koplampen defeckt

Gestart door kawa11, 04-12-2009 20:16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Citaat van: Vulk op 01-12-2017 21:47:03
Citaat van: BBS op 01-12-2017 21:18:18
Citaat van: Nordschleife850R op 01-12-2017 20:46:22
Citaat van: Blackfox op 01-12-2017 20:38:48
Heb hier dat spul van de Action in zitten  doet het meer dan een jaar en in mijn geval dus 50.000 km .. :P

gr,

Bas

Van de Action of andere winkels waar je goedkope lampensetjes kunt kopen is het vaak grote rotzooi. Bij apk geen goed licht beeld en moet je ze als nog vervangen. Hoorde gisteren wel een verhaal over Phillips. Er zou een lijn op de markt zijn die bijna identiek is de originele maar dan slecht licht beeld en veel mindere kwaliteit hebben.
En dan mag je raden welk setje bij een plaatselijke automaterialen zaak ligt. Goedkoper in de inkoop en voor de volle mep verkopen....

Hoe weet je dat?

Iets met dicht bij het vuur zitten. En ik heb die verhalen al vaker gehoord. Die goedkopere lijn zit meer marge op voor de detailhandel ;)
Wat heb je liever als detaillist? Dat klanten 1x in de 3 jaar een setje komen halen of met een jaar/anderhalf jaar?
Volvoloos....

elianmars

Citaat van: BBS op 02-12-2017 08:30:55
Citaat van: Vulk op 01-12-2017 21:47:03
Citaat van: BBS op 01-12-2017 21:18:18
Citaat van: Nordschleife850R op 01-12-2017 20:46:22
Citaat van: Blackfox op 01-12-2017 20:38:48
Heb hier dat spul van de Action in zitten  doet het meer dan een jaar en in mijn geval dus 50.000 km .. :P

gr,

Bas

Van de Action of andere winkels waar je goedkope lampensetjes kunt kopen is het vaak grote rotzooi. Bij apk geen goed licht beeld en moet je ze als nog vervangen. Hoorde gisteren wel een verhaal over Phillips. Er zou een lijn op de markt zijn die bijna identiek is de originele maar dan slecht licht beeld en veel mindere kwaliteit hebben.
En dan mag je raden welk setje bij een plaatselijke automaterialen zaak ligt. Goedkoper in de inkoop en voor de volle mep verkopen....

Hoe weet je dat?

Iets met dicht bij het vuur zitten. En ik heb die verhalen al vaker gehoord. Die goedkopere lijn zit meer marge op voor de detailhandel ;)
Wat heb je liever als detaillist? Dat klanten 1x in de 3 jaar een setje komen halen of met een jaar/anderhalf jaar?

Liever tevreden klanten, lijkt me. Als je te vaak met defect spul zit, ben je er op een gegeven moment klaar mee en ga je naar de concurrent.

v0lv0freak

#32
Citaat van: v0lv0freak op 27-11-2017 21:55:57
Het is opgelost! Het bleek simpeler dan gedacht.... beide lampen stuk!
Waren dure philips white vision peertjes, net ander half jaar / 40 duizend km oud.
Wel stug dat ze precies samen stuk gaan.

Het volgende probleem heeft zich alweer stuk gedaan, 1 mistlamp is stuk.
Tis ook altijd wat met die hokken he ;)


Ik moet mijn woorden over de philips lampen terug nemen. Het was toch niet zo simpel!
Na de kapotte mistlamp ging de kentekenverlichting stuk (LED) en de radio deed het ook vaak niet.
Omdat we erg druk waren en mijn vriendin er dagelijks mee rijdt, had ik er nog niet naar gekeken.
Toen ze ook begon te klagen dat de auto naar koeienmest stonk als ze stilstond, ben ik toch maar eens gaan kijken. Die geur kwam van de accu, die zijn zuur eruit gooide! oei!
Multimeter erbij en jahoor, 17,8V bij stationair toerental. Dat verklaart waarom de radio het wel deed als je bij 40km/h al naar de 4 schakelde...
Auto meteen stil gezet..  nieuwe ripkit vol zuur (dat is zuur jaa.. ;) ).
Nieuwe regelaar besteld, na veel werk ingebouwd, komt er nu rook uit de dynamo (kortsluiting). Laadspanning is wel netjes 14,2V stationair.
Regelaar kan er maar op 1 manier in, dus geen idee?
pff dus toch maar een nieuwe dynamo besteld....

Samenvatting: 2 kapotte koplampen kunnen ook betekenen dat je spanningsregelaar / dynamo stuk is ;)

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 02-12-2017 09:44:10
Citaat van: BBS op 02-12-2017 08:30:55
Citaat van: Vulk op 01-12-2017 21:47:03
Citaat van: BBS op 01-12-2017 21:18:18
Citaat van: Nordschleife850R op 01-12-2017 20:46:22
Citaat van: Blackfox op 01-12-2017 20:38:48
Heb hier dat spul van de Action in zitten  doet het meer dan een jaar en in mijn geval dus 50.000 km .. :P

gr,

Bas

Van de Action of andere winkels waar je goedkope lampensetjes kunt kopen is het vaak grote rotzooi. Bij apk geen goed licht beeld en moet je ze als nog vervangen. Hoorde gisteren wel een verhaal over Phillips. Er zou een lijn op de markt zijn die bijna identiek is de originele maar dan slecht licht beeld en veel mindere kwaliteit hebben.
En dan mag je raden welk setje bij een plaatselijke automaterialen zaak ligt. Goedkoper in de inkoop en voor de volle mep verkopen....

Hoe weet je dat?

Iets met dicht bij het vuur zitten. En ik heb die verhalen al vaker gehoord. Die goedkopere lijn zit meer marge op voor de detailhandel ;)
Wat heb je liever als detaillist? Dat klanten 1x in de 3 jaar een setje komen halen of met een jaar/anderhalf jaar?

Liever tevreden klanten, lijkt me. Als je te vaak met defect spul zit, ben je er op een gegeven moment klaar mee en ga je naar de concurrent.

Jep, korte termijn strategie
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

bee

Het vervelende is dat het laad/acculampje niet altijd gaat branden als er fout in het laadcircuit zit.
Is ook afhankelijk van de fout die optreed.
Te hoge spanning komt minder voor dan te lage, maar mogelijk met grotere gevolgen.
Kapotte lampen is nog het minst erg.

Arjen.