwezig op de auto?
Volvoloos....

Died850

Het klinkt vergelijkbaar met een probleem dat ik onlangs had op mijn 850. Bij was er een continue plus in de zekeringskast kapot...

http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=jr88f1vi7b3lvoba7jfrmifia5&topic=85792.0

Misschien heb je er iets aan