Ecc en krabben

Gestart door rico, 14-12-2009 23:11:25

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

is de mooiste oplossing voor je probleem

elianmars

Moet je wel een stopcontact in de buurt hebben  :P

V70 classic

Laat ik het als volgt afsluiten.
Razor, ja je blok is ontworpen om dit te kunnen.
Er zijn auto's die zowat hun hele leven stationair lopen, ook ze worden wel warm, maar zoals thuur hierboven al schreef......

2 Dit is net als het winterbanden topic (hoewel voor deze ochtend is de discussie gesloten denk ik  :eusa_angel: ).
Voor elk nadeel is een voordeel te noemen.
Maar ik blijf erbij het is opvoeding van de Nederlander.
Want laten we wel wezen een paar miljoen auto's die staan te draaien terwijl men aan de koffie zit komt het millieu niet ten goede.
Maar dit is het enige nadeel ivm stationair warm draaien (mits alles gewoon werkt zo het hoort).
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Dan heb ik niks gezegd (tenslotte is die discussie op gang gekomen door mijn opmerking  :eusa_shifty:).

Ik heb 't ook maar van horen zeggen.

En ik geef ook toe dat ik ook gewoon de motoren van onze auto's laat draaien, als ik aan het krabben ben  :eusa_shhh: ;D

Sbv

Ik laat de motor ook draaien en dan gelijk de stoelverwarming aan, dan is die een beetje warm als ik instap.

-D©©©L-

Als ik moet krabben, start ik eerst de motor en zet dan zoveel mogelijk verbruikers aan.
Dus stoelverwarmingen, dubbel grootlicht, dimlicht, spiegel en achterruit verwarming, mistlampen, binnenverlichting, blower, etc.

De motor loopt dan stationair behoorlijk belast en is merkbaar sneller warm.

Zojuist heb ik maar weer even op de afstandbediening gedrukt waardoor het ontdooi kacheltje (op 230V) aan ging. Volgend jaar een benzine gestookte standkachel erin, zo duur zijn ze niet meer.

Henkie P

Ik haal gewoon de auto uit de garage, nix krabben  ;D, gelukkig had ik 'm er gisteren toch maar in gezet.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 17-12-2009 08:47:09
Volgend jaar een benzine gestookte kachel erin, zo duur zijn ze niet meer.

Ga je dan ook zo'n schoorsteentje door het dak maken?.  ;D

Theostek

Het stationair warm laten draaien is slecht voor elke auto.
Daarbij is 'warm' een relatief begrip. De wijzer van de temperatuurmeter is vaak net wel los van de minimumstand, maar dat wil niet zeggen dat de bedrijfstemperatuur is bereikt. Zeker niet van de olie, daar is vaak meer tijd voor nodig dan alleen maar stationair "warm" draaien. Moderne diesels hebben zelfs grote problemen met het snel op temperatuur komen. . Zolang de katalysator niet op temperatuur is werkt die nauwelijks. In de winter is eerst krabben en dan starten natuurlijk een koude bezigheid, en niemand staat graag in de kou. Dan ook nog ééns denken aan de uitlaat, je ziet dat heel goed aan het condenswater wat uit de uitlaat stroomt.
Ook het feit om veel gebruikers aan te zetten bij het stationair draaien is geen aanbevolen optie. Bij kou en snelle ontlading neemt door een grote stroom de capaciteit van een accu snel af.
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.