koplampen defeckt

Gestart door kawa11, 04-12-2009 20:16:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

v0lv0freak

Het is opgelost! Het bleek simpeler dan gedacht.... beide lampen stuk!
Waren dure philips white vision peertjes, net ander half jaar / 40 duizend km oud.
Wel stug dat ze precies samen stuk gaan.

Het volgende probleem heeft zich alweer stuk gedaan, 1 mistlamp is stuk.
Tis ook altijd wat met die hokken he ;)

V70geRwin

Citaat van: v0lv0freak op 27-11-2017 21:55:57
Het is opgelost! Het bleek simpeler dan gedacht.... beide lampen stuk!
Waren dure philips white vision peertjes, net ander half jaar / 40 duizend km oud.
Wel stug dat ze precies samen stuk gaan.

Het volgende probleem heeft zich alweer stuk gedaan, 1 mistlamp is stuk.
Tis ook altijd wat met die hokken he ;)

Bizar maar wel de makkelijkste oplossing  :eusa_clap:

classicT5

Ik had ook van die speciale philips lampen, 2 setjes in een jaar kapot. Echt degelijk is het niet :(

razorx

Wat is dat met Philips de laatste tijd?

classicT5

Aandeelhouders eerst, dan pas de klant ;)

BBS

Citaat van: razorx op 01-12-2017 12:00:52
Wat is dat met Philips de laatste tijd?
Niet alleen Philips hoor, er zijn meerdere die daar toch last van hebben ;) Dat is HET nadeel van leven in een wegwerp maatschappij.
Volvoloos....

Blackfox

Heb hier dat spul van de Action in zitten  doet het meer dan een jaar en in mijn geval dus 50.000 km .. :P

gr,

Bas

Nordschleife850R

Citaat van: Blackfox op 01-12-2017 20:38:48
Heb hier dat spul van de Action in zitten  doet het meer dan een jaar en in mijn geval dus 50.000 km .. :P

gr,

Bas

Van de Action of andere winkels waar je goedkope lampensetjes kunt kopen is het vaak grote rotzooi. Bij apk geen goed licht beeld en moet je ze als nog vervangen. Hoorde gisteren wel een verhaal over Phillips. Er zou een lijn op de markt zijn die bijna identiek is de originele maar dan slecht licht beeld en veel mindere kwaliteit hebben.

Benny850

Ik heb er de Osram intense blue (H1) inzitten en houden het na een jaar nog steeds uit. Mooi licht ook vind ik voor wat je van een halogeenlamp kunt verwachten.

Hengeveld

#24
Citaat van: v0lv0freak op 27-11-2017 21:55:57
Het is opgelost! Het bleek simpeler dan gedacht.... beide lampen stuk!
Waren dure philips white vision peertjes, net ander half jaar / 40 duizend km oud.
Wel stug dat ze precies samen stuk gaan.

Het volgende probleem heeft zich alweer stuk gedaan, 1 mistlamp is stuk.
Tis ook altijd wat met die hokken he ;)

Dan heeft Philips keurig waargemaakt waarmee ze adverteren. Je zegt dat het de WhiteVision zijn: die branden feller dan standaard, waardoor de levensduur korter is dan standaard. Philips zegt zelf:

Philips WhiteVision-koplampen (verkrijgbaar in H1, H3, H4, H7, HB3) zijn duurzaam. Ze bieden u een lange en betrouwbare levensduur van 450 uur*. Dat is aanzienlijk langer dan concurrerende producten. Hierdoor hoeft u uw koplampen minder vaak te vervangen en krijgt u meer waar voor uw geld. (*H4 en H7 zijn getest op een standaardvoltage van 13,2 V)

Je zegt 40.000 km gereden te hebben. Uitgaande van 80km/uur gemiddeld is dat 500 uur. Dus 10% langer dan Philips zegt dat ze meegaan. Daardoor ook niet zo gek dat ze tegelijk kapot gaan.

Blackfox

Slechte verbinding van de stekker op de lamp scheelt ook aanzienlijk in de levensduur ;)

BBS

Citaat van: Nordschleife850R op 01-12-2017 20:46:22
Citaat van: Blackfox op 01-12-2017 20:38:48
Heb hier dat spul van de Action in zitten  doet het meer dan een jaar en in mijn geval dus 50.000 km .. :P

gr,

Bas

Van de Action of andere winkels waar je goedkope lampensetjes kunt kopen is het vaak grote rotzooi. Bij apk geen goed licht beeld en moet je ze als nog vervangen. Hoorde gisteren wel een verhaal over Phillips. Er zou een lijn op de markt zijn die bijna identiek is de originele maar dan slecht licht beeld en veel mindere kwaliteit hebben.
En dan mag je raden welk setje bij een plaatselijke automaterialen zaak ligt. Goedkoper in de inkoop en voor de volle mep verkopen....
Volvoloos....

Vulk

Citaat van: BBS op 01-12-2017 21:18:18
Citaat van: Nordschleife850R op 01-12-2017 20:46:22
Citaat van: Blackfox op 01-12-2017 20:38:48
Heb hier dat spul van de Action in zitten  doet het meer dan een jaar en in mijn geval dus 50.000 km .. :P

gr,

Bas

Van de Action of andere winkels waar je goedkope lampensetjes kunt kopen is het vaak grote rotzooi. Bij apk geen goed licht beeld en moet je ze als nog vervangen. Hoorde gisteren wel een verhaal over Phillips. Er zou een lijn op de markt zijn die bijna identiek is de originele maar dan slecht licht beeld en veel mindere kwaliteit hebben.
En dan mag je raden welk setje bij een plaatselijke automaterialen zaak ligt. Goedkoper in de inkoop en voor de volle mep verkopen....

Hoe weet je dat?

StefanCJ

Van die typische borrelpraat vermoed ik.

cornelis-b

Ik kocht voor ik met de Volvo overging op Xenon en nu weer voor de Tractor mijn lampen in China. Voor die Phillips white vision gevallen betaal je hier rond de 20 euro een set, een set hoempapa lampen uit China die net zo veel licht geven kost 2 US dollar inclusief verzenden. Ik bestel gewoon 10 sets en kan voorlopig vooruit, dan gaat er maar eens een lamp stuk.

Vraag me af waar die Phillips dingen gemaakt worden en een ding is zeker Phillips verdient geen cent aan mij ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien