Bluetooth op de sc-805?

Gestart door axelvr, 26-12-2009 15:00:14

Vorige topic - Volgende topic

axelvr

Zit ik rustig te kijken op wereld wijde web  , kom ik dit tegen;

Is een nieuw apparaatje van Belkin wat volgend jaar(2010) op de markt komt , het zou via bluetooth de muziek van je telefoon/iPod touch draadloos naar je stereotoren moeten sturen.

Nu zit ik nu de hele tijd te klooien met de sc-805 met zo'n cassette bandje met 3.5mm jack stekkertje eraan , en wilde ik al een tijdje dittum;

Met het nieuwe apparaatje van Belkin zou dit natuurlijk prachtig zijn om te combineren , dat je de Belkin in het Dashboard wegwerkt en dat je via bluetooth je telefoon met je radio kunt verbinden :eusa_think:

Het enige puntje is dat de Belkin op 5V werkt , het zou natuurlijk geweldig zijn als dat 12V was , maargoed hoe zou ik het beste 12V-> 5V realiseren?? iemand tips?

Ik vind het wel een leuke uitdaging , zeker aangezien het kastje40/50€ moet gaan kosten :)

Rijns_t5r

als je het zoals op de onderste foto aansluit zou het signaal alleen te horen zijn via je cassette deck,je creeert daar alleen een audio ingang.
voeding is een ander verhaal,maar er zal toch wel een omvormer voor te koop zijn.
maar vind het wel intressant en ga dit topic volgen,weg met al die snoer(en)  ;D

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Sjaakie

USB werkt op 5V, er zijn zat van die sigaretten aansteker-USB adapters te vinden. Of het mooi is, is een tweede.

Rijns_t5r

die kan je wegwerken achter het dashboard sjaakie,van mijn pda zit er ook al achter,hee ff kijken hoeveel volt deze levert  ;) bedankt.

robert

Marc O.

Misschien (of waarschijnlijk, als Belkin zo'n apparaat op de markt zet) is mijn informatie achterhaald, maar ik dacht dat je geen mp3'tjes via bt kon luisteren...?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

De kabel voor de mp3-speler komt van mij uit in de middenarmsteun.
Geen kabels te zien in de auto en het werkt perfect. Is dat geen optie?

mehn

Citaat van: Marc O. op 26-12-2009 16:31:30
Misschien (of waarschijnlijk, als Belkin zo'n apparaat op de markt zet) is mijn informatie achterhaald, maar ik dacht dat je geen mp3'tjes via bt kon luisteren...?

Waarom zou dat niet kunnen?

Een van de vele voorbeelden: http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/ds205?cc=nl&lc=nl

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 26-12-2009 19:24:38

Een van de vele voorbeelden: http://www.sonyericsson.com/cws/products/accessories/overview/ds205?cc=nl&lc=nl

Ik heb ooit ergens gelezen dat het niet mogelijk is/was om mp3's te beluisteren op een bt headset vanaf een gsm telefoon. Maar zoals gezegd, dat zal inmiddels wel achterhaald zijn.
...The Nile isn't just a river in Africa...

axelvr

Citaat van: Marc O. op 26-12-2009 19:57:38
Citaat van: mehn op 26-12-2009 19:24:38

Ik heb ooit ergens gelezen dat het niet mogelijk is/was om mp3's te beluisteren op een bt headset vanaf een gsm telefoon. Maar zoals gezegd, dat zal inmiddels wel achterhaald zijn.

bluetooth 2.0 is een vereiste voor het apparaat , misschien dat dat een rol speelt ???
Citaat van: Vulk op 26-12-2009 16:59:31
De kabel voor de mp3-speler komt van mij uit in de middenarmsteun.
Geen kabels te zien in de auto en het werkt perfect. Is dat geen optie?

ik hou niet van kabels ;D

Vulk

Ook niet als je ze niet ziet? ;D

axelvr

Citaat van: Vulk op 27-12-2009 08:22:26
Ook niet als je ze niet ziet? ;D

Ik zou alleen naar kabel overschakelen als de kwaliteit echt een stuk beter is , oftewel als de kwaliteit van BT slecht is ga ik gewoon over op kabel , maar dat is dan toch niet lastig...

FelixB

Ik heb speciaal hiervoor een Nokia N85 gekocht omdat daar een FM-zendertje inzit, zodat je draadloos naar de muziek op je mobieltje kunt luisteren.
Qua telefoon is het een onding, door deze telefoon koop ik nooit meer een Nokia, maar andere merken zullen zoiets ook wel verkopen denk ik. . . .
855R & C70 T5 cabrio automaat

axelvr

Citaat van: FelixB op 27-12-2009 22:46:36
Ik heb speciaal hiervoor een Nokia N85 gekocht omdat daar een FM-zendertje inzit, zodat je draadloos naar de muziek op je mobieltje kunt luisteren.
Qua telefoon is het een onding, door deze telefoon koop ik nooit meer een Nokia, maar andere merken zullen zoiets ook wel verkopen denk ik. . . .

Ik ken het principe , is al vaker besproken hier op het forum ,

toch ben ik niet helemaal blij met hoe het werkt , mijn broer heeft een N97 maar het werkt toch absoluut niet geruisloos zeker niet in de randstad...

Ik hoop dat BT een uitkomt biedt , ik hou jullie op de hoogte als ik het apparaatje in handen heb ;D

Rijns_t5r

oplader van mijn pda en navigatie leveren 5volt axel dus dat zal best ergens te koop zijn,netjes openmaken en draadjes aan solderen en achter het dashboard wegwerken.
maar waar heb jij de bt van belkin op de site zien staan?

robert

axelvr

Hehee examens gehad en nu eindelijk verder met mijn ideetje

vanmiddag eerst maar even de Belkin bestelt;

LINK

En gelijk even de stad in gegaan om te kijken voor een omvormer

Simpel apparaatje van 14€ die het signaal omzet naar 3/3.3/5/6/6.5/7V zelf in te stellen. Een kwestie van het kopje van de adapter van de Belkin overzetten en het geheel netjes wegwerken achter het dash. Uiteraard zal ik niet de sigarettenaansteker zelf gebruiken ;)

Morgen heb ik de Belkin binnen en weet ik meer...