Handrem versleten?

Gestart door basphil, 24-12-2009 11:04:56

Vorige topic - Volgende topic

basphil

Nou net bij Nordicars geweest en het is weer gemaakt links was de remvoering los geschoten en rechts zat ook al los.
Dus nieuwe remvoeringen erin er hij is weer gefixt maar ieder geval bedankt voor het mee denken en de diagnose was correct.

Vriendelijke groet Bas. :eusa_dance:

de boekhouder

Heeft dit eigenlijk ook gevolgen voor de werking van de "normale" remmen?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

arjenT5R

nee handrem en gewone rem staat los van elkaar
of je moet ze altijd samen gebruiken  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

de boekhouder

Alleen bij het inparkeren  ;D

Blijkbaar een aparte trommel voor de handrem?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

mehn

Citaat van: de boekhouder op 15-05-2010 23:58:06
Blijkbaar een aparte trommel voor de handrem?

De "trommel" zit in de achterste remschijf ingebouwd. Het deel van de remschijf dat over de naaf valt is dieper dan bij de remschijven van de voorkant waardoor er aan handremschoentjes aan de binnenkant van de schijf kunnen zitten. De binnenkant van de schijf functioneert dan als trommelrem.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

sven0503

ik heb het volgende met mijn handrem.
Handrem erop, en ik rij rustig naar voren.. handrem werkt prima
Handrem erop, en ik rij rustig naar achter ... weinig tot geen weerstand van de handrem..

Wat zou 't probleem kunnen zijn?
Als ik het zou opstellen, dan heb ik wel eens kans dat ie te strak staat voor de voorwaartse beweging..

mehn

Citaat van: sven0503 op 24-08-2011 14:04:58

Slechte contructie van Volvo? ;D

Zonder gekheid: dat is niet abnormaal. De meeste 850's hebben daar "last" van.

XC60 D4 AWD:

daytonawim

Je kan em altijd opstellen, auto even op 2 bokjes en er op letten dat je wiel zowel links als rechtsom vrij blijft draaien na het opstellen.

Aanspannen, dan lossen en rechtsom draaien, aanspannen, lossen linksom draaien en dat probeer gewoon een paar keer om zeker te zijn dat ie goed vrijkomt op beide wielen

sven0503

Citaat van: mehn op 24-08-2011 14:36:09
Citaat van: sven0503 op 24-08-2011 14:04:58

Slechte contructie van Volvo? ;D

Zonder gekheid: dat is niet abnormaal. De meeste 850's hebben daar "last" van.

nou wat me dus gebeurde op vakantie:

op de auto-ambulance van de Adac.. bij de garage aangekomen, de chaufeur gooit die klep schuinachterover er maakt de kettingen los van de auto..toen ik er dus nog niet inzat... en toen kwam ik er dus ook wel achter dat de handrem niet werkte als de auto achteruit gaat .... daar ging de auto over de parkeerplaats... das schrikken hoor.

sven0503

Citaat van: daytonawim op 24-08-2011 14:41:32
Je kan em altijd opstellen, auto even op 2 bokjes en er op letten dat je wiel zowel links als rechtsom vrij blijft draaien na het opstellen.

Aanspannen, dan lossen en rechtsom draaien, aanspannen, lossen linksom draaien en dat probeer gewoon een paar keer om zeker te zijn dat ie goed vrijkomt op beide wielen

oke morgen maar even een projectje van maken.

als ik zo het tekeningetje bekijk van de constructie moet het ook wel een symetrisch systeem zijn .. vooruit als achteruit .. maar vind het wel raar dat ie de ene kant op dan wel meer blokkeerd dan de andere kant op.

daytonawim

Volgens mij is daar een voetrem voor uitgevonden.

daytonawim

Hoe oud zijn je handremvoeringen ?

sven0503

Citaat van: daytonawim op 24-08-2011 14:57:41
Volgens mij is daar een voetrem voor uitgevonden.

ja maar dan is 't wel handig om in de auto te zitten he... en voordat ik het wist had ie de auto al losgemaakt zonder dat ik erin zat.

Remvoerigen weet ik de leeftijd niet van.. ben sinds juli nieuwe eigenaar van deze .. en geen papieren gevonden waar instaat wanneer ze zijn vernieuwd.. dus die zouden ook wel eens op kunnen zijn.

mehn

Citaat van: sven0503 op 24-08-2011 14:55:54
maar vind het wel raar dat ie de ene kant op dan wel meer blokkeerd dan de andere kant op.

Dat had de ontwerper bij Volvo ook niet verwacht :P

XC60 D4 AWD:

sven0503

haha maar toch gebeurt het... maar ik meende dat handrem wel een apk puntje was? .. dus morgen toch maar ff mee aan de slag.. kijken of het opstellen resultaat levert.