Automaat vervangen?

Gestart door pieters, 16-12-2009 21:48:51

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: foeksiefoeks op 19-12-2009 23:01:22
trouwens mijn automaat olie staat of het nu 30 graden is of -30 en of ik me auto nou net gestart heb, of dat ie warm is altijd op MAXIMAAL de  oliestand, mijn auto heeft gelopen (855-T5 AUTOMAAT) : 280.000 KM

Me vorige auto (855 automaat/10v) 360.000 km precies hetzelfde

me ouders hun roffel (855-AUTOMAAT/10v) exact hetzelfde 180.000 km

ik zie de logica niet :-\

Ik heb bij een lopende motor en een koude bak nauwelijks olie aan de peilstok. Als ie echt knalwarm is, staat ie net ietsje boven max. Teveel olie in de bak geeft cavitatie en snellere veroudering van de olie door de oplopende temperatuur. 

Citaat van: pieters op 19-12-2009 23:36:47
Code proberen uit te lezen.

Als ik de stekker in de A1 van automaat steek gaat het lampje meteen branden, wat overigens niet gebeurt bij A2 etc.  Als ik op het knopje drug gaat het lampje iets feller branden, maar ik zie geen patroon.
Ik heb dit nog niet eerder gedaan, maar het gaat anders dan bij de beschrijvingen. 

In de garage zeiden ze dat er iets aan de hand was met het uitleessysteem en dat ze het hadden vervangen,  Op de rekening zie dat ze 'stekkerblok marge' hadden vervangen. 

Is er een electronisch probleem, of hebben mijn verkleumde handen het fout gedaan?

Dat klinkt naar een probleem met het stekkerblok (verkeerd aangesloten ?!)  of de TCU.

Ludo

Als ik de stekker in de A1 van automaat steek gaat het lampje meteen branden, wat overigens niet gebeurt bij A2 etc.  Als ik op het knopje drug gaat het lampje iets feller branden, maar ik zie geen patroon.

Je krijgt dus geen reactie?.
Probeer het eens met draaiende motor.

Superskunkie

Maar bij 3 dezelfde auto's met verschillende KM-standen vind ik het wel erg toevallig dat ze hetzelfde eufel hebben.

Heeft iemand hier een verklaring voor??

Citaat van: -D©©©L- op 19-12-2009 23:41:34
Citaat van: foeksiefoeks op 19-12-2009 23:01:22
trouwens mijn automaat olie staat of het nu 30 graden is of -30 en of ik me auto nou net gestart heb, of dat ie warm is altijd op MAXIMAAL de  oliestand, mijn auto heeft gelopen (855-T5 AUTOMAAT) : 280.000 KM

Me vorige auto (855 automaat/10v) 360.000 km precies hetzelfde

me ouders hun roffel (855-AUTOMAAT/10v) exact hetzelfde 180.000 km

ik zie de logica niet :-\

Ik heb bij een lopende motor en een koude bak nauwelijks olie aan de peilstok. Als ie echt knalwarm is, staat ie net ietsje boven max. Teveel olie in de bak geeft cavitatie en snellere veroudering van de olie door de oplopende temperatuur. 

Ik heb dit nog niet eerder gedaan, maar het gaat anders dan bij de beschrijvingen. 

In de garage zeiden ze dat er iets aan de hand was met het uitleessysteem en dat ze het hadden vervangen,  Op de rekening zie dat ze 'stekkerblok marge' hadden vervangen. 

Is er een electronisch probleem, of hebben mijn verkleumde handen het fout gedaan?

Dat klinkt naar een probleem met het stekkerblok (verkeerd aangesloten ?!)  of de TCU.
Tonnie

pwassink

Logica is bij knopje-ledje systeem wel vaker zoek.

Soms werkt het zoals het hoort bij alleen contact aan, dan weer alleen met draaiende motor ..
als het een niet werkt gewoon optie twee proberen ..  soms ook meermalen en ineens pakt hij het wel .. 
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

pieters

met draaiende motor gaat het wel
codes: 322 en 313

poging tot resetten geen resultaat.  2 keer 15 sec. ingedrukt, lampje ging weere even aan en bij herstarten motor waren de codes nog/weer aanwezig.  In ieder geval 322 (niet gewacht op de 2e)

-D©©©L-

3-2-2 = Onjuiste overbrengingsverhouding
3-1-3 = Onjuist signaal van schakelstandsensor

Ludo

3-2-2 is een gevolg op 3-1-3.

pieters

Is het dus toch een foute afstelling van de standenschakelaar?

pwassink

Citaat van: pieters op 20-12-2009 00:26:00
Is het dus toch een foute afstelling van de standenschakelaar?

Dat zou zomaar eens kunnen, is tie wel nieuw ? of de bebabeling is ral
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

animalT5R

Citaat van: pieters op 19-12-2009 22:20:43
Was niet Nordicar maar ES te O.

Ze hebben de stroom er ook al afgehaald, maar de code kwam er blijkbaar meteen weer in en het pijltje begon meteen weer te knipperen.  Niettemin ga ik het morgen ook nog even proberen.   Wellicht hadden ze niet lang genoeg gewacht. 
Ik doelde meer op NC te HHW  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

pieters

update

Vandaag terug naar de garage geweest.  Op basis van de codes ware ze bereid de schakelaar opnieuw af te stellen.  Er werd wel gezegd dat er relatief weinig af te stellen valt.  (waarom bestaat er dan een speciaal tooltje was mijn gedachte).  Ze hebben er echter een andere (tevens nieuwe) schakelaar ingezet en weer kwamen de codes terug. Geprobeerd de codes te resetten via de standaard methode, vervolgens door de stroom er af te halen, maar steeds zonder resultaat.  Vervolgens hebben ze het via een geheime methode gedaan, zodat ze echt tot het hart van de computer doordringen (ja nu word het echt spannend).  En toen, was het pijltje weg en werkte alles weer normaal. Ik weet dus niet wat er gedaan is , maar het werkt wel en daar ben ik erg blij om.  Ik heb er alleen een uurtje mee naar huis gereden, dus niet uitgebreid getest.  Als de bak toch stuk blijkt zullen er binnenkort weer codes inkomen, aldus de garage.  Ik wacht dus af.

Hij bonkt nog wel iets meer dan ik me herinner bij het in de R zetten (maar wellicht is mij geheugen ook minder goed dan ik me herinner), verder schakelt hij wel soepel en is het rijden weer echt genieten.  De snelheid/RPM verhouding is nu ook weer zoals ik hem herinner, die was iets anders geworden sinds de switch van twee weken geleden. 

Hartelijk dank iedereen voor de bijdragen en mij op het goede spoor te zetten.  Ik hoop hier niets meer te plaatsen zolang alles blijft werken.  maar ja, je weet nooit

mehn

Citaat van: pieters op 29-12-2009 22:09:45
Vervolgens hebben ze het via een geheime methode gedaan, zodat ze echt tot het hart van de computer doordringen (ja nu word het echt spannend).  En toen, was het pijltje weg en werkte alles weer normaal. Ik weet dus niet wat er gedaan is

Zij ook niet hoor ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

V70geRwin

maar mooi dat het weer werkt.

wel benieuwd wat ze zouden zeggen als je belt dat een vriend met exact hetzelfde zit en wat ze nu gedaan hebben  ;)

-D©©©L-

Gaat je lampje nog wel branden in winterstand ?  ;D

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 29-12-2009 22:28:58
Gaat je lampje nog wel branden in winterstand ?  ;D

Daar dacht ik ook al aan. Op die manier had de handelaar, waar ik m'n 850 heb gekocht, de foutmelding van het ABS systeem opgelost ;D