Thermostaat

Gestart door darius, 28-12-2009 17:37:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas850

Even een vraagje, mijn metertje komt mooi op 3 uur te staan, alleen duurt het wat langer dan bij mijn benzine uitvoering. Hoe snel staat jullie metertje op 3 uur?

Bas

"to finish first, you first have to finish"

macdriver

ligt er aan hoe koud het is maar normaal binnen 5minuten bij mij en ik heb net een nieuwe thermostaat :eusa_whistle:

Bas850

Ok bij mij ook binnen 5 minuten, hoef ik hier nog niet naar te kijken.
"to finish first, you first have to finish"

macdriver

#33
kachel word wel goed warm en metertje blijft goed stil staan op 3 uur

Bas850

Ja hoor, helemaal 3 uur.
"to finish first, you first have to finish"

macdriver

oke als de naald gewoon stil blijft staan dan is er weinig aan de hand denk ik

v40pokemon

Mijn TDI warmde ook minder snel op dan de huidige T-5R. de TDI had wel eens tot 10-12minuten nodig. Sinds de EGR afgedopt was duurde het nog veel langer. In de winter pas na 15km!
Overigens staat in de T-5R de meter consequent op ongeveer 2uur/half3. Vorige jaar bij de dealer de thermostaat en radiator vervangen, dus zal wel goed zijn denk ik

Citaat van: darius op 14-01-2010 19:36:49
Zo heb de thermostaat uiteindelijk in zweden laten vervangen. De volvo dealer in jonkoping heeft dat gedaan,  anderhalf uur is ie bezig geweest. Ik stond ernaast en ben blij dat ik het heb laten doen.

Citaat van: v40pokemon op 06-01-2010 11:42:52
het is een rotkarwei als je met dit weer buiten staat, maar zeker wel te doen.
Ik stond vorig jaar met die lage temperaturen buiten en het is in iets meer dan een uur te doen.

klopt redelijk dus. Een kwartier zoals eerder genoemd kan ik me ook niet voorstellen en al helemaal niet zonder systeem af te laten (terwijl de thermostaat op zowat het laagste punt zit  :eusa_naughty:)

VolvoDeMio

#37
En een plaatje..... (hij glimt...):

De slang er-naar-toe is verwijderd; zie daarvoor het plaatje van Elianmars.