Snelheidsmeter hapert / springt /hangt rond 100 km/h

Gestart door Rossi, 14-12-2009 00:30:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rossi

Van de week raar phenomeen.

De snelheidsmeter begint rond de 100 km/h vreemd te reageren. Als je gas geeft (en de auto versnelt) blijft de meter hangen, om vervolgens ineens van bijv. 90 naar 105 km/h te springen.  Bij decelereren, idem dito.

Dit is erg vervelend aangezien ik de meter niet meer kan vertrouwen op een 100 km/h weg.
De auto is een 2.5 20 v estate automaat uit 1993.

Iemand raad?



850 GLT 2.5-20V estate  '93  automaat

v40pokemon

Vreemd dat niemand hierop heeft gereageerd; ik ziet toevallig ook met dit probleem en ik denk niet dat we de enige 2 zijn..
Of hebben we een topic gemist?
Is het probleem te zoeken in de tellerunit of juist in een sensor aan de bak??

-D©©©L-

Misschien is bij het teller terugdraaien de wijzer niet helemaal recht teruggeplaatst ?

v40pokemon

Citaat van: -D©©©L- op 09-02-2010 17:14:11
Misschien is bij het teller terugdraaien de wijzer niet helemaal recht teruggeplaatst ?

Hoe bedoel je bij het terugdraaien?

thuur

Citaat van: v40pokemon op 09-02-2010 17:05:29
Vreemd dat niemand hierop heeft gereageerd; ik ziet toevallig ook met dit probleem en ik denk niet dat we de enige 2 zijn..
Of hebben we een topic gemist?
Is het probleem te zoeken in de tellerunit of juist in een sensor aan de bak??

Dat ligt aan je bouwjaar. De topicstarter heeft een aparte sensor in de bak, jouw signaal komt van de ABS sensor RV. Jij zou dus kunnen zoeken naar foutcodes in de ABS. TS heeft waarschijnlijk een haperende unit of losse naald (al lijkt het me sterk dat het dan altijd rond hetzelfde punt gebeurt).


Gr :D

UserID6342

Psies, ik zou gaan voor een andere klokkenwinkel (en nee, ik heb er geen meer).  Zal het hoogstwaarschijnlijk wel opgelost zijn bij TS.

v40pokemon

Citaat van: thuur op 09-02-2010 22:33:34
Citaat van: v40pokemon op 09-02-2010 17:05:29
Vreemd dat niemand hierop heeft gereageerd; ik ziet toevallig ook met dit probleem en ik denk niet dat we de enige 2 zijn..
Of hebben we een topic gemist?
Is het probleem te zoeken in de tellerunit of juist in een sensor aan de bak??

Dat ligt aan je bouwjaar. De topicstarter heeft een aparte sensor in de bak, jouw signaal komt van de ABS sensor RV. Jij zou dus kunnen zoeken naar foutcodes in de ABS. TS heeft waarschijnlijk een haperende unit of losse naald (al lijkt het me sterk dat het dan altijd rond hetzelfde punt gebeurt).


Gr :D

Hmm, dit sluit een beetje aan op mijn eigen bevindingen. Als ik TRACS inschakel gaat er geen lampje TRACS op het dashboard branden. Tevens merk ik met deze sneeuw niet dat er ingegrepen worden (in of uit geen verschil) Lampjes ABS en TRACS gaan wel branden bij starten, maar dan na een seconde als de motor loopt ook weer uit. Een tijdje terug had ik na stevig remmen wel de lampjes aan het branden. Even motor uit en weer starten en de kerstboom was weer uit. Begint de ABS-controller op het einde te raken???

Ludo

Citaat van: v40pokemon op 14-02-2010 19:49:47

Hmm, dit sluit een beetje aan op mijn eigen bevindingen. .......  Begint de ABS-controller op het einde te raken???

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15669.0.html

v40pokemon

Dank Ludo voor je input.
Ik had 'm al gezien, maar TRACS werkt dus uberhaupt niet. met schakelaar aan spinnen de wieltjes evengoed.


Ludo

Citaat van: v40pokemon op 14-02-2010 20:09:47
Dank Ludo voor je input.
Ik had 'm al gezien, maar TRACS werkt dus uberhaupt niet. met schakelaar aan spinnen de wieltjes evengoed.

Heb je een handleidingsboekje?.

v40pokemon

Citaat van: Ludo op 14-02-2010 20:15:28
Citaat van: v40pokemon op 14-02-2010 20:09:47
Dank Ludo voor je input.
Ik had 'm al gezien, maar TRACS werkt dus uberhaupt niet. met schakelaar aan spinnen de wieltjes evengoed.

Heb je een handleidingsboekje?.

Ja, de beide opties geprobeerd, maar aan of uit maakt geen verschil. Het lampje op de schakelaar brandt wel, maar dat zegt niets. Het zal wel een zoektocht worden als de temperaturen wat beter zijn. Het heeft nog geen haast.

Ludo

Wellicht moet het zoektochtje gestart worden, bij het rechtervoetje.  ;D
Tracs is maar een (klein) hulpmiddeltje om weg te kunnen rijden als het glad is.
Werkt ook maar tot 40/u, als je vertrekt en je wieltjes dan gaan spinnen, zit je ook al zo over die 40 heen, dan doet het inderdaad weer niks meer.
M.a.w. een flutsysteempje dat eigenlijk geen naam waardig is...

thuur

Citaat van: Ludo op 15-02-2010 10:45:11
Wellicht moet het zoektochtje gestart worden, bij het rechtervoetje.  ;D
Tracs is maar een (klein) hulpmiddeltje om weg te kunnen rijden als het glad is.
Werkt ook maar tot 40/u, als je vertrekt en je wieltjes dan gaan spinnen, zit je ook al zo over die 40 heen, dan doet het inderdaad weer niks meer.
M.a.w. een flutsysteempje dat eigenlijk geen naam waardig is...

Het is idd een hulpmiddel om op bv. ijs te kunnen wegrijden (al eens geprobeerd met en zonder TRACS?). Het is zeker geen flutsysteem, als je dat denkt liggen je verwachtingen te hoog.


Welke foutcodes heb je op de ABS?


Gr ???

Ludo

Citaat van: thuur op 15-02-2010 13:45:14
Het is zeker geen flutsysteem, als je dat denkt liggen je verwachtingen te hoog.

Ik heb even wat oude documentatie bekeken.
Ergens heb je wel gelijk, voor een optie die destijds omgerekend 325 euro koste, mag je inderdaad niet veel verwachten.  ;D

thuur

Citaat van: Ludo op 15-02-2010 13:51:37
Citaat van: thuur op 15-02-2010 13:45:14
Het is zeker geen flutsysteem, als je dat denkt liggen je verwachtingen te hoog.

Ik heb even wat oude documentatie bekeken.
Ergens heb je wel gelijk, voor een optie die destijds omgerekend 325 euro koste, mag je inderdaad niet veel verwachten.  ;D

;D ;D


Gr 8)